Skocz do zawartości

BMW e36 320i brak iskry oraz masy na przekaźniku od pompy


Santok92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

 

Wczorajszy cały dzień spędziłem na naprawie swojego bmw. Otóż nie jeździłem nim 2 dni (poniewaz była deszczowa pogoda) i nie mogę jej teraz odpalić.

Doszedłem do tego, że nie ma prądu w kablach do pompy, sprawdziłem okablowane pompy i okazało się, że po podłączeniu w przekaźniku od pompy na sztywno kablami, pompa się załącza tylko pojawia się problem ponieważ, przekaźnik pompy paliwa nie ma masy. Do komputera również nie można się podpiąć bo go nie wykrywa. (do wszystkiego doszedłem czytając tematy na tym forum) teraz nasuwa się pytanie, czy przez to, że nie ma masy, nie wykrywa mi komputera w samochodzie podczas podłączenia go do specjalistycznego sprzętu? Zauważyłem również, że nie ma iskry na świecy (świece jak i cewki są na pewno dobre ponieważ byłby wymieniane około 2tyg temu).

 

Auto od pewnego czasu ciężko paliło (pompa paliwa nowa) więc czy tego przyczyną mogła być słaba masa? I teraz po prostu kabel przyrdzewiał odpiął się całkiem i w ogóle nie chce odpalić, nie ma iskry.

Rozrusznik normalnie kręci.

 

Teraz mam parę pytań do doświadczonych użytkowników"

- czy przez czujnik wału mogę nie mieć iskry na świecy? Czy to bardziej jest związane z masą, że gdzieś po prostu się wypięła.

- czy nie można się połączyć z komputerem ponieważ nie ma masy?

- Gdzie dalej szukać rozwiązania problemu, całą podłogę od strony kierowcy ściągnąłem sprawdziłem okablowanie i wszystko wygląda ok, nie ma rozłączonych kabli.

- Pod układem kierowniczym znalazłem jeden rozłączony (jakby urwany) brązowy grubszy kabel, nie wiem gdzie on wchodził, w kostce nie widzę miejsca z którego mógłby się wypiąć, czy też końcówki tego kabla od którego się urwał.

 

Doradźcie mi w jakim kierunku mam teraz iść, co sprawdzić, ew gdzie masa mogła się wypiąć skoro nie ma iskry i nie można się połączyć z komputerem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez uszkodzony czujnik wału nie będzie masy na przekazniku paliwa.Przekaznik jest sterowany masą ze sterownika silnika,nie ma impulsu z czujnika wału brak załączenia pompy paliwa.Z tego co pamiętam to masa sterownika w e36 znajduje się przy gniezdzie diagnostycznym.Połączenie z komputerem to inna sprawa.Jaki tam siedzi komp?Numer?Bosch siemens to Ci podam które piny sprawdzić gdzie ma być napięcie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie padł Ci sterownik. Obecnie mam to samo. Czujnik wału masz na dole silnika pod kołem zębatym przykreconym do wału korbowego.

Ja też nie mogę połączyć się ze sterownikiem i nie mam iskry. Czujnik wału podmieniałem niestety nie pomogło.

piotr520 mógłbyś podać piny w moim przypadku do sprawdzenia. Sterownik Bosch nr. 0261203276.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie padł Ci sterownik. Obecnie mam to samo. Czujnik wału masz na dole silnika pod kołem zębatym przykreconym do wału korbowego.

Ja też nie mogę połączyć się ze sterownikiem i nie mam iskry. Czujnik wału podmieniałem niestety nie pomogło.

piotr520 mógłbyś podać piny w moim przypadku do sprawdzenia. Sterownik Bosch nr. 0261203276.

 

Tylko, że w moim przypadku były objawy właśnie padającego czujnika wału korbowego (na postoju trzęsło autem, ostatnimi czasy bardzo ciężko paliła, brak iskry, brak masy na przekaźniku pompy paliwa), powiedz coś więcej o sterowniku, jaki to sterownik? (sterownik silnika?) Od 2 miesiecy sam naprawiam sobie samochód i jeszcze dużo rzeczy nie wiem a raczej mało wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok po południu będę miał czujnik tymczasem podaje dane komputera o które piotr520 prosił: Bosh 0 261 200 402

@ edit

 

Ciezko mi zlokalizowac ten czujnik, macie moze jakies foto gdzie on jest? Odpialem uklad dolotowy i go nie widze, patrzylem od przodu lezac i rowniez go nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czujnik wału nr9 około 540 ohm przy 20*C

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_4793&hg=11&fg=10&lang=pl

stały plus pin 26

po stacyjce pin 56

masa 6,28,34,55

Dla m43

stały plus 26

po stacyjce 54,56

masa 6,28,34

W e36 lubi nalać wody do sterownika i stąd brak połączenia.U brachola tak było,rozebranie wymycie kompa spirytusem i porządne wysuszenie dało efekt.Nie mam pojęcia skąd się tam wzieła woda ale aura sprzyja.Po zdjęciu obudowy z kompa było pełno rdzawego nalotu a upłyneło około 12 godz od zalania.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak.

