Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was,

Mam kolejny problem z moja bunia a mianowicie.

Od roku czasu jak posiadam bmw e46 320d (205/50/16) od tego czasu jak ja posiadam może z 4x pojawiło sie u mnie drganie na kierownicy nie w prawo i lewo tylko po prostu mega drgaanie i przy prędkości 50km/h na prostej nie łatanej drodze i przy 100km/h na autostradzie, nie wiem totalnie od czego to może być wymieniłem końcówki drążków nie pomogło... opony kupiłem nowe(zostały wyważone) też nie pomogło :( prawda jest taka ze mam krzywa felgę z tyłu zaznaczam z tylu ale co ma tył do układu kierowniczego. proszę o pomoc może zdarzyło wam się coś takiego??

 

 

dodam że mam chyba a właściwie przed tym taka sytuacje ze prawa felga mi się grzeje i to bardzo. ale to tylko chyba i nie wiem czy to może być powodem?

Opublikowano
Jesli felga sie grzeje to zacisk do wymiany lub regeneracji - nie odbijaja tloczki i klocek trze caly czas o tarcze. Zapewne masz rowniez przegrzana te tarcze. Po naprawie zacisku sprawdz jaka jest roznica w hamowaniu pomiedzy prawym a lewym kolem, bardzo prawdopodobne, ze bedziesz musial jeszcze wymienic komplet tarcz z klockami.
Opublikowano
i to będzie zapewne rozwiązanie Twoich problemów. a przy okazji prostowanie felgi (tej z tyłu) na pewno nie zaszkodzi i nie kosztuje fortuny
Opublikowano

Co prawda ciężko zrozumieć przekaz, ale jedno jest pewne: krzywe, którekolwiek koło, ma wpływ na jakość, komfort i bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Pewne drgania przy sprawnym amortyzatorze są tłumione, ale część z nich przenosi się na karoserię. Sam miałem źle wyważone tylne koła i kierownica drżała, aż do bardzo nie przyjemnego poziomu.

Jesteś pewien stanu przednich opon, może zdarzyć się pękniecie osnowy, balon z boku (od wewnątrz na przykład)? W jakim stanie jest maglownica, przednie amortyzatory?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

W twoim przypadku rozwiązanie jest tylko jedno – zapiekający się tłoczek w zacisku.

 

Gdyby występowało to zawsze to można by podejżewać opony, końcówki drążków lub krzywe tarcze gdyby drgania występowały podczas hamowania. Spróbuj wcisnąć tłoczek pare razy, może się rozrusza. A jak nie to albo wymiana zacisku, albo jego naprawa.

Możesz kupić albo same gumki (zewnętrzna uszczelka i oring o przekroju kwadratowym) np. w aso, albo cały zestaw naprawczy z tłoczkiem (allegro, sklepy mot.) Polecam to drugie rozwiązanie bo na gumach przeważnie nie widać zużycia (chyba że ta zewnętrzna sparciała) za to tłoczek bardzo często rdzewieje i się zapieka. Jak już go wyciągniesz to pewnie trochę sie namęczysz żeby go spowrotem włożyć bo tą zewnętrzną gumową uszczelke trzeba najpierw włożyc w rowek w cylinderku a dopiero później wcisnąć tłoczek. W TISie piszą by dmuchnąć sprężonym powietrzem w cylinderek i wtedy zewnętrzna usczelka wywinie się na tłoczek. W domowych warunkach bez sprężarki można najpierw założyć uszczelkę an tłoczek a póżniej delikatnie brzeg uszczelki włożyć w cylinderek i wcisnąć tłoczek.

Jak rozbierzesz to zobaczysz o co mi chodzi.

Opublikowano
Tak nie w temacie, ale jak kemot wspomniał o łożysku, to czy wymieniałeś kiedyś? Chodzi mi o to czy można wymienić same łożysko czy trzeba całą piastę? U mnie jedno zaczyna szumieć i chcę wymienić oba. Mowa o przednich kołach.
Opublikowano
Z przodu jeszcze nie. Ale wymienia się razem z piastą. Nie wiem czy wogóle można kupić same łożysko bez piasty, poza tym ciężko by go było 'wydłubać' z piasty.
Opublikowano

to tak amory sa okey, koncowki drazka wymienialem niedawno chyba miesiac temu maglownica okey, tylko szczerze i na logike to co ma tyl do przodu? wiem drgania moga byc na budzie od krzywej felgi ale na kierownicy :shock: co do opon to jestem pewny sprawdzone odrazu przy zakupie czy nie ma pekniec... wywazone zostaly przy mnie i osadzone na piastach.

wydaje mi sie te ze moze to byc wina scisku bo nie jest on w idealnym stanie... zycie go naruszylo ;p zaczne od scisku i dam znac jak to sie skonczy ale to za jakis czas bo jestem za granica i "zbieram pieniazki na naprawe ;p" hehe na allegro tez juz patrzalem i powiem ze taniej bedzie kupic sam tlok z zestawem uszczelek... i spray (ocynk) i przeczyscic scisk i zalozyc nowy tlok bo cena nowych mnie przeraza.

Maroek z tylu wymienialem sam lozyska niepowiem latwo nie bylo... chyba z dwa dni sie meczylem robilem to pierwszy raz a nie mialem sciagacza ;) ale dalem rade i smiga. slyszalem ze do przodu mozna kupic same lozysko ale moja porada jak nie masz sciagaczy do nie chwytaj sie tej pracy ;D

pozdro i dzieki panowie za pomoc i jak mowilem dam znac co pomoglo :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odpowiadam po czasie za co przepraszam :) pierwsze co to mialem szpilke uszkodzona od zaciskow :/ zobaczymy czy bicie kola i grzanie sie pojawi ponownie z tloczkiem jeszcze nic nie robilem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.