Skocz do zawartości

E46 320d M47N by migcool


migcool

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chciałbym przedstawić swojego turaska, który jest ze mną już od roku, sporo się w nim działo w tym czasie, ale jakoś nie mogłem się zebrać na założenie galerii. przy wszelkich pracach przy aucie pomaga mi kolega forumowy szymon-o, sam nie ogarniam mechaniki bo to nie moja dziedzina :roll:

 

Rozkodowany VIN:

Numer podwozia WBAAP71070PJ58993

Kod typu AP71

Typ 320D (EUR)

Typoszereg E E46 (3FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M47DO1

Pojemność skokowa 2.00

Moc 110

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)

Tapicerka STOFF JACQUARD/ANTHRAZIT (H9AT)

Data prod. 2003-06-17

 

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S386A DACHRELING Reling dachowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON System HiFi Harman Kardon

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

P972A COMFORT PAKET Pakiet komfort

 

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S2AAA LM RAEDER ELLIPSOIDSTYLING 46 Obr. BMW, st. le. styl. elips. 46

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

Tak z głowy co zostało wykonane zaraz po zakupie autka:

-Płyny eksploatacyjne takie jak olej i filtry (powietrza, paliwa, oleju)

-Świece Beru

-Wywalenie klapek

-Wszystkie przewody podciśnieniowe na sylikonowe

-Czyszczenie kolektora ssącego

-Czyszczenie EGR

-Kompletne tylne hamulce Zimmerman

-Czyszczenie silnika, komuś kiedyś coś ciekło i po umyciu od roku jest suchutko i czysto.

 

Zdjęcia pacjenta:

Na tych zdjęciach nie sugerować się wysokością zawieszenia ponieważ kilka dni temu kompletnie uległo zmianie :D

http://imageshack.us/a/img577/4041/dsc4336f.jpg

http://imageshack.us/a/img707/4388/dsc6600e.jpg

http://imageshack.us/a/img694/4702/dsc6595z.jpg

http://imageshack.us/a/img22/1813/dsc6630kopia.jpg

http://imageshack.us/a/img850/8800/img0458s.jpg

http://imageshack.us/a/img7/4563/img0460uw.jpg

http://imageshack.us/a/img802/8249/img0503w.jpg

http://imageshack.us/a/img94/6880/img0509df.jpg

http://imageshack.us/a/img341/6495/img0463gx.jpg

 

Pierwsze operacje:

http://imageshack.us/a/img405/1945/dsc03895v.jpg

 

http://imageshack.us/a/img854/5895/dsc03904z.jpg

 

http://imageshack.us/a/img46/2210/dsc03908ys.jpg

 

http://imageshack.us/a/img18/6655/dsc03909l.jpg

 

http://imageshack.us/a/img832/2885/dsc03922r.jpg

 

Silniczek oraz okolice wygłaskane i do dziś dnia jest równie czysto :8)

http://imageshack.us/a/img838/9055/dsc03917hf.jpg

 

 

Akcja myjka ciśnieniowa i kolektor czyściutki:

http://imageshack.us/a/img713/3083/20120707012.jpg

 

Podgrzewacz u kolegi Trandolfa na usuwaniu usterek, w jego miejsce wstawiona rureczka miedziana:

http://imageshack.us/a/img40/4928/20121201077.jpg

 

Nowe poduchy pod silnik oraz skrzynię wraz z nowymi uchwytami gumowy wydechu (zdjęcie poglądowe, robione telefonem)

http://imageshack.us/a/img823/1820/20130302147.jpg

 

Kolejny etap to kompletny nowy układ pasowy ( nie wykazywał zużycia, ale zapobiegawczo został wymieniony). Na stanie był klucz robiony na zamówienie, który trochę nerwów napsuł, ale całosć zakończona z pozytywnym skutkiem i żaden klucz nie pękł :cool2:

http://imageshack.us/a/img547/1944/20130216139.jpg

http://imageshack.us/a/img10/8621/20130216145.jpg

 

Do kolejnego etapu nie ma zdjęć, ale zostały wymienione wszystkie oleje przekładniowe takie jak, olej w skrzyni biegów oraz w tylnym moście. Jako, iż miewam czasami problemy z brakiem wspomagania został wymieniony również płyn od wspomagania( niestety w przyszłości pompa do wymiany). Zapomniałem o płynie hamulcowym, który został również wymieniony tego dnia. Wszystkie te płyny oraz smarowidła z najwyższej półki według zaleceń szymona-o (znamy jego podejście do takich spraw:))

 

Wymienione drążki kierownicze na nowe firmowe Lemforder. Na starych nie można było ustawić zbieżności.

