Skocz do zawartości

E39 2.5d przerywa, obroty faluja, wtryski OK ??


JaEmil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pacjent e39 2001 2.5d.

Silnik podczas jazdy, przy wciskaniu lekko gazu przerywa, szarpie, natomiast przy jezdzie z gazem "w podloge" idzie normalnie, bez przerywania, dynamicznie jak zwykle.

Nie dymi.

Na wolnych obrotach silnik pracuje nierowno, czasami tak ze az cala karoseria chodzi, natomiast wystarczy sie troche przejechac ostro to po zatrzymianiu ok 1min pracuje normalnie a

pozniej znow zaczyna falowac.

Bylem u mechanika, podlaczal komputer zero bledow, sprawdzil cisnienie na wtryskach i jest prawidlowe...

Jaka moze byc przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacząłbym od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy na rozgrzanym silniku
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, trzepał, falował, diagnoza - regulator CR do wymiany. Miejsce montażu na pompie CR, koszt nowego (oryg. BOSCH) ok. 400zł. Do regulatora nie dają w zestawie uszczelki stalowej (jednorazowej), więc trzeba dokupić oddzielnie, koszt kilka zł. Zrobiłem to sam pod blokiem (niestety, trzeba kolektor ssący zdjąć), po wymianie chodzi jak nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Znow mam ten sam problem. Dzisiaj jak jechalem zaczal mocno przerywac i w koncu wyswietlilo sie na komputerze fuel injection system i samochod zaczal zwalniac i zgasl.

Zatrzymalem sie, odpalil z dotyku i mocno przerywajac dojechalem kilka km na miejsce. Bmw postalo kilka godzin po czym musialem wrocic 50km do domu. Po odpaleniu czuc bylo drgania, przy przyspieszaniu z lekkim gazem tez. Dojechalem jakos do celu i przed wylaczeniem silnika samochod chodzil na wolnych obrotach kilka minut normalnie bez wibracji i przerywania... Mam ja odstawic do mechanika ale dopiero w drugiej polowie tygodnia a jest to samochod pracujacy i kazdy dzien nie jezdzony to strata dla mnie. Moze cos wczesniej z Wasza pomoca by sie zrobilo.

 

 

Co do poprzedniego postu DarioKa - czy ten regulator da sie kupic na allegro? jak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Witam!

Nierówna praca silnika zwłaszcza na niskich obrotach może świadczyć o zapchanych wtryskiwaczach. Dawka paliwa na jałowym nie jest duża, a żeby ją podać konieczne jest większe ciśnienie (parafina w dyszy albo opiłki z pompy zgaduję - to najczęstsze przyczyny). Czujnika nie będzie wyrzucać na testach bo teoretycznie jest sprawny. Ewentualnie sprawdź czy Ci styki na kontrolerze silnika nie zaśniedziały, czasem wystarczy je wyszorować i jak nówka. Jak nie dasz rady tego chałupniczo załatwić to napisz, dam Ci kontakt, kto Ci to zrobi za grosze. Napisz jak dałeś radę. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.