Skocz do zawartości

530d - automat: czy zmiana oleju pomoże ?


reemo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

chyba mój konwerter zaczyna padać (objawy jak opisywane w temacie "falowanie przy 1500 obr") i mam w związku z tym pytanie: czy sama zmiana oleju ulży nieco konwerterowi i przedłuży jego życie czy nie ma sensu się w samą wymianę bawić i od razu wszystko zdjąć, rozebrać itd ? Dodam, że nie mam pojęcia czy olej był kiedykolwiek w tym samochodzie zmieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jeśli faktycznie pada Ci konwerter to wymiana oleju pomoże mu jak umarłemu kadzidło :( uważam, ze olej wymienisz przy okazji naprawy konwertera, ja bym tak zrobił
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomoże. Ogarnij temat, bo padający konwerter inicjuje całą reakcję łańcuchową, co powoduje dalsze uszkodzenia. Olej przy wymianie konwertera należy wymienić obowiązkowo + sprzątanie po starym, ale to już spec od skrzyni będzie wiedział..

..albo i nie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wogóle, czy padający konwerter ma jeszcze jakieś inne objawy, bo nie wiem czy czasem swojej beemki nie ubezpieczyć, a potem nie podpalić? :D:D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudności ze zmianą biegów i wchodzenie w tryb awaryjny.

 

Acha :) to u mnie tego jeszcze nie ma, znaczy raz się skrzyni kolejność biegów pomyliła ;) ale to jednostkowy przypadek był :) ogólnie to zmienia biegi płynnie, nie szarpie, nie zgrzyta nic, tylko przy dużej prędkości jak wbija mi V to czasami ją tak dziwnie bujnie :) Najgorsze jest to, że kompletnie nie wiem, co i kiedy było wymieniane w moim autku, a biorąc pod uwagę jej przebieg to pachnie dramatem już :( A co do tego trybu awaryjnego to jest jakiś komunikat na wyświetlaczu, czy jak?

E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudności ze zmianą biegów i wchodzenie w tryb awaryjny.

 

Acha :) to u mnie tego jeszcze nie ma, znaczy raz się skrzyni kolejność biegów pomyliła ;) ale to jednostkowy przypadek był :) ogólnie to zmienia biegi płynnie, nie szarpie, nie zgrzyta nic, tylko przy dużej prędkości jak wbija mi V to czasami ją tak dziwnie bujnie :) Najgorsze jest to, że kompletnie nie wiem, co i kiedy było wymieniane w moim autku, a biorąc pod uwagę jej przebieg to pachnie dramatem już :( A co do tego trybu awaryjnego to jest jakiś komunikat na wyświetlaczu, czy jak?

Tak getribeprogram zegary z dużym wyświetlaczem, albo żółty trybek zegary z małym

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, dzięki za dobre rady. Czas się zająć sprzętem bo nie chcę czekać "aż coś się wyświetli" bo wtedy już chyba kaplica :wink:

 

ak105, planuję oddać skrzynię do panów z midparts (tak jak kolega we wspomnianym temacie) więc jest szansa na dobrze wydane pieniądze. Bliżej mam do auto-józefów ale na tym forum już wystarczająco dużo się o nich naczytałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni ogarnąć. W sumie lepszego wyboru nie masz :mrgreen:

 

Objawy zużytego konwertera, to najczęściej poślizgi przy częściowych obciążeniach, na biegach, na których konwerter jest załączany (zależy od modelu).

W bmw z tą skrzynią, to jest 4 i 5 bieg. Szarpanie, drgania, twarde zasprzęglanie, to są objawy ślizgania się konwertera.

 

Tryb awaryjny wychodzi przy innych sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak kolega napisał wyżej, wymiana oleju to dopiero po remoncie skrzyni xD

 

Miałem ten sam problem falowanie, poszarpywanie na niskich obrotach. Okazało sie ze konwerter juz sie rozpadał i zrobił meksyk w skrzyni. Naprawa kosztuje mnie 6tys, nie licząc lawety, paliwa i czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.