 

Na koniec wymiana, która pochłonęła mnie najwięcej $$:

Nikt tu nie próbował oszczędzać, gdyż w moim wypadku z moimi przebiegami wymiana ta będzie służyła przez długie lata.

Komplet Sachs dla zawieszenia standardowego.

http://imageshack.us/a/img43/6554/dsc05108bk.jpg

http://imageshack.us/a/img835/2591/dsc05120ak.jpg

 

Małe porównanie:

http://imageshack.us/a/img694/1391/dsc05116rs.jpg

http://imageshack.us/a/img39/3800/dsc05115m.jpg

 

Dodatek do amorków to komplet Eibacha Pro-Kit:

http://imageshack.us/a/img9/7240/dsc05109o.jpg

http://imageshack.us/a/img62/8657/dsc05126o.jpg

 

Aby dokonać wymiany z tylnych amortyzatorów konieczne było zdemontowanie "miliona" osłon i plastików :|

http://imageshack.us/a/img854/6658/dsc05127i.jpg

 

Aktualny setup jest na brzydkim kole (205/60/R16, ET47 paskudne ET :| ) i niestety przez ten sezon letni muszę na takim pojeździć ponieważ sporo się wykosztowałem na tę chwilę.

 

Sprężynki oryginalne oczywiście są na sprzedaż w 100% sprawne;)

http://imageshack.us/a/img706/2496/img0538xh.jpg

 

Na koniec małe podsumowanie co zostało do zrobienia, jako, że planuję autem jeździć dłuuugo (pierwszy nabytek i jakoś nie przeszkadzają mi wydatki na auto, kawaler bez dzieci hehe :roll: :)

 

-Na dniach wywalony zostanie pierwszy kat oraz naprawione łącze elastyczne ponieważ dzwoni na jałowych. Jak to zostanie zrealizowane jeszcze nie wiem, może przez downpipe z RM-Motors

-Wstawienie wydechu końcowego RM3 i podczas tej operacji zostanie wydłubany drugi kat

-Wymiana pompy wspomagania( stawia już dość mocny opór dla silnika co można mocno zaobserwować podczas kręcenia w miejscu, nie wydaje mi się to normalne, że RPM idzie znacząco w dół)

-Wywalenie aktualnego dyfra i wstawienie drugiego- teraz po wymianie oliwy dochodzą z niego słyszalne "stuk" podczas ruszania.

-Oczywiście o wymianie kierownicy na M-pakietową, zmianie gały od skrzyni czy też o pomalowaniu dekorów na ciekawszy kolor niż "komoda babcina" nawet nie wspominam ponieważ wygląd zostawiam na dalszy plan i pewnie będę się chwali na bieżąco z takimi gadżetami :P

-Może jakiś wirus u Panów w Poznaniu, ale to najdalszy plan

-Po zimie wrzucenie felgi w męskim rozmiarze (18"), jako, że moje auto przyjęło dziwną ksywę w kręgu tutejszych "bemkowców"- "Tatowóz" pff pora temu zaprzeczyć, do bycia tatusiem jest mi daleka droga :8)

-Przyciemnić szybki

-Kolejność kilku ostatnich przypadkowa;)

 

 

Autkiem miałem przygodę o której oczywiście pisałem w jednym z moich tematów, sprawa kosztowna, z AC 12tys plus z mojej kieszeni 1500 za nową półoś, średnio mi się chce o tym wspominać, bo co mnie podkusiło, zachowałem się jak małolat wrr;/

http://imageshack.us/a/img834/1739/20121026049.jpg

 

Przepraszam za chaos, ale sporo musiałem sobie przypomnieć, aby powstała galeria :wink:

 

Na koniec mały bonusik forumowy:)

http://imageshack.us/a/img35/9500/20120722020.jpg

Edytowane przez migcool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko mega zadbane. Silnik czysty jak z fabryki, zmiany jak najbardziej na plus, to mi się podoba najpierw doprowadzenie do idealnego stanu technicznego, potem reszta. Co by nie mówić w Zielonej i okolicach dobre drogi mamy, jakbym po Wrocku nie musiał jeździć to też bym 18 cali od razu pakował. Z ciekawości gdzie dokładnie ten krawężnik zaliczyłeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki układ dróg układających się w trójkąt, krzyżują się tam drogi Dąbrowskiego i Objazdowa, na wysokości płotu firmy POL-PLUS sanitarka itp, zatrzymałem się metr przed płotem, ale stojąc już bokiem na chodniku, wrr, ale to koniec tego tematu, jakoś nie lubię o tym wspominać;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znane mi autko dość dobrze :P .