 

Znalazłem chyba czujnik położenia wałka:

 

Zaznaczony na czerwono na poniższym zdjęciu.

 

http://s23.postimg.org/e55t7w3az/IMG_20130610_145458.jpg

 

Do tego ten kabel ma widoczne poniżej uszkodzenie nie wiem czy to ma znaczenie ale kabel wygląda na mocno naderwany.

 

http://s23.postimg.org/rv0cgoqez/IMG_20130610_150246.jpg

 

Znalazłem również drugi podobny kabel (pewnie też czujnik tylko nie wiem od czego) powie mi ktoś co to za czujnik?

 

http://s23.postimg.org/rejq7zs1n/IMG_20130610_152219.jpg

 

Teraz co do komputera widać, że jest w porządku, nie był zalany, nie jest przyrdzewiały ani zaśniedziały.

 

http://s23.postimg.org/80iw8b0l7/IMG_20130610_153003.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten drugi czujnik to czujnik wałka.Kabel naderwany ale trzeba zmierzyć opór.Zajrzyj pod dolną płytę sterownika bo tam lubi się dostać woda.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie zlituj się,ten urwany to czujnik wału i jego trzeba sprawdzić.

Dziekuje za cierpliwosc :) dzis bede mial czujnik to zobaczymy czy jak zamienie to pompa paliwa bedzie sie zalaczac i czy iskra sie pojawi.

 

@edit:

 

Udało mi się wyciągnąć ten czujnik, jednak to prawda, że ktoś kto ma duże ręce nie da rady tego zrobić bez odkręcania sprzęgła visco i chłodnicy, moje szczęście że mam małe ręce ;)

 

Nr podzespołu: BMW 1 724 055 2

 

Czujnik jest dosyć mocno pogięty, czy to uszkodzenie w postaci pogięcia może być przyczyną, tego ze nie działa?

 

http://s8.postimg.org/e13yigyqr/IMG_20130611_094216.jpg

 

 

http://s8.postimg.org/vpvpa3ahv/IMG_20130611_094222.jpg

 

Niestety gość z miernikiem nie przyjechał ale to nic około 14-15 będę miał inny czujnik, sprawny także założe tamten i sprawdzimy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety założyłem dobry czujnik i dalej pompa paliwa się nie załącza i nie ma iskry.

 

Tylko nie wiem czy ten czujnik jest odpowiedni do mojego silnika poniewaz wtyczka rozni sie tym, ze ma dwa zatrzaski z obu stron do wpiecia a w moim wejsciu z jednej strony sa dwa a w drugim jedno miejsce na zatrzask, przerobilem wtyczke zeby piny weszly ale nie dziala dalej tak jak bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z e34 silnik z 92 też 2.0i . Odwrotnie raczej nie bo przerobilem zatrzask z jednej strony bo z drugiej pasowal

 

Ja mam wejście na taką wtyczkę:

 

http://s12.postimg.org/3yanoac59/czeea.jpg

 

a ta którą pożyczyłem jest taka:

 

http://s13.postimg.org/4adh7y807/czuuu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nie ten czujnik.Odpalisz go na czujniku z m20,m40,m30 jak nie masz z m50 tylko ucho na śrubę nie zawsze pasuje.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno czujnik położenia wału ale jest tak jak mówisz na pewno nie bez powodu wtyczka jest inna.

 

Czy dostanę taki czujnik gdzieś w sklepie z używanymi częściami czy raczej ciężko jest dostać? Może szybciej gdzieś na szrocie wyciągnę tylko wtedy nie wiadomo czy będzie dobry.

A może być tak, że komputer mi padł? Sprawdzałem dziś wg. pinów które mi podałeś i jak podłączyłem żarówkę, to mrugała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jest problem z polaczeniem. Program nie widzi sterownika mojego samochodu. Dzwoniłem już po szrotach, mają mi dać znać czy posiadają komputery bosha do bmw e36 2.0.

 

Czy jest jakiś prosty sposób, żeby sprawdzić czy komputer jest padnięty?

Co do reszty to spinałem pompe na sztywno w przekaźniku i załączała się, przekaźnik na pewno dobry bo wkładałem chyba 4 inne i było tak samo.

Iskry tak czy siak nie ma.

 

Wydaje mi się, że czujnik położenia wałka jest dobry a komputer jest padniety, gdyż w ogóle nie można było się z nim połączyć.

 

@ edit:

 

Około godziny 14:40 będę miał nowy komputer, oddzwonili że jest taki nawet z tymi samymi numerami, zobaczymy czy to rozwiąze problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Od razu przejdę do rzeczy... Naprawiłem, otóż zdesperowany pojechałem 50Km na najbliższy szrot i kupiłem czujnik wałka za 20zł i komputer za 80zł.

Wpiąłem od razu jedno i drugie, auto zapaliło na dyg. Już nie miałem siły po kolei wkładać czujnika a potem komputera.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc, bez Was nie poradziłbym sobie. To była pierwsza poważniejsza usterka, którą własnymi rękami naprawiałem, nie u żadnych wiejskich czarodzieji dziękóweczka!

 

Zapraszam w moje strony, Bieszczady stoją otworem! ;)

 

Pozdrawiam wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.