Skocz do zawartości

[320Ci] przełożenie dyfra


inmate

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to mój pierwszy post na tym forum tutaj więc wypadałoby się przywitać: witam wszystkich serdecznie :)

 

A przechodząc do meritum: ostatnimi czasy zakupiłem BMW 320Ci M54, okazało się, że dyfer najlepiej już wymienić więc po sprawdzeniu katalogu BMW (>5k PLN...) zacząłem przeszukiwać allegro. Udało znaleźć się most od tego modelu, przełożenie to samo (3,38), katalog twierdzi, że pasuje więc zakupiłem i zamontowałem. Mechanik też przed montażem sprawdził w katalogu i miało wszystko pasować.

 

Co się okazało, w drodze powrotnej od mechanika udało mi się osiągnąć odcinkę na 5. biegu przy prędkości 170kmph... Chyba trochę mało...

 

Teraz pytanie za 100pkt: czy dyfer o tym samym przełożeniu może robić takie jaja? Wydawało mi się, że przełożenie to przełożenie i jakichś filozofii tu większych nie ma, a tu się okazuje, że ze stosunkowo krótkiej skrzyni mam ultra krótką skrzynię.

 

Co możecie, koledzy, w tym temacie powiedzieć? Jak tu zdobyć dobry dyfer skoro takie samo przełożenie daje tak różne rezultaty na kołach?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzał przed zamontowaniem w katalogu, ale chyba kierował się napisem z jakiego auta pochodzi dyfer (jak mówił o sprawdzaniu to wspomniał o tym z jakiego auta był).

 

Na tej stronce: http://www.bokchoys.com/differential/e46_gear_ratio_calculator.htm jeżeli jej wierzyć, to aby na 5. biegu osiągnąć prędkość maksymalną 170kmph to musiałbym mieć dyfer o przełożeniu w okolicach 4,7 a takich nawet nie było...

 

Tutaj: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1185-przekl-tylnej-osi-napodb-nap/vJV50295 są 3 mosty do mojego modelu, dwa o przełożeniu 3.38, jeden do manuala, drugi do automatu - czym mogą się różnić te dwa dyfry? Ja najprawdopodobniej mam ten od automatu, pasuje do zdecydowanie większej ilości modeli, ale nie mam pojęcia czym, poza przełożeniem, mogą się różnić dyferencjały, jeżeli mówimy o jeździe na wprost. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie to przełożenie. Inne różnice nie mają teraz znaczenia. Myślę że ktoś wrzucił do swojej 320ci taki dyfer (ludzie robią takie rzeczy), auto poszło na części a ten dyfer trafił do ciebie. Mechanik nieogar nie sprawdził co zakłada i teraz masz 170 na odcince. Jestem prawie pewny że są jakieś dyfry o przełożeniu grubo ponad 4. Ja takie rzeczy robię sam ale jakbym się nie znał, oddał mechanikowi auto i on miał wszystkim się zająć to teraz bym mu kazał poprawiać. Czyja wina że złą część kupił? Ty zapłaciłeś, on miał zrobić tak żeby było dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary dyfer miał luzy i waliło przy zmianach biegów. Przy najbliższej okazji sprawdzę jakie ma fizycznie przełożenie, muszę tylko jakiś podnośnik albo kanał dorwać.

 

Co do odpowiedzialności to ja kupowałem ten most, mechanik sprawdził stan, czy pasuje do tego modelu i założył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walenie ustało całkowicie, aczkolwiek ja wymieniałem na raz dyfer, półosie i tuleję - ta ostatnia miała chyba największy wpływ.

 

U mnie też występuje szarpanie, na początek idzie DISA z odmą, zobaczymy czy pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podniosłem auto, po przekręceniu jednym kołem 20 razy (drugie stało w miejscu), wał obrócił się ~43,5 raza - jak na moje daje to przełożenie ~4,35. Trzeba będzie zmieniać... Jeszcze tą samą metodą obadam stary dyfer i zobaczymy czy wyjdzie 33,8 obrotu, ale tu u mechanika bo tam leżakuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.