 

Bardzo zazdroszczę H/K, oddałbym swoją małą navi za to nagłośnie.

 

Co do mechaniki nie ma się co oszukiwać zawsze się coś znajdzie :mrgreen: , ale gdyby więcej osób tak dbało o swoje autka to nie było by takiego problemu z kupnem zadanego egzemplarza :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witajcie, w moim aucie zbytnio nic się nie działo ostatnio, oprócz wymiany oleju na Motul oraz filtr oleju ;) Ale do rzeczy, ostatnio zawitały u mnie oponki zimowe Bridgestone Blizzak LM-25 RF i postanowiłem do swojego koła dołożyć dystanse: Tył: 15mm Przód: 20mm i tak to wygląda:

 

Przed:

http://imageshack.us/a/img713/5843/azhx.jpg

http://imageshack.us/a/img268/1512/jxy9.jpg

 

W trakcie montażu:

http://imageshack.us/a/img5/3973/lde9.jpg

http://imageshack.us/a/img27/852/a6av.jpg

http://imageshack.us/a/img11/8739/vzy9.jpg

http://imageshack.us/a/img201/1719/a7u4.jpg

http://imageshack.us/a/img837/6534/dsn7.jpg

http://imageshack.us/a/img849/8772/1xyc.jpg

http://imageshack.us/a/img32/4828/8z85.jpg

http://imageshack.us/a/img7/4705/eblv.jpg

http://imageshack.us/a/img189/705/oi0p.jpg

 

Po montażu:

http://imageshack.us/a/img856/5245/jmwu.jpg

http://imageshack.us/a/img585/6048/99bf.jpg

http://imageshack.us/a/img547/2109/lhqp.jpg

http://imageshack.us/a/img209/2457/rzzc.jpg

http://imageshack.us/a/img43/4205/u1xi.jpg

 

Autko już nie wygląda na przerośnięte względem koła, dodam, iż jest to mój custom tylko i wyłącznie zimowy, na lato będzie większe koło i mam nadzieję, że ET już będzie odpowiednie w feldze. Dokładne fotki są dla użytkowników, którzy prosili o ocenę jakości wykonania, osobiście nie mam się do czego przyczepić.

 

Przypomnę, że wzór koła to styling 43, opony 205/55/16, ET felgi 47, zawieszenie na springach Eibach Pro-Kit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majster a posmarowałeś wewnętrzną część dystansu ....... bo stara dobra zasada mówi "nie posmarujesz nie pojedziesz :mrgreen: " ............. może być problem z demontażem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście użyłbym smaru grafitowego, albo tego "wiśniowego" do łożysk tocznych z czerwonego opakowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dużo lepiej :cool2: ostatnie zdjęcie dobrze pokazuje różnicę, mógłbyś dorzucić takie z tyłu :wink: powiedz co z prowadzeniem w koleinach? Jest jakaś różnica? Kiedyś był temat o noszeniu w koleinach i z tego co pamiętam Roger polecał na tył wrzucić dystanse, chyba Yoshi tak zrobił i szybko zdjął..zbieram dane, bo szykuję się z dystansami dopiero na wiosnę (styling 73), na zimę mam felgi z e90 et31 i jest dobrze :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi najbardziej podoba się kolor zielony i wnętrze z drewienkiem i HK :cool2: Według mnie dystans 20mm na przedniej osi to max dla fabrycznych felg, czasami widuję e46 z felgami od e39 z et20 i już nie wygląda to zbyt dobrze. Ciekaw jestem jak taka dość znaczna ingerencja wpływa na zachowanie auta (prowadzenie w zakrętach, koleiny). Teoretycznie powinno się poprawić, jednak na zimę nie byłbym tak na 100% przekonany. Nigdzie nie wspomniałeś jaki auto ma przebieg w chwili obecnej (chyba że gdzieś mi umknęło :wink: ). Czyściutki silnik to fajna sprawa, mojego kupiłem z wymytym i od tamtej pory wystarczy co miesiąc-dwa odkurzyć go z wierzchu. Wstyd przyznać ale samego silnika na oczy nie widziałem.... :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co z tym noszeniem po koleinach? Jeździłem kiedyś Megane na wąskich oponach i owszem tam takie zjawisko wręcz można powiedzieć nie występowało. Od dwóch lat śmigam e46 na oponie 205 i kompletnie nie narzekam, no chyba, że zmienia się pas na drodze dwukierunkowej dwupasmowej z wolniejszego na szybszy gdzie droga już ma wybite ślady od samochodów ciężarowych to wtedy tam lubi ładnie poruszać kierą, ale najbardziej mi wyrywało jak pojeździłem na kołach pożyczonych od kolegi 18" rozmiar z tyłu 255 z przodu 225- zdrowo szarpało. Aktualnie, według mnie auto pewniej się prowadzi, ciężko też mi się postawić z jednej po stron ponieważ założenie dystansów połączyłem niemal z założeniem opon zimowych RunFlat, a wiecie co to znaczy ;) zrobiło się sztywniej i twardziej a auto w zakręcie już nie ugina się na oponie jak podczas moich letnich "nienaturalnych" 205/60 r16 ;) Jest na pewno lepiej niż gorzej, wizualnie czy też trakcyjnie.

