Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Dzis odebrałem ayto od mechanika i znów jestem nie zadowolony,

Odstawiłem je do mechanika ze względu na to że:

Dochodziło do mnie stukanie podczas wrzucania 1 biegu oraz 2 troche mniej, oraz jadąc po nierównościach słyszłem stuki.

Wymienił mi:

-tłumnik drgań

-3 tuleje pod dyfrem (1duża 2 małe)

-4 tuleje pod tylną belką

-i 2 tuleje pływające.

Mówi że teraz wszystko już jest idealnie.

 

Podczas jazdy testowej okazało sie ze juz jest zdecydowanie lepiej, ale nadal gdy szybciej wrzuce bieg jest stuk z tylnej czesci auta.

najbardziej jest to obiawialne podczas stania na postoju i szybkiego wlożenia pierwszego biegu. gdy jade i powoli wkładam bieg to jest cicho.

 

czy dyfer może miec juz luzy ? (moze wymiana oleju?) dodam ze jak stoje na postaju i wrzucam szybko bieg to auto ma chec jakby delikatnie odjechac, doslownie centymetr przesuwa sie do przodu. czyzby sprzegło ?

 

Na koniec dodam ze gdy jade np. 120km/h i daje gazu to wyje z tylu jakby dyfer, gdy puszcze gaz niema tego, czyli chyba nie opony, ani łozyska ?

 

Nie chcialbym aby ponownie to ciche pukanie przerodzilo sie spowrotem w to co bylo, dlatego szukam przyczyny aby calkowicie to je zlikwidowac.

Opublikowano
Witam!

Podczas jazdy testowej okazało sie ze juz jest zdecydowanie lepiej, ale nadal gdy szybciej wrzuce bieg jest stuk z tylnej czesci auta.

najbardziej jest to obiawialne podczas stania na postoju i szybkiego wlożenia pierwszego biegu. gdy jade i powoli wkładam bieg to jest cicho.

 

czy dyfer może miec juz luzy ? (moze wymiana oleju?) dodam ze jak stoje na postaju i wrzucam szybko bieg to auto ma chec jakby delikatnie odjechac, doslownie centymetr przesuwa sie do przodu. czyzby sprzegło ?

 

Cały wał napędowy sprawdzony ? Podporę ktoś oglądał? Mam to samo u siebie, i nie jest to raczej efekt poduszek dyfra/mostu. Wymieniony tłumik drgań tzn koło pasowe tak ?

 

Raczej będzie to dyfer, który ma luzy, niestety regeneracja która by to wyeliminowała najprawdopodobniej wpłynie tez negatywnie na głośność pracy dyferencjału.

http://img824.imageshack.us/img824/2807/underh.jpg
Opublikowano

tak jak napisalem, sprawdzone wszytko, tłumnik drgan wymieniony, tak jak opisalem to na początku.

Moze jest ktoś z wawy lub okolic kto by potrafil to zdiagnozować?

Opublikowano

obczajałem temat, skoro masz wszystko wymienione to takich rzeczy nie powinieneś miec

mówią ze czasem wystarczy podokrecac sruby jezeli ktos wczesniej grzebał przy aucie

wycie to chyba odgłos silnika, mam 320D 150km i po przesiadce do 320i tez wyło i to chyba ta '6' robi wrażenie :) dick is up :D

wymieniłem olej w dyfrze, odgłos bez zmian, wymiana oleju w skrzyni bezcenna, wylałem mnóstwo opiłków!!!

 

a jesli chodzi o stuki to mam to samo, z tym, że stuka mi na każdym biegu obojetnie z jaką predkościa a co wiecej przy strzelaniu ze sprzęgła samochód zachowuje się jak żaba, pod autem widziałem jak dyfer pracuje góra dół, w weekend zmieniam '9' bo widziałem, że jest oberwana

 

czytałem, że przyczyną stuków może być również krzyżak na wale, podpore bym odrzucił, gdyż ona objawia się trzęsieniem auta podczas przyspieszania,

sprawdz również łączniki elastyczne wału, łączące wał ze skrzynią nr 1http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=26_0129&hg=26&fg=10

 

co gorsza fabryczną wadą E46 przed liftem jest zbyt słaba podłoga do której mocowane są sanki dyfra, która obrywa się przy mocowaniach, należy dobrze obejzec podłogę spod auta

 

tylny napęd jest jak worek bez dna... każdy przypadek może być inny

Opublikowano

 

co gorsza fabryczną wadą E46 przed liftem jest zbyt słaba podłoga do której mocowane są sanki dyfra, która obrywa się przy mocowaniach, należy dobrze obejzec podłogę spod auta

 

tylny napęd jest jak worek bez dna... każdy przypadek może być inny

 

Z tą podłogą to prawda, u mnie mechanik pierwsze co to właśnie podłogę oglądał, bo zdarzały się pęknięcia i naderwania. Jednak jeśli wszystko ruchome na zewnątrz jest ok to zostaje tylko zabudowane, czyli dyfer. Wszystkie gumy na wale łatwo sprawdzić jak się podniesie auto.

http://img824.imageshack.us/img824/2807/underh.jpg
Opublikowano

łączniki elastyczne wału rownież wymieniony, na lemfordera (170zł) Podłoga dokladnie obejrzana, i nic jak narazie sie nie wyrywa.

Jak byc mogł powiedzieć czy był jakiś efekt po wymianie oleju w skrzyni ?

