Skocz do zawartości

Falujące obroty na biegu jałowym w BMW E46 318i 143km 2002r.


HCMaras

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat kolegi. U mnie również występuje problem falowania obrotów od 0.6 do prawie 2 tys/min. Oprucz tego W trakcie jazdy samochód potrafi zgasnąć jak wcisnę sprzęgło, czasem odpala od razu po takim zgaśnięciu a czasami trzeba chwilę odczekać żeby odpalił. Dodam jeszcze że jak dodaję gazu to między 2,5 a 3 tys obr. samochód wydaje dziwny dzwięk. Byłem na kompie i wykluczone zostały czujniki położenia wałków. Komputer cały czas wywala problem z położeniem wałka strony wylotowej. Diagnosta trochę mnie nastraszył, że może to być rozrząd który przeskoczył albo coś ze sterowaniam zmiennymi fazami rozrządu. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem jak u mnie i potrafi podpowiedzieć gdzie zacząć szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie w tych silnikach łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek lub dwa jak napinacz się skończył. Napinacz produkowany i montowany na początku był wadliwy i wszędzie zaleca się jego wymianę na nr z końcówką .....680 jest on dłuższy ma mocniejszą jakby sprężynę i mniejsze otwory olejowe ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część nr 9 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/vFZ45973

 

Do wymiany na 90% To jest najtansza opcja... bo może być coś z czujnikiem valvetronica... Komputer żadnych błędów nie pokazuje ?

 

Wnioski takie, że silniczek jest do wymiany. Pożycz od kogoś komu nie falują i zobacz czy pomoże.

 

Gratuluje pomysłu... myślę że każdy rozkręci pokrywę silnika, ściągnie uszczelkę, wymontuje silniczek i pożyczy koledze... :mad2:

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no tak sory tematy mi sie pomyliły... ;) Myślę że to własnie bedzie ten siłownik, miałem podobne objawy

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Chciałbym odnowić trochę temat. Mój problem wygląda tak jak u kolegi czyli falujące oborty na biegu jałowym(jakiś rok temu wydałem 1500zł i problem udało się usunąć choć jak widać tylko doraźnie). Po wypięciu czujnika o którym Koledzy wspomnieli w poprzednich postach problem znika. Stąd moje pytanie: czy wypięcie wspomnianego wcześniej czujnika powoduje jakieś negatywne skutki dla samochodu czy można jeździć w trybie awaryjnym bez szkody dla samochodu. Oraz gdzie można kupić siłownik do valvetronic bo na allegro nie udało mi się znaleźć używki, ewentualnie ile kosztuje nowy siłownik. No i czy po wymianie trzeba jakoś adaptować ten siłownik czy samochód sam to robi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny jak sama nazwa mówi służy raczej do dojazdu na serwis lub inny warsztat i nie powinno się jeździć autem w tym trybie gdyż wtedy są całkiem inne parametry pracy silnika!

o ile nie przeskoczył CI łańcuch rozrządu lub nie masz jakiegoś lewego powietrza zasysanego za przepływomierzem (mam na myśli nieszczelności gumy ) to raczej pozostaje wymiana actuatora czyli jak kto woli siłownika lub silnika elektrycznego VVT. zobacz pod tym linkiem pozycja nr 9

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7548387-silownik/vPP74099

http://www.ebay.com/itm/NEW-BMW-SERVO-MOTOR-11-37-7-548-387-/221024144806

http://archiwum.allegro.pl/oferta/-nastawnik-silownik-valvetronic-bmw-e65-754i-e60-i3439695017.html

można kupić nawet używane ale trzeba poszukać osób mające do sprzedania na części auta z tym silnikiem. Choć osobiście raczej wolałbym kupić nowy bo z używanym różnie bywa ;(

po wymianie silnika która nie powinna zająć więcej jak godzinkę,obowiązkowo należy podłączyć komputer z oprogramowaniem typu inpa i zrobić adaptację czyli ustawienie pozycji zaworów i powinno grać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odkopię temat, ale chciałbym Was prosić o rozwianie wątpliwości. Wypada mi zapłon na czwartym cylindrze, w poniedziałek zabiorę się za dokładną diagnozę. Na początku chcę odłączyć silnik valvetronika, ale moje pytanie brzmi czy jak falowanie i wypadanie ustanie to będzie to na pewno siłownik, czy jest jeszcze opcja, że do wymiany będzie wałek mimośrodowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

