Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam nadzieje ze ktos mi pomoze bo juz zdesperowany jestem. Dobra do rzeczy... Posiadam e36 318i sedan 94 rok z silnikiem m43. Jest taki problem ze strasznie ciezko odpala. Ale jak juz odpali to jest nawet git oprocz tego ze strzela w filtr..... Tak w filtr. Aby tego bylo malo, silnik dosyc przyzwoicie chodzi po odpaleniu nawet moze kilka godzin. Do czego zmierzam... Jezeli odpale na zimnym est w miare okej, ale jak zgasze go gdy choc troche podlapie temperatury to juz pozostaje tylko w leb sobie strzelic. Odpalam a tu nagle nie trzyma obrotow strzela jak zly co raz ( z filtra) i jakby chodzi nie na wszystkie cylindry ( tak sie wydaje ze przerywa) Jak strzeli w filtr to od razu obroty spadaja albo do zera albo o 2 tys. Zapewne kwestia strzelania to regulacja LPG. Ale najgorsze jest to zjawisko ze jak odpale go gdy jest zimny to chodzi w miare elegancko ale jak zgasze i bede chcial odpalic - za cholere. Nawet sie jechac nie da.

 

Beta była juz u "mechanika" (celowo w " "). Wydalem 300zł na kable swiece cewke. Samochod stal 4 dni ( zostaly tylko wymienione te rzeczy) - poprostu smiech. Po czym goscio mi powiedzial ze bedzie rozrzad rozbieral. - rozesmialem sie .... Od razu ja zabralem od niego. Pomoznie mi w sprawie tego dziwnego odpalania. Bede niezmiernie wdzieczny.

 

Aha Niektorzy pewnie beda mowic zeby sprobowac na benzynie itp - od razu mowie ze benzyna nie dziala ( zatarta pompa).

 

Instalacja LPG jaka posiadam to BRC z reduktorem AT90E.

 

Z góry dziekuję i pozdrawiam.

Opublikowano

tak jak kolega pisze, podstawa jest to zeby silnik chodzil na benzynie, dlaczego tak??

dlatego zeby wyeliminować uszkedzenia silnika, podejrzewam ze albo czujnik temperatury albo zle ustawienie gazu lub tez sonda, kup pompe paliwa i wymien ja, doprowadz tak zeby na paliwie chodzil ladnie ;)

Opublikowano

sondy nie ma wogole... ktos wywalil. A powiedzcie gdzie znajduje sie czujnik temperatury w tym silniku?

 

Dzisiaj probowalem cos zaczac dzialac z pompa. Chcialem sprobowac odpalic ja na krotko i zobaczyc czy wogole dziala. Jak sie okazalo nie mialem za bardzo po co podpinac bo byl tam sam plywak !a po pompie zostaly tylko wystajace kable... niezaizolowane... Pływajace w benzynie.... Poprostu cudzownie... Pomijajac to.. jest mi ktos w stanie powiedziec od czego sa niebieskie rurki ( mysle ze o fi 2-3 mm) ktore widzialem w okolicy pompy paliwa przy zbiorniku a pozniej zauwazylem tez w komorze silnikowej oczywiscie nie podpieta do niczego.

 

ahaa, zapomnialem, powiedzcie mi prosze, na jakiej zasadzie jest przelaczana benzyna/gaz ? bo wydaje mi sie ze nie dochodzi napiecie do pompy. Napiecie pojawia sie tylko na wtyczce z cienkimi kablami ( obstawiam od poziomu paliwa) a na tamtej drugiej nic.

Opublikowano

Zacznij od podstaw, sonda lambda, sprawdź świece, wtryski, czujnik temperatury, termostat itd. Proponuję również wpiąć się w komputer.

Jeżeli nie dochodzi Ci napięcie do pompy to sprawdź czy masz iskrę, jeżeli nie jedź na szrot i poszukaj czujnika położenia wałka, ja dorwałem za 20zł a w sklepie z używanymi chcieli 80.

Opublikowano
No skoro odpala jakos na gazie to iskra jest. Wymienione swiece przewody i cewka (sama cewka nic nie wniosla). W kompa nie moge sie wpiac bo nie bardzo chce odczytywac dane. Sondy lambda nie ma nawet za bardzo wiazki nie widzialem, szukalem juz jej. Gdzie znajde czujnik temperatury i jak go sprawdzic? a drugie pytanko, mowisz o wtryskach, w sensie wyciagnac je na zewnatrz i przeczyscic czy cos?
Opublikowano
Doprowadź do tego żeby silnik dobrze pracował na Pb. To podstawa i od tego zacznij.
od tego trzeba zacząć. ale właśnie wtryski możliwe, że szwankują przeczyść je.
Opublikowano
czujnik temperatury jest pod kolektorem ssacym, sa dwa jeden niebieski drugi czarny, niebieski jest do ECU,co do pompy paliwa zobacz czy w skrzynce z bezpiecznikami masz przekaźnik, przekaźnik jest w sumie obok skrzynki, powinna byc na nich oslona czarna plastikowa, i pod nia 3 przekazniki, jeden jest od paliwa i zobacz czy masz wszystkie bezpieczniki dobre i czy nie ma pustych gniazd,
Opublikowano

Zrób tak jak kolega wyżej mówi.

Możesz sprawdzić czy załączy się pompa jeżeli wyciągniesz przekaźnik i złączysz kabelkiem piny ale do tego potrzebna jest pompa albo wepnij żarówkę w instalację od pompy wtedy bedziesz widział czy prąd dochodzi.

U mnie też po podpięciu do kompa nie można było się połączyć, pomogła wymiana komputera, ale skoro u Ciebie odpala to komputer powinien być ok.

