Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do znawców tematu... a mianowicie chodzi mi o rozszyfrowanie terminologii... Ale do rzeczy, miałem w swoim E60 530D z 2003 roku stwierdzone stuki na sprzęgle, zwłaszcza przy gaszeniu silnika, na postoju na wolnych obrotach delikatne trzęsienie / bujanie / drganie całego samochodu - diagnoza w warsztacie, do wymiany koło dwumasowe, kompletnie ze sprzęgłem. No dobra, jak mus, to mus... podszedłem do tematu i wymieniono mi komplet LUKa, dwumas i sprzęgło. Samochód niestety w dalszym ciągu podczas gaszenia zwłaszcza, szarpie nadwoziem i stuka. Zapytałem zatem mechaników, dlaczego tak jest -odpowiedź " LUZ WSPÓŁOSIOWY JEST ZA DUŻY". nie da się z tym nic zrobić.

Moje pytanie jako laika w tych sprawach jest takie, czy można jakoś to wyeliminować, dlaczego tak się dalej dzieje, skoro wymieniono całość sprzęgła? Może jest jakaś możliwość regulacji tego? Generalnie nie jest mi dobrze z myślą o tym, że wydałem prawie 3500 i jest tak jak było, no może trochę lepiej, ale nie tak jak można tego oczekiwać po wydaniu takiej kwoty na naprawę :mad2: ... Dzięki za wszelkie rady, odpowiedzi

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

" LUZ WSPÓŁOSIOWY JEST ZA DUŻY". nie da się z tym nic zrobić.

 

Jakiego elementu to dotyczy ?

Sprawdzali tłumik drgań wału ? Nie wiem czy dobrą stronę idę , niech się inni wypowiedzą .

Opublikowano

Mam najpierw parę pytań:

- jak wyglądają korekty na wtryskach ?

- jak wyglądają poduszki pod silnikiem ?

- czy z wciśniętym sprzęgłem gaszenie jest delikatniejsze ?

- czy przed wymianą delikatnie wciskając sprzęgło słychać było jakieś terkotanie ?

Opublikowano (edytowane)
Masz 2003 rocznik więc jak mniemam bez DPF i tym samym bez klapy gaszącej. Niestety będzie Ci szarpał przy gaszeniu bo ten typ tak ma. W modelach z DPF klapa gasząca już była i tam gaszenie przebiega o wiele spokojniej - miałem okazję porównać. Możesz taką klapę u siebie zamontować - nie jest to jakiś znaczący koszt. Jeśli masz drgania na wolnych obrotach to tak jak koledzy piszą, sprawdź wtryskiwacze, zawieszenie silnika, egr. Ja u siebie odpiąłem i zaślepiłem na próbę wężyk sterowania EGR i na wolnych obrotach gładko jak stół - wcześniej trochę podrygiwał. Edytowane przez maciekE60
Opublikowano

Akurat składa się tak, że byłem przy stawianiu diagnozy tego sprzęgła:

-poduszki pod silnikiem były sprawdzane, bo zażyczyłem sobie tego osobiście, bo wiadomo mniejszy wydatek niż za sprzęgło - poduszki ponoć były ok

-z wciśniętym sprzęgłem drgania były mniejsze podczas gaszenia, sam to sprawdzałem, zresztą mechanicy ostro na podniesionym samochodzie wachlowali biegami i drugi mi pokazywał i tłumaczył, rzeczywiście stuki i dziwne dźwięki dochodziły z okolicy sprzęgła

-samochód był sprawdzany na komputerze, wtryski też, poza tym do jazdy, przyspieszania itd nie ma się do czego przyczepić

-odnośnie terkotania podczas wciskania sprzegła, nie zwróciłem uwagi

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

W takim razie mam jedną radę , trzeba by skasować luz docisku sprzęgła (jeśli takowy jest i jeśli jest taka możliwość w tym modelu bo tego nie wiem).

 

" LUZ WSPÓŁOSIOWY JEST ZA DUŻY". nie da się z tym nic zrobić. - jeśli jest jakiś luz to zawsze da rade z nim coś zrobić pytanie tylko jaki to koszt !

Opublikowano

Póki co nie zamierzam z tym nic robić, bo się trochę wykosztowałem. Chyba, że ktoś z Was ma jakiś patent i wiedzę, że miał akurat taki przypadek i rozwiązanie jest takie, czy siakie.

Jak ktoś ma chwilę i chce napisać kilka słów, o tej klapie i EGR, to będę wdzięczny, bo może warto się tym zająć, a nie mam za bardzo czasu grzebać w wyszukiwarce i przewalać setki postów - gdzie to jest, jak to wygląda i co z tym zrobić :wink:

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Odswieżam temat...Panowie u mnie ostatnio zauważyłem takie terkotanie przy delikatnym wcisnieciu sprzegła(powiedzmy tak na połowe)Czy to jest dwumas?

Bo wiem ze dwumas na biegu jałowym powinien by słychac a tu tego nie ma...i przy zapalaniu/gaszeniu silnika zadnych zmian...wszsytko ok.Rusza płynnie,biegi chodza bez zmian...Tylko to przy delikatnie wcisnietym sprzegle...

Opublikowano

a może wystarczyło wymienic samo sprzegło...i też byłaby cisza...?

firmy zajmujace się dwumasami w swoich opisach''objawy zuzytej dwumasy''wypisuja inne objawy...np:powinno byc terkotanie na biegu jałowym i kilka innych a tego u mie nie ma...

natomiast nigdzie nie wspominają o połowie wcisnietego sprzegła...

Poprostu chce uniknac sytuacji gdzie mechanik wymieni mi sprzegło i bedzie cisza,a skasuje za dwumase i sprzegło...

a przy okazji ile kosztuje porządna dwumasa i komplet sprzęgła do E60 3,0D 2005r

Opublikowano
Ja sam sobie wymieniałem sprzęgło razem z kołem dwumasowym , tarcza , docisk , łozysko i łapa było jeszcze dobre ale i tak wymieniałem cały komplet na nowe z racji tego ze nie chciało by si się znowu drugi raz tego robić i wymieniać tylko dwumasę .Sprzęgło kupiłem sachs a dwumasę firmy Luk po naprawde solidnych upustach kumpel mi to sprzedał za 1500zł.Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.