Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzis jak wracalem z zakupow zapalila mi sie kontrolka silnika... jaka moze byc przyczyna tego? wiekszosc co znalazlem to ze problem z paliwem dodam ze przed wczoraj tankowalem przejechalem okolo 30 km i zapalila sie wlasnie ta kontorlka a tankowalem w tym samym miejscy gdzie kupuje benzyne od jakis 2 lat i ngdy nie mialem z tym problemu dodam ze niemam zadnych wiekszych problemow z samochodem na zegarach pokazuje ze spala okolo 11litrow na 100 km nic nie przecieka tez z silnika moze to byc jakis inny problem czy jesli swieci sie ta kontorlka to raczej mieszanka paliwowa? chcialem dzis pojechac do mechanika od razu alebylo juz zakmniete jest sobota a jutro niedziela wiec nawet niemam gdzie do jakiegos mechanika pojechac aby sprawdzic co sie dzieje i czemu sie swieci ta kontrolka z gory dzieki za pomoc!!!!
Opublikowano
jaki masz silnik ?

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jaki masz silnik ?

To przecież widnieje w opisie kolegi, wiec nie rozumiem pytania.

 

Zazwyczaj pierwszy problem to sonda lambda. Ale bez diagnozy komputerowej to jak wróżenie z fusów.

Opublikowano
a taka wymiana sondy to drofa rzecz?? i ile czasu moze wytrzymac bez wymiany? bo jak pech to pech bo za tydzien wyjezdzam na 3 tygodniowy urlop i wolalbym niemiec dodatkowych wydatkow przez urlopem oczywiscie na urlop wybieram sie bez samochodu ale czy da rade przejechac okolo 100-150 kilometrow jeszcze bez zadnych problemow? kesli to wlasnie sonda oczywiscie?
Opublikowano
jaki masz silnik ?

To przecież widnieje w opisie kolegi, wiec nie rozumiem pytania.

 

 

316i występują co najmniej z 6 różnymi silnikami ...

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Opublikowano
jaki masz silnik ?

To przecież widnieje w opisie kolegi, wiec nie rozumiem pytania.

 

 

316i występują co najmniej z 6 różnymi silnikami ...

nie zgadzam sie, mysle ze to moze byc m43 lub n42 zalezy ktory miesiac 2001r.

bez kompa sie nie obejdzie, moze byc 1000powodow ze sie zapalila kontrolka.

Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano

najczęstszą przyczyną check engine w tych silnikach są:

1: błąd sondy lambda: padająca sonda lambda - najczęstszy przypadek (zalecam zakup zamiennika w inter cars BOSH ok 180zł orginał ok 600zł w ASO)

2: błąd mieszanki: czasem zdarza się i niema na to reguły mi średnio co pół roku się zapala i znika z błędem mieszanki.

3: błąd spalin: tutaj powodów może być kilkanaście ale najczęstszym jest padająca "cefko fajka" w tym przypadku widoczne są szarpnięcia przy przyspieszaniu na niskich obrotach.

 

Podepnij się pod kompa u dobrego elektronika - ok 100zł bądź zagadaj na forum z twojego miasta kogoś kto ma kabelek i program IPNA koszt ok 4 łomże :)

Opublikowano

3: błąd spalin: tutaj powodów może być kilkanaście ale najczęstszym jest padająca "cefko fajka" w tym przypadku widoczne są szarpnięcia przy przyspieszaniu na niskich obrotach.

Mnie właśnie tak lekko przerywa podczas przyśpieszania na niskich obrotach, też tak myśle, że może być któraś cewka do wymiany (jedna już kiedyś była wymieniana a reszta fabryczne). Jak można to sprawdzić, która cewka może padać, dodam, że mam kabelek I inpe ?

Opublikowano
najczęstszą przyczyną check engine w tych silnikach są:

1: błąd sondy lambda: padająca sonda lambda - najczęstszy przypadek (zalecam zakup zamiennika w inter cars BOSH ok 180zł orginał ok 600zł w ASO)

2: błąd mieszanki: czasem zdarza się i niema na to reguły mi średnio co pół roku się zapala i znika z błędem mieszanki.

3: błąd spalin: tutaj powodów może być kilkanaście ale najczęstszym jest padająca "cefko fajka" w tym przypadku widoczne są szarpnięcia przy przyspieszaniu na niskich obrotach.

 

Podepnij się pod kompa u dobrego elektronika - ok 100zł bądź zagadaj na forum z twojego miasta kogoś kto ma kabelek i program IPNA koszt ok 4 łomże :)

 

 

Dzieki za pomoc prawdopodobnie jest to blad spalin bo np jak jade na trzecim biegu z okolo 30km/h to dosc szarpie ale jak widac i wszyscy pisza bez kompa sie nie obedzie, a takie pytanie do was wytrzyma to okolo 100km bez sprawdzania? czy lepiej nie ryzykowac????

Opublikowano
witam ponownie dzis po pracy jak odpalilem emke to kontrolka zgasla....? wie moze czemu tak jest?? jaka tego jest przyczyna i czy warto jechac do mechanika czy zignorowac???
Opublikowano

Te fajkocefki mają taką przypadłość że czasem szarpie a czasem przestaje np na ciepłym silniku.

Ale nie łudź się że nie musisz wymieniać. Z czasem objawy bedą narastać i coraz bardziej bedzie ci rzucać budą.

Podpisasz się do ipny i pokaże ci błąd wypadającego zapłonu na cylindrze w którym jest padnięta fajkoferka.

Jak wymieniłeś już jedną i teraz pada druga to proponuje CI wymienić 3 pozostałę-a nic Cie nie zaskoczy np na wakacjach 500km od domu.

Mi padła jedna - potem zaraz druga. Wymieniłem 4 i od roku spokoj.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam ponownie dzis po pracy jak odpalilem emke to kontrolka zgasla....? wie moze czemu tak jest?? jaka tego jest przyczyna i czy warto jechac do mechanika czy zignorowac???

 

Może byc nieszczelnosc dolotu. Lepiej zrobic diagnoze niż ignorowac, żeby potem awaria nie zaskoczyła Cię w trasie.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.