Mój silnik też nierówno pracował, okazało się, że 2 cewki biły po obudowie silnika i była istna dyskoteka, po wymianie cewek auto zaczęło pracować normalnie.

Podobnie było z ciężkim odpalaniem, czasami kręciłem ją 6-7 razy zeby odpaliła- czujnik położenia wałka nawalał, aż w końcu całkiem padł i w ogóle jej nie mogłem odpalić bo pompa się nie załączała i nie było iskry.

 

Przede wszystkim kup pompę bo tak czy siak będziesz musiał ją założyć polecam SKF.

Opublikowano
Kupiłem dzisiaj pompe i odpalilem na krotko i dziala !!! Problem jest tylko taki ze nie ma sterowania przekaznika ( sygnalu ktory zalacza pompe) zwarlem dwa piny na krotko i dziala. Bezpiecznik jest caly. Skad idzie sygnal na przekaznik pompy paliwa ?
Opublikowano

No to wspaniale. gdzie on sie znajduje? bo znalazlem tylko ten od rozrzadu.

 

Za wyłaczanie pewnie czujnik cisnienia paliwa ? moze ktos wie gdzie i to cudo sioe znajduje?

Opublikowano

Tak jest w r6, u Ciebie powinno być podobnie, zaraz pod visco.

Czujnik położenia wału korbowego :

 

http://s23.postimg.org/e55t7w3az/IMG_20130610_145458.jpg

Opublikowano
hmm, no to za co sie w takim razie zabrac? sprawdzac ten czujnik ( najszybciej mu zmierzyc rezystancje, nie?) czy co? bo juz brak pomylow i raczej juz wiedzy na ten temat. Do mechanika nie chce oddawac bo znowu zostawie kase i gowno zrobi na dodatek popsuje jak poprzednioo...
Opublikowano

Dobra sprawa wyglada nastepujaco:

 

Odpalilem na krotko na benzynie (zaskoczyl odrazu), niestety pompa podpieta na krotko (przez zwarcie przekaznika) bo nie dochodzi masa z kompa (komputer nie steruje masa czyt. nie daje sygnalu na pompe) Po sprawdzeniu woltarzu ktory dochodzi na przekaznik wynik jaki zobaczylem to 0,04V.

 

Druga sprawa ze strasznie kuleje na tej benzynie, wkrecenie go na drugim biegu do 4 tys graniczy z cudem. ogolnie na prostej udalo mi sie go rozpedzic do 60 na dwojce (mialem wtedy 5 tys obrotow)

 

Zastanawia mnie to ze jak dodaje gazu to zaczyna przerywac/dusic sie musze bardzo pomalutku doslownie muskac pedal gazu zeby nie przerywal. ale jak zlapalem 4 tys obrotow to juz pedal w podlodze mogl byc i nic sie nie dzialo ( oprocz tego ze nie szedl juz wcale.

 

I tu dwa pytanka:

 

- Co robic ze sterowaniem pompy, siadl komp czy cos innego? Mysle ze caly komp nie skoro dziala jakos i jakos jezdzi. Z drugiej strony - nie daje sygnalu na pompe, nie da sie polaczyc z nim kompem... Może ktos wie ktory kondensator/tranzystor mogl skonczyc zywot to bym go przelutowal.

 

- Drugie pytanko co to przerywanie moze oznaczac? gdzie zajrzec aby to naprawic?

 

Naprawde czuje ze jestem blisko zrobie nia tego samochodu :D Cieszylem sie dzisiaj jak male dziecko jak od razu zaskoczyl na benzynie :D

 

Dziekuje wam serdecznie za wszystkie dane mi rady do tej pory, ale dalej potrzebuje waszej pomocy bo sam nie dam rady.

Opublikowano

mysle ze przydaloby sie kompa wymienic bo nie mozna sie do niego podpiac w celach diagnostycznych. Nie ma ktos schematow jakis tego DMC ??

 

A co myslicie o tym przerywaniu?

 

......................................................................................................................................................................................

 

Kupilem dzisiaj przeplywke i kompa. Przeplywka dziala jak marzenie, obroty stoja w miejscu i nie faluja ale jak chodzil tak chodzi.

 

Po podpieciu nowego DME wystartowala pompa paliwa i dalo sie podlaczyc kompa diagnostycznego. Ale okazalo sie niestety ze wspolpracowal z EWS... W mojej e36 EWS nie ma. komp niestety jest zblokowany przez immo i nie ma poprostu iskry. Czy da sie go jakos wyłaczyc?

 

Moze ktos podpowie jakie oznaczenia mialy kompy bez EWS do 318i ?

 

A tak dodajac, silnik chodzi na 3 gary... Na cylindrze pierwzym gdzie kompresja byla najwieksza poprostu jest czarna i mokra swieca na reszcie biala/slomkowa. Cewke wymienialem i nic nie dalo. Obstawiam teraz kompa bo ani nie da sie z nim polaczyc ani nawet nie daje sygnalu na pompe.

Opublikowano

no i dzisiaj nieoczekiwany zwrot akcji... Padl silnik... zaskoczyl na 2 sek po czym zgasl cos stuknelo i zaczal lekko krecic. Kompresja na 1 cyl 3 bary na drugim 1 bar a dalej juz nie sprawdzalewm. Chyba jakis kretyn dlubal przy rozrzadzie i zle go poskladal. Obstawiam rozwalone zawory bo po zgasnieciu silnika wydobywaly sie spaliny odma i spod pokrywy zaworow.... Na dniach sciagne glowice i zobaczymy... dzieki za dotychczasowa pomoc.

 

Swoja droga latwo ustawic rozrzad na lancuchu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.