Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowym posiadaczem Bmw e46 318i 143KM 2003R.

Przyznam szczerze ze nie miałem wcześniej Podjazdu tej marki i chciałbym się dowiedzieć jak jeździć ekonomicznie po mieście aby silnik się nie męczył.

Przy jakich obrotach zmieniać biegi.

Pozdrawiam

Opublikowano
No tak do 5,5 tys. będzie akurat :D, albo ciągle z górki. a Tak na poważnie to chyba wystarczy 2,5- 3,0 tys. obrotów.
Opublikowano

Nie startowac spod swiatel jak wariat

Nie przeciągać na biegach.

Przewidywac sytuacje na drodze, swiatla, dziwne zachowania innych kierowców

Jechać na najwyzszym biegu oczywiscie bez zamulania silnika (niepotrzebnie nie trzymać na wysokich obrotach)

Patrzec na ekonomizer i nauczyc sie "silnika" bmw przez to śmieszne urządzonko ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Ale nie ukrywajmy to nie jest auto na spalenie małe, kupić auto i pilnować spalania to lepiej inną markę pojemność 1,0. Po mieście też nie dasz rady jeździć na większych biegach bo zazwyczaj dajesz 3 i trza hamować u mnie np:
Opublikowano
Nie startowac spod swiatel jak wariat

Nie przeciągać na biegach.

Przewidywac sytuacje na drodze, swiatla, dziwne zachowania innych kierowców

Jechać na najwyzszym biegu oczywiscie bez zamulania silnika (niepotrzebnie nie trzymać na wysokich obrotach)

Patrzec na ekonomizer i nauczyc sie "silnika" bmw przez to śmieszne urządzonko ;)

 

Przewidzieć sytuację na drodze raczej nie u nas he he.

Opublikowano

Ja mam 318 118KM i zmieniam tak 2.5 3 tysiące w zależności od sytuacji i biegu.

Nie wyrywam wyrywam mocno, staram się raczej z wyczuciem.

Opublikowano
W każdym aucie jeżeli jest odpowiednia poj. moc to jest 2,5-3 w e39 520I to trza było do tych 3,5 bo 2,5 dopiero odczuwałeś coś
Opublikowano

Kupujac auto,zdawałem sobie sprawe ze spalania.Pytam czysto retorycznie mi sie spalanie utrzymuje srednio 11.6 Jezdze po duzym mieście w korkach.

Dziekuje za odpowiedzi.

Mam jeszcze pytanie bo mam wrazenie ze przy wolnej jezdzie po dziurach około 5-10km/h delikatnie głośniej chodzi zawieszenie albo przy cofaniu jak wjade w dziure. Przy kupnie auto bylo sprawdzane na wszystkie strony świata stąd moje pytanie, bo może to jest norma.A i jeszcze szukam ogarnietego mechanika z Poznania , badz okolic bo przymierzam sie do wymiany napinacza profilaktycznie.

Opublikowano
No po mieście to ciężko utrzymać niskie spalanie. Ale w M52 itp najlepszą zasadą jest dynamiczne przyśpieszanie z gazem wciśniętym gdzieś do 2/3 - 3/4 i do 2800 - 3200 obrotów. Gdy uzyskasz pożądaną prędkość wrzucasz bieg na którym najbliżej masz do około 2000 obrotów. Nie siedź też innym samochodom na zderzaku tylko zostaw sobie jakieś 20-40 metrów wolnego (gdy gościu gdzieś skręca nie musisz wciskać hamulca i od nowa przyśpieszać). Niby hamując silnikiem auto nie pali benzyny i jest to ECO, ale przez przeciążenia jakie powstają w ten sposób na moście i innych mechanizmach nie wiem czy to takie opłacalne.
Opublikowano
No po mieście to ciężko utrzymać niskie spalanie. Ale w M52 itp najlepszą zasadą jest dynamiczne przyśpieszanie z gazem wciśniętym gdzieś do 2/3 - 3/4 i do 2800 - 3200 obrotów. Gdy uzyskasz pożądaną prędkość wrzucasz bieg na którym najbliżej masz do około 2000 obrotów. Nie siedź też innym samochodom na zderzaku tylko zostaw sobie jakieś 20-40 metrów wolnego (gdy gościu gdzieś skręca nie musisz wciskać hamulca i od nowa przyśpieszać). Niby hamując silnikiem auto nie pali benzyny i jest to ECO, ale przez przeciążenia jakie powstają w ten sposób na moście i innych mechanizmach nie wiem czy to takie opłacalne.

