Skocz do zawartości

Bmw E46 kontrolka silnika


owca777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis jak wracalem z zakupow zapalila mi sie kontrolka silnika... jaka moze byc przyczyna tego? wiekszosc co znalazlem to ze problem z paliwem dodam ze przed wczoraj tankowalem przejechalem okolo 30 km i zapalila sie wlasnie ta kontorlka a tankowalem w tym samym miejscy gdzie kupuje benzyne od jakis 2 lat i ngdy nie mialem z tym problemu dodam ze niemam zadnych wiekszych problemow z samochodem na zegarach pokazuje ze spala okolo 11litrow na 100 km nic nie przecieka tez z silnika moze to byc jakis inny problem czy jesli swieci sie ta kontorlka to raczej mieszanka paliwowa? chcialem dzis pojechac do mechanika od razu alebylo juz zakmniete jest sobota a jutro niedziela wiec nawet niemam gdzie do jakiegos mechanika pojechac aby sprawdzic co sie dzieje i czemu sie swieci ta kontrolka z gory dzieki za pomoc!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a taka wymiana sondy to drofa rzecz?? i ile czasu moze wytrzymac bez wymiany? bo jak pech to pech bo za tydzien wyjezdzam na 3 tygodniowy urlop i wolalbym niemiec dodatkowych wydatkow przez urlopem oczywiscie na urlop wybieram sie bez samochodu ale czy da rade przejechac okolo 100-150 kilometrow jeszcze bez zadnych problemow? kesli to wlasnie sonda oczywiscie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz silnik ?

To przecież widnieje w opisie kolegi, wiec nie rozumiem pytania.

 

 

316i występują co najmniej z 6 różnymi silnikami ...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz silnik ?

To przecież widnieje w opisie kolegi, wiec nie rozumiem pytania.

 

 

316i występują co najmniej z 6 różnymi silnikami ...

nie zgadzam sie, mysle ze to moze byc m43 lub n42 zalezy ktory miesiac 2001r.

bez kompa sie nie obejdzie, moze byc 1000powodow ze sie zapalila kontrolka.

Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęstszą przyczyną check engine w tych silnikach są:

1: błąd sondy lambda: padająca sonda lambda - najczęstszy przypadek (zalecam zakup zamiennika w inter cars BOSH ok 180zł orginał ok 600zł w ASO)

2: błąd mieszanki: czasem zdarza się i niema na to reguły mi średnio co pół roku się zapala i znika z błędem mieszanki.

3: błąd spalin: tutaj powodów może być kilkanaście ale najczęstszym jest padająca "cefko fajka" w tym przypadku widoczne są szarpnięcia przy przyspieszaniu na niskich obrotach.

 

Podepnij się pod kompa u dobrego elektronika - ok 100zł bądź zagadaj na forum z twojego miasta kogoś kto ma kabelek i program IPNA koszt ok 4 łomże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3: błąd spalin: tutaj powodów może być kilkanaście ale najczęstszym jest padająca "cefko fajka" w tym przypadku widoczne są szarpnięcia przy przyspieszaniu na niskich obrotach.

Mnie właśnie tak lekko przerywa podczas przyśpieszania na niskich obrotach, też tak myśle, że może być któraś cewka do wymiany (jedna już kiedyś była wymieniana a reszta fabryczne). Jak można to sprawdzić, która cewka może padać, dodam, że mam kabelek I inpe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęstszą przyczyną check engine w tych silnikach są:

1: błąd sondy lambda: padająca sonda lambda - najczęstszy przypadek (zalecam zakup zamiennika w inter cars BOSH ok 180zł orginał ok 600zł w ASO)

2: błąd mieszanki: czasem zdarza się i niema na to reguły mi średnio co pół roku się zapala i znika z błędem mieszanki.

3: błąd spalin: tutaj powodów może być kilkanaście ale najczęstszym jest padająca "cefko fajka" w tym przypadku widoczne są szarpnięcia przy przyspieszaniu na niskich obrotach.

 

Podepnij się pod kompa u dobrego elektronika - ok 100zł bądź zagadaj na forum z twojego miasta kogoś kto ma kabelek i program IPNA koszt ok 4 łomże :)

 

 

Dzieki za pomoc prawdopodobnie jest to blad spalin bo np jak jade na trzecim biegu z okolo 30km/h to dosc szarpie ale jak widac i wszyscy pisza bez kompa sie nie obedzie, a takie pytanie do was wytrzyma to okolo 100km bez sprawdzania? czy lepiej nie ryzykowac????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te fajkocefki mają taką przypadłość że czasem szarpie a czasem przestaje np na ciepłym silniku.

Ale nie łudź się że nie musisz wymieniać. Z czasem objawy bedą narastać i coraz bardziej bedzie ci rzucać budą.

Podpisasz się do ipny i pokaże ci błąd wypadającego zapłonu na cylindrze w którym jest padnięta fajkoferka.

Jak wymieniłeś już jedną i teraz pada druga to proponuje CI wymienić 3 pozostałę-a nic Cie nie zaskoczy np na wakacjach 500km od domu.

Mi padła jedna - potem zaraz druga. Wymieniłem 4 i od roku spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
witam ponownie dzis po pracy jak odpalilem emke to kontrolka zgasla....? wie moze czemu tak jest?? jaka tego jest przyczyna i czy warto jechac do mechanika czy zignorowac???

 

Może byc nieszczelnosc dolotu. Lepiej zrobic diagnoze niż ignorowac, żeby potem awaria nie zaskoczyła Cię w trasie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.