 

Szczerze Panowie? Po takim połączeniu opon z dystansami teraz nie boję się robić szybszych zakrętów :) Co do zdjęć, to tak jak mówiłem, w przyszły weekend będzie sporo czasu, aby spokojnie pokombinować z 20mm na tyle i porobić dokładne czytelne fotki, teraźniejsza aura zniechęca do prac pod blokiem przy aucie ;)

 

Ja jestem mega zadowolony, fajnie teraz agresywnie wygląda "pysk" :)

 

Johny auto ma aktualny przebieg 235tys ( podczas zakupu jakieś 223tys) i po wszelkich możliwych oględzinach z "naszym" forumowym Szymonem przed zakupem stwierdziliśmy, że real.

 

 

A tak jeszcze pozwolę sobie podsumować użytkowanie diesla i jego awaryjności to szczerze- NIGDY mnie nie zawiódł, ale to pewnie tylko dlatego, że w jego dopieszczenie poszło sporo dolców, a co mogło by uniemożliwić pracę silnika było naprawiane z wyprzedzeniem, tutaj nie czekamy aż coś się sypnie ;) Ma jeszcze drobne bolączki, ale z biegiem czasu wyeliminujemy je, mimo wszystko nie mają one wpływu na unieruchomienie auta na trasie, ale żeby nie zapeszać... pfu pfu ;) heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenie z czarną folią w połysku, czy ona się sprawdza na decorach? Chciałbym mieć je w tzw "Piano Black" ale bezinwazyjnie, jak mi się odwidzi, chciałbym mieć możliwość powrotu do fabrycznych listew. Jakieś porady? Ciężko się to coś nakleja? Nigdy folii nie naklejałem, ale te listwy są w miarę proste więc może dałbym radę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to nie jest to takie hop siup. Też jakoś nie daje wiary że taką folię uda się "zdemontować" bez uszczerbku na drewnie. Kolor czarny metalik wydaje mi się że lepiej wygląda w katalogu niż w rzeczywistości. W praktyce będzie widać na nim najmniejszy kurz czy rysy.

 

Jeżeli w Twoim e46 listwy nie były nigdy demontowane to też nie jest taka prosta sprawa. Miałem kiedyś kaprys z wymianą radia na alpine 9812r i trzeba było zdemontować listwy. Niezwykle trudno było zdjąć tę z przed pasażera, a do dziś dnia raz na jakiś czas na nierównościach odzywa się ta listwa i przypomina mi że lepiej nic nie grzebać przy aucie :norty: jak nie ma takiej potrzeby

 

P.S. Trzebaby jeszcze zainwestować w nową skórzaną gałkę aby miało to ręce i nogi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, skutecznie mi wybiliście z głowy takie zabiegi oklejania ;) Johny, nie chcę w aucie nic z M-pakietu bo fabrycznie nie mam nic z tego pakietu, natomiast chciałbym tą niższą gałkę, ale bez loga M ;) od taki mój kaprys ;)

 

Dzisiaj uruchomiłem ogrzewanie tylnej szyby i radio zaczęło szumieć, stacja, która odbiera idealnie z momentem wciśnięcia przycisku ogrzewania szyby zanika i pojawiają się szumy. Samo ogrzewanie działa, ale radio z ogrzewaniem aktywnym nie, wystarczy, że wyłączę ogrzewanie i stacja wraca, czyżby ogrzewanie w jakiś sposób zakłócało pracę wzmacniacza antenowego ? Co o tym sądzicie Panowie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie wraz z czwartkiem zeszłego tygodnia została wprowadzona pewna modyfikacja układu wydechowego, było to konieczne moim zdaniem ponieważ chcę zmieniać końcowy ( aktualnie w planach jest firma proex i końcowy z nierdzewki na zamówienie według dźwiękowego uznania), już dziś co jestem w stanie zauważyć po usunięciu katalizatorów:

 

-Przyjemniejszy świst turbiny

-Wyraźnie odczuwam lepsze "zbieranie" się auta w prędkościach 80+

-Mam wrażenie jakby auto tuż po odpaleniu lżej pracowało na jałowych, ale to może tylko takie błędne odczucie.

