Skocz do zawartości

DPF w E53


Adak

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Jak wygląda sprawa występowania DPF w E53 po lifcie?

Z tego co widzę, czasami był a czasami nie (czy podobnie jak w Fordzie: do pewnego roku tylko akcesoryjny?).

 

Jak wygląda sprawa, jeśli chciałbym takowy DPF usunąć? I uwaga: chciałbym to zrobić mega porządnie, zgodnie z prawem polskim, zagranicznym i jakimkolwiek. Czy jako część akcesoryjna moge sobie takiego DPFa po prostu wyjąć i wyłączyć w sofcie? Pewnie auto przestanie spełniać Euro4, ale nowe E53 bez DPFu też go nigdy nie spełniały, a przecież jego kupno na dzień dobry to widzimisie kupca. Można to zrobić w świetle prawa? Są z tym jakieś problemy? W końcu E53 zarówno z filtrem jak i bez homologację mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokladnie ale mialem ostatnie wydanie E53 z grudnia 2006 i Filtra nie mial DPF.

A mialem cala rozpiske dodatkow bo poprzedni wlasciciel od ktorego kupilem auto mial je raptem 7 miesiecy i dalmi cala liste dodatkow doposazenia i DPF nie bylo na liscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkodowałem pare VINów i można zarówno trafić na E53 z 2006 bez DPF jak i na takie z 2005r z. Problem polega na tym, że serwis nie traktuje tego jako dodatku i jakoś usuwać nie chcą.

 

No nic, spróbuję to jeszcze potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witajcie,

ostatnio mechanik mi powiedział, że mam wyskoczyć na autostradę, bo mam duże ciśnienie w DPFie. Kilka pytań mi się nasunęło od razu do kolegów:

1. czy w ogóle tak robicie? Jeżdżę do pracy 20 km dziennie w jedną stronę i myślałem, że się wypala, bo w moim poprzednim aucie tak było.

2. jakie warunki muszą być spełnione, żeby się wypalać zaczął? 120km/h i silnik powyżej 70st C? Wypalanie włącza się powyżej 20 minut jazdy ze stałą prędkością? W Polsce to chyba o 3 w nocy na autostradzie...

3. czy komuś faktycznie się zatkał i musiał go potraktować chemicznie. Skoro w instrukcji nie ma o tym mowy, to nas to nie powinno obchodzić..?

4. czy są jakieś objawy tego, że się wypala w tej chwili, żeby wiedzieć, żeby mu procedury nie przerwać? (w mojej Alfie 159 wskazówka od turbo unosiła się nieco, trzęsło trochę buda i zwiększone były obroty)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to całkiem tak do końca legalny proceder te wycinanie DPF.Jak cię Helga złapie to mandacik jest do 10.000 tyś euro.Fakt faktem ten filtr potrafi zatruć życie. No jak już się zapcha tak na The end -to trzeba go podać w wyspecjalizowanym warsztacie do wypalenia lub usunięcia. Ja jestem za wycięciem tego.Pozbywasz się problemu tak to ujmę.I to ogromnego. Natomiast opinie są podzielone i można tutaj polemizować na ten temat.Dla mnie montowanie tego filtra to nic innego jak eco terror.Ktoś wyczuł kasę na tym i jest to montowane.Podjedz do Aso i zapytaj się ile kosztuje wymiana tego filtra bo w wypalania się ASO nie bawi. No ale gdzieś czytałem że jak Cię nie stać na utrzymanie takiego auta to go nie powinieneś kupować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a z tym DPF to nie jest czasem tak, ze auta które są w nie wyposażone mają taką opcję na wyświetlaczu komputera i pokazuje tam stopień zapchania ( zużycia)? Ja dopiero co kupiłem auto i też się zastanawiam czy posiada to ustrojstwo i jak to sprawdzić? Po rozkodowaniu vinu nic nie było napisane o DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to było takie piękne jak piszesz, to by w ogóle nie było tematu. Generalnie zamysł był taki, że to miało nie dotyczyć w ogóle użytkownika. Gdyby ktoś wymyślił przycisk do wypalania tego wtedy kiedy Ty chcesz w kokpicie, to by było super :) Z tego co mi się gdzieś wyczytało, to od wiosny 2004 roku wstawiali ten filtr ale poprawcie mnie jeśli się mylę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się zapchał DPF i to tak, że się nie dało go już wypalić. Usunąłem go, zrobiłem update softu i jest elegancko :-) Jakby ktoś wam to robił to polecam tak jak mój mechanik. Rozciął DPF wywalił wszystko ze środka, zaspawał i założył. W ogóle nie widać że jest usunięty.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.