 

 

 

 

No właśnie jestem nauczony hamować sinikiem, teraz dałeś mi do myślenia. dzięki za info

Opublikowano
Kupujac auto,zdawałem sobie sprawe ze spalania.Pytam czysto retorycznie mi sie spalanie utrzymuje srednio 11.6 Jezdze po duzym mieście w korkach.

Dziekuje za odpowiedzi.

Mam jeszcze pytanie bo mam wrazenie ze przy wolnej jezdzie po dziurach około 5-10km/h delikatnie głośniej chodzi zawieszenie albo przy cofaniu jak wjade w dziure. Przy kupnie auto bylo sprawdzane na wszystkie strony świata stąd moje pytanie, bo może to jest norma.A i jeszcze szukam ogarnietego mechanika z Poznania , badz okolic bo przymierzam sie do wymiany napinacza profilaktycznie.

 

11,6 benzyny ?

Opublikowano
Kupujac auto,zdawałem sobie sprawe ze spalania.Pytam czysto retorycznie mi sie spalanie utrzymuje srednio 11.6 Jezdze po duzym mieście w korkach.

Dziekuje za odpowiedzi.

Mam jeszcze pytanie bo mam wrazenie ze przy wolnej jezdzie po dziurach około 5-10km/h delikatnie głośniej chodzi zawieszenie albo przy cofaniu jak wjade w dziure. Przy kupnie auto bylo sprawdzane na wszystkie strony świata stąd moje pytanie, bo może to jest norma.A i jeszcze szukam ogarnietego mechanika z Poznania , badz okolic bo przymierzam sie do wymiany napinacza profilaktycznie.

 

11,6 benzyny ?

A co do tego zawieszenia to jakie masz felgi i sporo zrobiłeś km od sprawdzania ? Widzisz może być wiele, ale jedź do zakładu, gdzie wykonują przeglądy i u mnie 10 zł kosztuje sprawdzenie wahaczy i wszystkiego co tam się znajduje, a za 20 zł sprawdzają amortyzatory i dostajesz wydruk ile każdy posiada %. Ja na moim felgach 18 i w centrum znajduję się kostka na drodze to wszystko można usłyszeć,a okazuję się, że nie ma tragedii. Wada największa to wahacze, a dokładniej stworzeń, który zazwyczaj jest niewymienny no chyba, że kupisz z wymienną, ale różnica między jednym a drugim jest około 170 zł
Opublikowano
Kupujac auto,zdawałem sobie sprawe ze spalania.Pytam czysto retorycznie mi sie spalanie utrzymuje srednio 11.6 Jezdze po duzym mieście w korkach.

Dziekuje za odpowiedzi.

Mam jeszcze pytanie bo mam wrazenie ze przy wolnej jezdzie po dziurach około 5-10km/h delikatnie głośniej chodzi zawieszenie albo przy cofaniu jak wjade w dziure. Przy kupnie auto bylo sprawdzane na wszystkie strony świata stąd moje pytanie, bo może to jest norma.A i jeszcze szukam ogarnietego mechanika z Poznania , badz okolic bo przymierzam sie do wymiany napinacza profilaktycznie.

 

11,6 benzyny ?

A co do tego zawieszenia to jakie masz felgi i sporo zrobiłeś km od sprawdzania ? Widzisz może być wiele, ale jedź do zakładu, gdzie wykonują przeglądy i u mnie 10 zł kosztuje sprawdzenie wahaczy i wszystkiego co tam się znajduje, a za 20 zł sprawdzają amortyzatory i dostajesz wydruk ile każdy posiada %. Ja na moim felgach 18 i w centrum znajduję się kostka na drodze to wszystko można usłyszeć,a okazuję się, że nie ma tragedii. Wada największa to wahacze, a dokładniej stworzeń, który zazwyczaj jest niewymienny no chyba, że kupisz z wymienną, ale różnica między jednym a drugim jest około 170 zł

 

 

Tak benzyny, opony 16' przejechałem moze z 1000-1500km

Opublikowano
No po mieście to ciężko utrzymać niskie spalanie. Ale w M52 itp najlepszą zasadą jest dynamiczne przyśpieszanie z gazem wciśniętym gdzieś do 2/3 - 3/4 i do 2800 - 3200 obrotów. Gdy uzyskasz pożądaną prędkość wrzucasz bieg na którym najbliżej masz do około 2000 obrotów. Nie siedź też innym samochodom na zderzaku tylko zostaw sobie jakieś 20-40 metrów wolnego (gdy gościu gdzieś skręca nie musisz wciskać hamulca i od nowa przyśpieszać). Niby hamując silnikiem auto nie pali benzyny i jest to ECO, ale przez przeciążenia jakie powstają w ten sposób na moście i innych mechanizmach nie wiem czy to takie opłacalne.