 

http://imageshack.us/a/img513/2552/ra99.jpg

http://imageshack.us/a/img545/7717/8mtd.jpg

http://imageshack.us/a/img9/4774/k9kp.jpg

http://imageshack.us/a/img202/3135/2gnc.jpg

 

Pewnie znajdzie się wielu przeciwników wywalania katów, ja mam swoje zdanie na ten temat, zwłaszcza, że to nie koniec w tym zakresie, a finishem wszystkiego będzie podniesienie mocy. Aha, dla wszystkich, którzy to planują wykonać, można w układzie wydechowym M47N po godzinie stukania młotkiem i dziobania dłutem usunąć wnętrze bez kompletnie najmniejszego nacinania, cały układ na zewnątrz fizycznie nie tknięty :)

 

 

Zamienniki gumowych wieszaków wydechu Fischera, wytrzymały u mnie pół roku ( może nawet mniej, bo po połowie roku zostało to zauważone, a więc zerwać się mogła wcześniej) , zostały zamówione oba OE i liczę na wytrzymałość minimum 2 lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: , ale potrzebne jest trochę cierpliwości itd. itd. Michale zapomniałeś dodać :) .

 

Bardzo żałuje, że w swoim 2.0d w taki sposób sprawy nie załatwiłem :| ........... człowiek uczy się na błędach i na przyszłość wie co poprawić :) aby było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no zapomniałem ;) Ale godzina wysiłku i troszkę nerwów, a na przeglądzie mogą mi za przeproszeniem naskoczyć bo układ nie tknięty, a jak ktoś będzie chciał badać emisję to będę się tłumaczył "Panie to nie jest nowe auto, pewnie katalizatory już nie są jak nowe, a w ogóle to zobacz Pan nic nie było ruszane" :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witajcie, długa przerwa ze wszelkimi modyfikacjami, ale w przerwie zawitały nowe koła na lato ;)

 

Czy ciężkie? Jak trzymałem swoją 16" na zimę i tą 18" nie czułem, aby to była jakaś kosmiczna różnica wagowa, niestety wagi pod ręką nie miałem, według katalogu moje 16 ważą 10,36kg, natomiast 18" 12,6kg.

 

Felg jako tako nie widywałem w e46, oryginalne pochodzą z Amerykańskiego rynku, fabrycznie przeznaczone do X5 z tego co mi wiadomo.

 

18x8,5 IS48, oponka naciągnięta 225/40

Oczywiście bez dystansu by się nie obeszło, a więc

Przód: 15mm na stronę

Tył: 20mm na stronę ( na weekend jadę przetestować dystans 25mm i jak się wpasuje to takie zamawiam, bo mam wrażenie jakby mogło być szerzej z tyłu)

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1255.jpg

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1261.jpg

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1259.jpg

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1263.jpg

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1264.jpg

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1265.jpg

 

http://wrzucaj.net/images/2014/05/21/IMG1273.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W związku z uporczywym drganiem kierownicy w pewnym zakresie prędkości rozpocząłem wymianę począwszy od tulei wahacza, efekt jest, kierownica jest sztywniejsza i do 90km/h prowadzi się znacznie lepiej, ale jak już jadę 110 to drgania są wyczuwalne więc wahacze również pójdą pod młotek w najbliższym czasie. Dla tych co by chcieli zrzucać winę na wielkie koła oznajmiam, że na zimowych 16" też drgania były wyczuwalne, tylko mniej.

 

Musiałem improwizować ponieważ żaden okoliczny mechanik nie dysponował przyrządem, który pomógł by mi zdjąć podporę z wahacza. W ruch poszły wszelkie materiały dostępne pod ręką i przyrząd powstał, prowizoryczny, ale co najważniejsze skuteczny :)

 

Poszedłem w zamienniki Meyle HD, wahacze też tej firmy wpadną.

 

http://wrzucaj.net/images/2014/06/04/IMG1565.jpg

http://wrzucaj.net/images/2014/06/04/IMG1567.jpg

http://wrzucaj.net/images/2014/06/04/IMG1570.jpg

http://wrzucaj.net/images/2014/06/04/IMG1568.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.