Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja się uporałem, samochod nie jeździł za dobrze jak było ciepłko, a zapierdzielał jak było zimno... wymieniłem EGR oraz przepływomierz. Do tego zrobiłem wtryski(nie wiem tylko czy to też wpłynęło akurat na tą przypadłość, ale należała im się już wymiana) i samochód chodzi jak zły :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

mam taki sam problem tylko Mi faluje od samego dołu nawet od 800 obr. do 1.800 obr.

 

i zaczoł palić jak smok dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i lepiej sie zrobiło egr czyszczony i chyba bede chciał wyczyścić przepływomiesz jak by ktoś podpowiedził jak

Opublikowano
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
e60 530d 218KM jest eu4 nie robi się tam dziurki , jest uszkodzony wymiana i kasowanie zastawów wyuczonych. DIS -FUNKCJE SERWISOWE-ADAPTACJA PRZEPŁYWKI -RESET :!: :!: :!:
  • 3 lata później...
Opublikowano
W BMW E60 520D 2006r 163KM automat jak wcisnę gaz do dechy to też jest pulsacyjne przyspieszanie (to znaczy są wyczuwalne lekkie przyhamowania podczas przyspieszania). Do wymiany przepływomierz? A może coś innego?
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,


Pozwole sobie odswierzyc temat. Czy ktoremus z kolegow udalo sie dojsc do przyczyn tego nierownego przyspieszania ?


U mnie tez tak jest, ale tylko i wylacznie i zawsze na 2gim biegu (mam automat) - podczas rownomiernego przyspieszania obroty na chwile jakby przychamowuja, po czym odpalaja na nowo i jest zmiana na 3ci bieg (czesto z lekkim szarpnieciem, jak by w manualu za pozno zwolnic sprzeglo).


Testowalem jak to jest w trybie manualnym i czasami udawalo sie osiagnac rowne przyspieszanie. Jak zmienialem z 1 na 2 przy okolo 2100 obrotow i przyspieszalem 'nie za mocno i nie za slobo', to po zmianie na 2ke obroty spadaly do okolo 1200 i przyspieszal dalej rowno. Jesli zas przyspieszalem bardziej dynamicznie ale zmienialem bieg wczesniej (1900 obr ), to obroty po zmianie spadaly tylko do 1400/1500, lekko rosly, potem to przyhamowanie, dalej rozped i trojka.


Miesiac temy byl regenerowany konwerter + wymaina oleju w skrzyni. Przed ta operacja bylo tak samo + falujace obroty, teraz obroty nie faluja ale nierowne przyspieszanie na 2ce zostalo i czasami zmienia inne biegi tez jak by w manualu zwolnic sprzeglo lekko za pozno lub wcisnac lekko za wczesnie (lekkie szarpniecie po zmianie lub lekkie 'przymulenie' chwilke przed zmiana biegu).


Pod kompem oczywiscie zadnych bledow nie ma, z odpinaniem przeplywomierza tez juz probowalem. Bede wdzieczny za podzielenie sie doswiadczeniem.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ja miałem tak w nissanie primerze 1.9dci. Podczas wyprzedzania przyśpieszał potem słabł na 1-2 sekundy i znowu przyspieszał. Winowajcą okazał się zawór egr.
Opublikowano
Ja miałem tak w nissanie primerze 1.9dci. Podczas wyprzedzania przyśpieszał potem słabł na 1-2 sekundy i znowu przyspieszał. Winowajcą okazał się zawór egr.

 

A miales tak na wszytskich biegach?


U mnie EGR jest programowo wylaczony (ograniczony do 5%), wiec w takim przypadku nie powiniem miec raczej wplywu.

Opublikowano
Ja miałem tak w nissanie primerze 1.9dci. Podczas wyprzedzania przyśpieszał potem słabł na 1-2 sekundy i znowu przyspieszał. Winowajcą okazał się zawór egr.

 

A miales tak na wszytskich biegach?


U mnie EGR jest programowo wylaczony (ograniczony do 5%), wiec w takim przypadku nie powiniem miec raczej wplywu.

 

Czy miałem na wszystkich biegach, hmmm... raczej nie. Najbardziej mozna to bylo zauwazyć na 3 i 4. (skrzynia 6 stopniowa) Po wymianie egr'a było ok.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Trochę odgrzeję temat.


W e87 120d 163hp miałem problem z dymieniem po naciśnięciu gazu do dechy. Okazało się że problem ustał gdy odpiąłem wężyk podciśnienia pomiędzy EGR a sterownikiem EGR. Jeździłem tak około roku. Ostatnio naszła mnie myśl aby wymienić sterownik EGR, który to podobno jest odpowiedzialny za opóźnienie w pracy EGR i dymienie. Kupiłem najtanszy sterownik z Intercars marki Engitech. Po jego zamontowaniu obroty jałowe falują, auto podczas delikatnego przyspieszania oraz stabilnej jazdy szarpie. Zdziwiony tym stanem rzeczy założyłem i podpiąłem nieużywany od roku oryginalny sterownik EGR. Na oryginale założonym w fabryce silnik pracuje bez falowania tak jak powinien.


Moim zdaniem za falowanie odpowiedzialny jest właśnie nieszczęsny sterownik EGR, który jako zamiennik ma parametry z kosmosu i auto nie potrafi go wysterować w taki sposób aby stabilnie trzymał wartość.


Link Engitech wolne obroty zdjęta rura turbo:

https://photos.app.goo.gl/2MWNUHQkay7mX1xW8


Link oryginał na którym dymiło:

https://photos.app.goo.gl/erYqo3eeyGstauV58

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.