Jeśli chodzi o falujące obroty w twoim przypadku najprawdopodobniej przyczyną jest zła adaptacja czujnika położenia wałka (w każdym przypadku po wymianie). Po adaptacji powinno chodzić idealne koszt 30zł u fachowca. Tylko niedaj się namówić na mapowanie silnika koszt 500zł i to jest wudzenie pieniędzy i oszustwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pomocy mam ten sam problem. Model BMW e46 n42b20 318i 143km polift 2003r. Problem zaczął się pojawiać po założeniu instalacji gazowej, gazownicy stwierdzili na początku że to wina czujnika położenia wałka rozrządu (ssący, wydechowy)- okazało się że to nie to. Później trzymali się już tylko wersji że to do wymiany rozrządu bo to pewnie jego wina. Po drodze inni mechanicy zawsze czepiali się przepustnicy ale zawsze uważali że jest ok, a że komputer nie pokazuje żadnych błędów rozkładali ręce i spuszczali głowy. Problem objawia się zarówno na benzynie jak i gazie.

 

Do tej pory wymieniłem.

1.odma

2. nastawnik vanosa

3. adaptacja robiona

4. przepustnica sprawdzona

5. uszczelka na kolektorze wymieniona

6. Błędów brak

 

sytuacja tak się przedstawia gdy samochód mocno się nagrzeje. (temperaturę mimo wszystko trzyma w normie)

Przy dojazdach do świateł lubi zawiesić się na tych obrotach i wariuje wtedy też ekonomizer.

 

 

Nie mam już na to pomysłu może ktoś coś doradzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
A spróbuj się rozpędzić i wrzucić na luz. Tak sprawdzisz czy silnik nie łapie lewego powietrza. Podczas jazdy będzie go więcej pod maską więc jeśli jest gdzieś nieszczelności to powinien silnik bardziej wariowac niż na postoju też mam problem z zła praca silnika na biegu jałowym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy silnik N42 B20 ma przepustnicę??? Czy raczej dławik odcinający powietrze do dławienia obrotów dla DSC i tym podobnych systemów? przecież to też valvetronik. Czyli wolne obroty realizowane są za pomocą 3 wałka sterowanego silnikiem elektrycznym. A najczęstszą przyczyną bujania obrotów i blokowania ich jest uszkodzony silnik elektryczny. Wymiana i adaptacja pomaga, koszt silnika- nowego około 500zł, używanego nie poleca się. co innego jeżeli problem jest tylko na gazie to trzeba sprawdzić jak gazownik podłączył się z instalacją bo w tym modelu nie podłącza się do niby przepustnicy a do przepływomierza z którego sterownik gazu pobiera sygnał!.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doszedł kolejny problem podczas jazdy jak wciskam sprzegło i obroty lecą, samochód potrafi zgasnąć, oczywiście błędów brak :( nie mam już siły na ten samochód, a mechanicy trójmiejscy jak nie ma żadnych błędów to oni już nic nie wiedzą... :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już Ci podpowiadali

A spróbuj się rozpędzić i wrzucić na luz. Tak sprawdzisz czy silnik nie łapie lewego powietrza. Podczas jazdy będzie go więcej pod maską więc jeśli jest gdzieś nieszczelności to powinien silnik bardziej wariowac niż na postoju też mam problem z zła praca silnika na biegu jałowym...

Generalnie to dobrze sprawdzić czy gdzieś nie zaciąga do dolotu lewego powietrza

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
doszedł kolejny problem podczas jazdy jak wciskam sprzegło i obroty lecą, samochód potrafi zgasnąć, oczywiście błędów brak :( nie mam już siły na ten samochód, a mechanicy trójmiejscy jak nie ma żadnych błędów to oni już nic nie wiedzą... :mad2: :mad2: :mad2:

Temat po roku czasu i odwiedzeniu 5 mechaników wydaniu wielu $$$ i części został rozwiązany!

