Skocz do zawartości

E60 520dA 2008r. - "chrobotanie" w silniku...


ArtmanBrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do osob ktore maja o tym pojecie albo maja wiedze jakas na ten temat - po odpaleniu auta slychac pod pokrywa takie dziwne "chrobotanie" jakby ktoras rolka czy cos... jak otwieram mache i stoje przed autem to najbardziej slychac to jakby z prawej strony. Wymienialem niedawno olej i mechanik wymienil mi jedna rolke napinajaca - na jakis czas wydawalo mi sie ze troche ucichlo ale znow to slysze - strasznie jest to denerwujace ze w takim aucie slychac takie odglosy. Nie ma to nic wspolnego raczej z klima bo czy chodzi klimatyzacja czy nie to dzwiek jest taki sam.

 

Czy ktos z Was sie juz spotkal z podobna sytuacja? czy to moze byc jakas rolka, kolo pasowe, napinacz? bo slyszalem rozne opinie...

dzieki z gory za jakies podpowiedzi - chce podjechac do mechanika konkretnego jakiegos ale nie chce byc "zielony" w tym temacie i miec jakiekolwiek pojecie aby nie grzebac bez sensu bez celu i bez zadnego wyniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrzad? tzn... ?? przeciez tu jest lancuch wiec rozrzad jest niby bezobslugowy...

 

ponizej przesylam link z nagraniem, chodzi mi o takie charakterystyczne "cykanie" jakby wskazowki zegarka czy cos w tym stylu... tu akurat cicho to slychac bo odziwo jak chcialem to uchwycic to w tym momencie akurat slabiej jest to slyszalne ale zazwyczaj jest to duzo glosniej! jak auto jest zimne jak nieco sie rozgrzeje jest troche ciszej... ale mam nadzieje ze slychac to o co mi chodzi:

 

czy ktos sie juz spotkal z czyms podobnym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie dałeś za długo posłuchać :wink: . To raczej nie rozrząd . Było by wtedy słychać szuranie łańcuszka, a nie jak w Twoim przypadku cykliczne jak sam to określiłeś cykanie . Nie jesteś w stanie po ściągnięciu pokrywy silnika skuteczniej,precyzyjniej namierzyć z którego miejsca silnika te cykania dochodzą ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ehh tam, to klapki kolektora ktore zamykaja i otwieraja sie ciagle!

na 99% stawiam na to!

Dobre ,chyba wietrzą kolektor na skutek uszkodzonej przepustnicy bo jest przeciąg :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

182 000 km. ten dzwiek nie jest regularny tzn. raz go slychac bardziej raz mniej nie wiem do czego to zalezy, ale mam wrazenie ze nasila sie takze w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

182 000 km. ten dzwiek nie jest regularny tzn. raz go slychac bardziej raz mniej nie wiem do czego to zalezy, ale mam wrazenie ze nasila sie takze w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu...

 

Kolego te silniki "slyną" z rozsypującego się rozrządu - dziwne ze nie zasiegnales języka przed zakupem tego motoru i nie zwrociles na to uwagi przed zakupem autka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to wymienialem sam nie jest to zbyt skomplikowane mysle ze kazdy mechanik poradzi sobie z tym bez problemu czas wymiany okolo 1h, zalezy czy bedzie sciagal kolektor czy zrobi to bez tego,tak tez sie da tylko jest troche gimnastyki dostep jest troche utrudniony poprzez kolektor wlasnie

 

...zapomnialem dodac ze to jest ten przetwornik pod kolektorem bo sa dwa jeden jest w dosyc latwym do wymiany miejscu na kolektorze tam gdzie sa klapki od kolektora a to jest ten drugi ponizej kolektora

 

http://img812.imageshack.us/img812/3379/nwsf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tak jak pisze Rafał to może być problem zaworku(przetwornika ciśnienia) sterującego EGR. Miałem to samo w swojej E91 330D. Tutaj masz linka viewtopic.php?f=70&t=135641.

Ale w moim przypadku dźwięk był taki jak na filmiku z Youtube (tam również opisywałem swój problem) .

Po odłączeniu wężyka podciśnienia nr 4 z linka

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2336-sterowanie-podcisnieniowe-agr/i48836#part04

dźwięk(skrzypienie) nie pojawiał się.

Zaworek kupiłem na allegro Pierburg-a taki sam jak oryginał ale bez nadruku BMW . Cena około 130pln (oryginał ponad 300pln).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, odswiezam ponownie temat... no wiec kupilem drugi ten przetwornik cisnienia noi nic - dalej to samo!

mechanik ktory mi to wymienial powiedzial ze stawia na lancuch rozrzadu... dzisiaj jade do innego serwisu i maja mi to potwierdzic!

 

czy ktos sie juz z tym spotkal? czy wymienial lancuch rozrzadu i czy rzeczywiscie takie "metaliczne" dzwieki moga byc tego przyczyna... czy w gre wchodzi sama wymiana lancucha rozrzadu czy remont calego silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mialem dokladnie ten sam dzwiek tylko w E90 rozrząd wymieniałem na ok 190 000 km na oryginalnych czesciach z robocizna zamknalem sie w 3000 zl, nie wiem jak w e60 ale w e90 mechanior wywalal silnik na zewnątrz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.