 

 

 

Bardzo dobrze i w skrócie napisane o ecodrivingu ... ale na litość Boską hamujcie silnikiem! Jakie przeciążenia? A przy przyspieszaniu to ich nie ma?

W Poznaniu masz szkołę ekonomicznej jazda, nawet na forum był kiedyś jeden z instruktorów.

 

11,6 w Poznaniu...hmmm przesiadłbym sie na dwa koła na stałe. Bo jeśli ja mieszcze się w moich 'korkach" w 12 litrach to jakie muszą być u was.

Opublikowano

Most jest wtedy chyba bardziej obciążony bo nawet zużyty most wyje przy odjęciu gazu. Albo się myle może z innego powodu :cool2:

Bez przesady że masz BMW i nie można jeździć eko. Przecież inne auta palą podobnie innych marek a BMW to nie jest jakimś autem za pół mln by się nie zapytać jak jechać EKO.

 

W mieście przy 2l silniku z 10ciężko będzie zejść szczególnie jak są korki. Podstawa to nie przeciągać na obrotach i też nie trzymać go na zbyt niskich. Jak chcesz przyśpieszyć a masz poniżej 2tys lepiej jest zredukować bo przyśpieszając z niskich obr jeszcze więcej pali.

Po kilku bakach sam wyczujesz :)

Opublikowano
Most jest wtedy chyba bardziej obciążony bo nawet zużyty most wyje przy odjęciu gazu. Albo się myle może z innego powodu :cool2:

Bez przesady że masz BMW i nie można jeździć eko. Przecież inne auta palą podobnie innych marek a BMW to nie jest jakimś autem za pół mln by się nie zapytać jak jechać EKO.

 

W mieście przy 2l silniku z 10ciężko będzie zejść szczególnie jak są korki. Podstawa to nie przeciągać na obrotach i też nie trzymać go na zbyt niskich. Jak chcesz przyśpieszyć a masz poniżej 2tys lepiej jest zredukować bo przyśpieszając z niskich obr jeszcze więcej pali.

Po kilku bakach sam wyczujesz :)

 

 

Juz jest lepiej bo pierwszy bak spalanie 12.5 srednie.Poznan nie jest latwym miastem wszedzie cos rozkopane.tym bardziej ze poruszam się w godzinach szczytu 7 do pracy 16 powrot. Orientujecie sie jakie klucze przygotowac do wymiany gum stabilizatora dodam ze przod.

Opublikowano

Tak sobie czytam i...

...z calym szacunkiem nie wiem czy sie smiac,czy plakac :mad2:

A moze poprostu jezdzijmy Panowie naszymi samochodami tak jak mamy ochote i zamiast stresowac sie spalaniem czerpmy radosc z jazdy.

Nie mowie o ciaglym bucie w podlodze,tylko o normalnej jezdzie(kiedy spokojnie to spokojnie,ale kiedy trzeba pocisnac to czemu nie?).Bez calego tego nonsensu o ekonomi

Bo co to za przyjemnosc kiedy ciagle dolujemy sie myslac o spalaniu,hamowaniu silnikiemi,obrotach itd.?

Osobiscie tez zwracam uwage na spalanie.Nie popadam jednak w paranoje zwiazana ze spalaniem.Poprostu jezdze i czerpie przyjemnosc z jazdy.

 

Btw.

Moje 316i spala srednio 10l/100km przy stosunku 70% trasa 30% miasto.Malo? Duzo? Nie wiem,nie wnikam.

Pozdr.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano
Byłem dzisiaj z tym zawieszeniem na szarpakach i niby zawieszenie wzorowe.te gumy tez bez luzu i ladnie wygladaja sa troche miekke ale nie wiem czy to by bylo przyczyna. Dodam ze dzwiek nie jest metaliczny moze to moje wyolbrzymienie
Opublikowano
Problem rozwiązany,skończyło się na mojej nadwrażliwości.Dzisiaj jezdziłem kumpla e 46 swiezo po remoncie zawieszenia i dziala tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.