Skocz do zawartości

E46 320d M47 problem z elektrozaworem turbo - rozwiązany :)


michal064

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co pisałeś to nie wymieniałeś wężyków, kup 3-4 metry (nie pamiętam czy 3m wystarczą do m47) wężyka silikonowego o średnicy wewnętrznej 3mm i powymieniaj wszystkie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak gdzieś jest nieszczelność to w całym układzie nie ma podciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystkie, które widać, wiesz jak wyglądają więc nie będziesz miał problemu. Zdejmuj jeden i docinaj z nowego i zakładaj, unikniesz błędnego połączenia. W m47 nawet nie musisz zdejmować kolektora dolotowego, bo masz wszystko na wierzchu, w m47n jest trudniej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak żadnej wiązki elektrycznej nie przerwałeś, jak kolega wyżej sugerował, a zaworek jest ok, bo masz nowy (jakiej firmy?) to nie ma innego wyjścia jak brak podciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,problemy z autem w koncu rozwiazane... Okazalo się że przy wymianie elektrozaworu od turbo w jakis magiczny sposob ulegl uszkodzeniu również czujnik ciśnienia doładowania,pewnie akurat zbiegło się w czasie... :P Po wymianie wszystko bardzo ładnie,a dodatowo chip by TC i jestem megaaaa zadowolony z autka. Pozdrawiam wszystkich,szerokości i bezawaryjnych autek :P Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

a jaki błąd miałeś w inpie?

 

U mnie sytuacja wygląda następująco:

 

W inpie błąd Boost Control 101

Auto mułowate, przy przygazowaniu kopci na czarno. Ewidentnie turbina za mało dmucha.

Sprawdziłem wężyki podciśnienia, są całe, wymieniałem je w 2013 roku na samco 3mm.

Sprawdziłem elektrozawór sterowania turbo (wymiałem go na nowy w czerwcu 2013). Siateczka na filterkach czysta, dodatkowo ją przedmuchałem.

Dmucham w elekwtrozaworek w górne in, nie przepuszcza na out (out idzie do turbiny). Czyli dolne wyjście do turbo, górne do zbiornika vaccum. Wtyczka wygląda w porządku.

 

Czy też może to być czujnik ciśnienia doładowania? Bez zdjęcia kolektora raczej chyba ręki tam nie wcisnę.

 

Ale dobrze by było wiedzieć na pewno czy to elektrozawór turbo czy czujnik doładowania. Jedno i drugie ~ 130 zł

 

edit:

 

Podłączyłem się jeszcze raz i pod Inpę i pod DISa. Cięgno turbiny chodzi poprawnie do końca. Od 3 tysięcy obrotów brakuje powietrza z turbo. Wklejam screeny z diagnozy. Ktoś podpowie co to może być, bo zdurniałem... :cry2:

Uprzedzę - wtrysk sterujący nie działa, stąd wskazania kąta i początku.

 

http://images77.fotosik.pl/639/fd387e8777a54857.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/639/e8b74a7868b37c40.jpg

 

http://images76.fotosik.pl/640/30b85bbf6ac70fbd.png

 

http://images78.fotosik.pl/639/e0c65d46ffe36ef0.png

 

edit 2:

 

Zrobiłem filmiki z odczytem live data, przy przyśpieszaniu:

 

 

Posprawdzałem też szczelność przewodów od intercoolera do EGR - wszystko ok.

Elektrozawór sterowania turbiną też raczej jest ok.

Zostaje albo czujnik ciśnienia doładowania za kolektorem, albo kończąca żywot turbina... Które z nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.