 

Na początek przypomnę na czym polegał problem.

Rok temu w lipcu postanowiłem założyć gaz w jednym z najbardziej renomowanych zakładów w trójmieście (Rumia- więcej info na priv)

 

Po założeniu instalacji samochód zaczął wariować pojawiały się regularne skoki obrotów pomiędzy 800-2000obr/min tylko wtedy gdy samochód był solidnie rozgrzany (brak błędów- po podłączeniu do komputera)

 

Po zauważeniu tego problemu zgłosiłem się oczywiście do ww. serwisu. Szef zakładu od razu stwierdził że problem jest związany na pewno ze stanem rozrządu i problem ustanie gdy zostanie on wymieniony (koszt 2500-3000zł) oczywiście inne rozwiązania nic nie wskurają i jest mu przykro. Po wielu negocjacjach postanowili zostawić auto u siebie i jeszcze raz przejrzeć, przez chwilę stwierdzono nawet czujnik położenia wałku rozrządu ale szybko się z tego wycofali i wrócili do wymiany rozrządu. Do tego w samochodzie zaczął się pojawiać zapach spalonego płynu chłodzącego.... tutaj winą obciążono wadliwy zbiorniczek wyrównawczy który wymieniono za około 300 zł. Niestety po odbiorze samochodu płyn chłodzący nadal było czuć a obroty nadal falowały. Szef zakładu obstawał przy swoim i nie miał zamiaru pomóc bez wymiany rozrządu albo rozebraniu jego i ponownym napięciu :mad2: Stwierdziłem że nie ma co więcej marnować paliwa na dojazdy do Rumi z Gdańska i trzeba poszukać pomocy bliżej. Temat chłodnicy został rozwiązany szybko, dziurawa była po prostu chłodnica która została wymieniona w pierwszym lepszym zakładzie mechanicznym w Gdańsku, który znajdował się blisko domu. Mechanik stwierdził że wystarczyło rozgrzać auto i od razu było widać lecący strumień na blok silnika. Obroty dlaej były dla wszystkich zagadką. Odwiedziłem w tym czasie 2 mechaników reklamujących się jako specjaliści od BMW (których wiedza kończyła się na podłączeniu komputera i stwierdzeniu że błędów nie ma i oni nie wiedzą co może być problemem. Kasę oczywiście każdy pobierał no bo przecież podłączył i się starał :mad2: Serwis Gdańsk Oliwa i Sopot) Do tego w czeluści mojej BMW zaglądali również fachowcy znający się na wszystkich markach :lol: to też nie pomogło. Gdy już na prawdę opadłem z sił i wydawało się że najlepiej będzie albo spuścić samochód z przepaści albo to zaakcpetować. Postanowiłem pojechać samochodem do Serwisu Bmw Adam- Serwis Osowa. Opowiedziałem tam całą historię, Pan Adam po krótkiej rozmowie prosił żebym zostawił auto. Po 2 dniach samochód był do odbioru! :arrow: :arrow: Samochód był naprawiony! Problemem okazało się lewe powietrze. Nie podłączony był przewód od odpowietrzenia skrzyni korbowej i rurka idąca od przepływomierza była sklejona taśmą izolacyjną. Od tego czasu samochód wrócił do stanu przed założeniem instalacji gazowej w Rumii.

Nareszcie odetchnąłem z ulgą i cieszę się powrotem do starych dobrych czasów.

 

Ps. gdzie ja nie szukałem pomocy, czego ja nie oglądałem na internecie (we wszystkich językach świata) tylko ja wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli ciała dała osoba, która wymieniała odmę, taśmę na rurze od przepływomierza też ciężko nie zauważyć :? morał jest taki, że wystarczyło dobrze obejrzeć silnik i problem rozwiązany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.