Opublikowano
Ja u siebie też wymieniałem olej w skrzyni, z wymianą uszczelki miski skrzyni (automat) i filtra, to nic nie pomogło, ale olej był czarny (bez opiłków). Warto zrobić ale nie to stuka, skrzynie byś słyszał z dołu/przodu a nie tył.
http://img824.imageshack.us/img824/2807/underh.jpg
Opublikowano

Właśnie wyszedłem z kanału:D wymieniłem tuleje nr '9' bez zdejmowania dyfra,

-rozkreciłem wszystko i rozczepiłem wał (skreony sróba za podpora) co umożliwiło mi opusczenie dyfra

-dorobionym sciągaczem na kształt

wyciągnąłem i włozyłem nową tuleje

-do tego celu uzyłem pręt fi14 (idealnie pasuje w otwór tulei) wytrzymał bez problemu

 

dodam, że nie użyłem mloteczka :)

 

po wymianie tulei znikły stuki podczas włączania biegów, biegi wchodza płynnie, baja:)

 

usztywnienie dyferencjału (nowa tuleja) umożliwiło mi stwierdzenie że mam luz na wyjściu z mostu na półosie

dosłownie wyjscia przemieszczaja sie góra dół o jakies 2-3mm i to powoduje stukanie i szarpanie

moje pytanie brzmi czy warto wyciągnąc dyfer i wymieniac łożyska czy lepiej kupić używke za ok 300-400 zł?

 

kuzyn w tym samym czasie naprawia swoja 525d z 2000r. (regeneracja turbo 750zł+gwarancja 18 miesięcy)

widziałem luz na jego skrzyni i było to porównywalne ze tym co na filmach

http://www.youtube.com/watch?v=gTu_WoPnUSc

więc odrzucamy skrzynie, dodam, że studuje mechatronike i przekłądnie nie są mi obce nie tylko w teorii, i takie luzy na wyjsciu w skrzyni nie sa nniczym złym.

bicie osiowe byłoby oznaką zniszczonej skrzyni.

dodam, że w mojej E46 320d jest podobny luz i stuk podczas ruszania wałem, jednak dyfer igiełka zero luzów i nic nie stuka podczas przełączania biegów,

bardzo płynnie sie jeździ.

 

a co do zmiany olejów, to trzeba to zrobic, tym bardziej w autach ponad 10 letnich. u mnie w skrzyni było pełno opiłków, (pewnie wcześniej jeżdziła kobieta :) bez urazy)

wiem, że każde opiłki powodują degradację w układzie tak spasowanym jak skrzynia czy dyfer (w dyfrzem miałem czarny olej)

koszt 80zł (2X1l=1.1l do skrzyni 0.9l do dyfra) do naprawde niewiele i zrobisz to sam w 30 minut.

Opublikowano
Tez mialem podobny problem czyli stukanie przy 1 birgu albo wstacznym, po wymianie tylnej gumy dyfu i 4 gum wozka oraz calej reszty okolo 15 tuleji gunowo metalowych na tylnum zawieszeniustukanie znacznie ustalo ale nadal cos tam,dodam ze krzyzaki na wale tez sprawdzone nawet mialem inny wal na aucie, sumujac odeszlo dopiero po wymianie u-joint miedzi walem a dyfem. Luzy osiowe na wale skrzyni czy samego dyfu sa dopuszczalne jak kolega Nigero pisze, z co do ruszania auta przy wbiciu biegu to sprzeglo chyba sie juz konczy.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano

U-joint, ten który jest za krzyżakiem na wejsciu do dyfra wymieniałeś, czy te co wychodza na półosie? bo u mnie luz w dyfrze jest na u-jointach, które wychodza na półosie.

jaki koszt tej częsci orientacyjnie?

Opublikowano
Zle to ujolem, chodzilo mi o przegub ktory jest na koncu walu i krecony jest do dyfu, jesli taki masz bo nie we wszystkich modelach wystepowaly.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
to juz wiem o co biega, powiedz mi jak sprawdziłeś że ten przegób nie działa prawidłowo? czy na czuja poszedłeś?
Opublikowano
to juz wiem o co biega, powiedz mi jak sprawdziłeś że ten przegób nie działa prawidłowo? czy na czuja poszedłeś?

to byla ostatnia rzecz do wimiany wiec poszedlem w to, koszt ok 650zl w aso.

Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano

dość dużo żądaja, na ale jest nowe,

domyślam się, że teraz bezproblemowo sie zmienia biegi, nie ma pukania ani szarpania? czyli ze wszystko jest jak powinno byc

Opublikowano
dość dużo żądaja, na ale jest nowe,

domyślam się, że teraz bezproblemowo sie zmienia biegi, nie ma pukania ani szarpania? czyli ze wszystko jest jak powinno byc

Tak duzo ale to aso, bo nigdzie indziej nie dostaniesz, ja mam znajomego w u lokalnego bmw aso wiec dostalem duzy upust, zaplacilem 500zl i w moim przypadku pomoglo.

Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano

a może ktoś mi podpowie co to może być, bo zauważyłem że jak wyjeżdzam na zimnym silniku z garażu:

wciskam sprzęgło i wsteczny to nie ma tego uderzenia, a gdy silnik sie trochę rozgrzeje to juz jest łupnięcie. w środku odnoszę wrarzenie ze to jest z tylnej części auta, natomiast z zewnątrz słychać ze to gdzies z przodu jest przyczyna tego pukniecia.

Sprzęgło zle wysprzegla? Olej w skrzyni ? Przeniesienie napędu calutkie sztywne. Dodam że przy wolnym ruszaniu bez gazu, (przy wolnym puszczeniu sprzegła słychac z przodu zgrzytanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.