Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od pewnego czasu mam pewien problem. Automat lekko szarpie przy redukcjach oraz dość często przy zmianach biegów w górę. Paradoksalnie gdy prowadzi moja żona automat działa jak marzenie :) Czasem przy spokojnej jeździe czuję pewnego rodzaju "ślizganie" Przy ostrej, sportowej jeździe i przy przyspieszaniu kick down skrzynia działa idealnie. Zaznaczę, że skrzynia nie ma wycieków, przebieg na 100% oryginalny 170tys km, a pacjent to 330d. Jakieś pomysły Panowie?
Opublikowano

zmiana oleju, ewentualnie update softu. U mnie była znaczna poprawa, a Twój przebieg powoli się kwalifikuje na wymianę.

pozdr.

Opublikowano

olo46

Też miałeś podobnie?

Czytałem o konwerterach, sterownikach itd. Myślałem o wymianie oleju i nowym sofcie.

Opublikowano
Ja zacząłem od oleju i pomogło. Ostatnio kolega dziqusek robił mi update i jakbym miał nową skrzynię. Mi zwłaszcza w trybie DS jakoś tak dziwnie szarpał przy zrzucaniu biegów. Co prawda mam 2.0d i inną skrzynię ale objawy były podobne. Zmiana oleju i softu na pewno CI nie zaszkodzi. Mi też mówili o konwerterze.
Opublikowano

Głównie autem jeżdżę ja, żona okazjonalnie, jak ja jestem "nieczynny", więc teoretycznie powinno jej szarpać, chyba, że moja koślawa noga nie potrafi operować gazem :)

Reset czyli kick down przy włączonym zapłonie robiłem...nic nie pomogło :(

 

320d ma inną skrzynię niż 330d?

Opublikowano
no niestety inną. Moja to Zf 6hp19 Twoja to zf 6hp26 jeżeli dobrze pamiętam. Generalnie moja jest do 400 Nm i nie wytrzymałaby przy Twoim momencie.
Opublikowano
no niestety inną. Moja to Zf 6hp19 Twoja to zf 6hp26 jeżeli dobrze pamiętam. Generalnie moja jest do 400 Nm i nie wytrzymałaby przy Twoim momencie.

Spotkałem sie z opisem ze sa wersje konwertera w pakiecie BMW performance kit (firmowy chip) z wersja do 450Nm, ale to tylko informacja handlowa i nie wiem czy ma pokrycie w rzeczywistosci. W jedynce mam dokładnie taki konwerter standardowo i zmierzony moment fabryczny wyniósł 430Nm. W alpinach D3 stosowano rownież skrzynie 6HP19 i tam tez silnik wg. Danych technicznych oferował 450Nm.

Jednak oczywiscie masz racje. W 3.0d stosuje sie skrzynie mocniejsze (inny model)

 

A w temacie. U mnie tez miało miejsce lekko twarde zmienianie biegow. Poprawę przyniosło wgranie nowego softu i poprawna adaptacja skrzyni. Olej mam zamiar wymienić po 100 tys km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Hejka

 

Pierwsze co to zrób reset skrzyni za pomocą INPY , nie jakiś tam pedał w podłogę czy inne.

 

Jak po resecie nie będzie poprawy to napisz :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.