Skocz do zawartości

320d e46 136ps Odczyt z IMPA, uszkodzona przeplywka?


Protazy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, bardzo prosilbym o pomoc w interpretacji odczytu z IMPA. Otoz ostatnio jechalem sobie autostrada i w pewnym momencie na 4 biegu musialem troche depnac. Dziwna rzecz sie wydazyla, gdyz obroty poszly do gory, ale samochod jakby nie przyspieszal. Znaczy cos tam ciagnal, ale to nie to co powinno byc. Po chwili wszystko wrocilo do normy. Ostatnio podczas powrotu z pracy sytuacja byla podobna ale przy przyspieszaniu z 50 do 70kmh, po czym wrocilo do normy. Przypomnialem sobie, ze kiedys kupilem kabel do diagnostyki i dzis uruchomilem maszyne. Impa pokazuje ze nie ma bledow, jedynie przeplywomierz wskazuje na wolnych obrotach 36! a na podzialce jest wartosc 0 - 16. Domyslam sie ze wartosc biezaca powinna sie miescic w tych 0 - 16? Gdy dodam gazu tak do 2000rpm wartosc ta skacze do okolo 60. Czytalem gdzies ze to moze byc wina nieszczelnosci w ukladzie dolotowym (chyba, niestety nie jestem ekspertem w mechanice pojazdowej ;) ) lub filtr powietrza. U mnie jest taka sprawa ze samochod zaciaga gdzies z silnika spaliny do wnetrza i czuc je wyraznie na postoju, podczas jazdy nie. Filtr sprawdzilem i wg mnie nie jest zapchany. Samochod mial wymieniana turbine jakies 1.5 roku temu i zaraz po wymianie strzelil jakis waz, w efekcie turbo jakby nie dzialalo a cisnienie uchodzilo tym wezem. Mechanik w pipidubie w jakiej akurat przebywalem "naprawil" poprzez dosztukowanie weza z jakiegos innego samochodu bo do bmw nigdzie nie bylo. Po paru tysiacach kilometrow zaczelo byc czuc spaliny w kabinie, czy taka nieszczelnosc moze wplynac na prace silnika? Taka dodatkowa informacja to to ze turbo wskazuje ze jest 50% kontrolowane. Nie kumam co to znaczy, ale turbine slychac ze pracuje normalnie a samochod zbiera sie w sumie calkiem normalnie do momentu az mu odbije. Moze ktos podpowiedziec czy przeplywomierz i jego odczyt moze miec z tym cos wspolnego? lub moze jakis inny pomysl?

P.S.

Zapomnialem dodac, ze przeplywomierz wymienialem jakies 6 lat temu jak kupilem samochod przy przebiegu 80 tys mil, teraz przebieg to 150 tys mil.

Pozdrawiam Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do miar przepływki to powinna się zgadzać w realiach z oczekiwaniami ecu a w wyższych zakresach nawet wartości są większe niż to co oczekuje ecu? u mnie max to jakies 1100 jednostek, a co do nieszczelności tak samo sprawdzisz co oczekuje ecu a co jest w kolektorze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie ekran wyglada trosze odmiennie niz u mnie. U siebie masz jakies czerwone paski i pokazuje desired air-mass, u mnie nie ma nic takiego :( Wlasciwie ja mam mniej opcji niz Ty. Widze ze uzywasz DDE50 u mnie IMPA chce dzialac tylko z DDE30. Ja pod klwaiszami F4, F5 i F6 nie mam nic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz inny sterownik silnika, starszy bo przedlift czyli DDE3.

 

Co do objawów przez ciebie przedstawionych to chyba ci się kolego sprzęgło ślizga. Obroty nie rosną bez przyspieszania, nawet jak coś się stanie że auto nie ma mocy to bedziesz mieć pedał w podłodze ale po prostu obroty w meijscu i auto nie bedzie przyspieszać.

 

To co mówisz to typowy objaw slizgającego się sprzegła, zgadza się mocniejsze depniecie, na wyzszych biegach, rosną obroty a predkość nie.

 

Gybym miał jednak racje to sprzegło koło 700zł moze taniej. Przy okazji jak mechanik kumaty to sprawdzi koło dwumasowe które pewnie i tak trzeba wymienić wiec przygotuj się na okolice 2tyś za części plus jakas robocizna. Do tego łożysko w zestawie też bedzie to wymienisz no i mechanik jakbyś wymieniał niech bedzie kumaty sprzęgło u nas to nie takie hop siup. Trzeba je jeszcze dobrze załozyć i ustawić i są partacze co o tym nie wiedzą.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo masz inny sterownik silnika, starszy bo przedlift czyli DDE3.

 

Co do objawów przez ciebie przedstawionych to chyba ci się kolego sprzęgło ślizga. Obroty nie rosną bez przyspieszania, nawet jak coś się stanie że auto nie ma mocy to bedziesz mieć pedał w podłodze ale po prostu obroty w meijscu i auto nie bedzie przyspieszać.

 

To co mówisz to typowy objaw slizgającego się sprzegła, zgadza się mocniejsze depniecie, na wyzszych biegach, rosną obroty a predkość nie.

 

Gybym miał jednak racje to sprzegło koło 700zł moze taniej. Przy okazji jak mechanik kumaty to sprawdzi koło dwumasowe które pewnie i tak trzeba wymienić wiec przygotuj się na okolice 2tyś za części plus jakas robocizna. Do tego łożysko w zestawie też bedzie to wymienisz no i mechanik jakbyś wymieniał niech bedzie kumaty sprzęgło u nas to nie takie hop siup. Trzeba je jeszcze dobrze załozyć i ustawić i są partacze co o tym nie wiedzą.

 

Brałem to pod uwage, gdzyż mechanik mi mówił że kolo dwumasowe mi wysiada (drzenie kabiny przy obrotach 2000-2200) głownie wyczuwalne na 4 i 5 biegu a sprzeglo faktycznie lapie wysoko i na wolnych obrotach gdy dodaje gazu to tak mniej wiecej w tym samym zakresie mozna poczuc taka wibracje jakby kolo nie bylo prawidlowo wywazone. Zanim jednak wymienie dwumas i skontaktuje sie z moim mechanikiem to chce wyeliminowac inne opcje na wlasna reke. Ostatnio jak mialem wyciek wody z ukladu chlodzenia to wg mechanika miala na 100% byc pompa. Pompa zostala wymieniona, cieklo nadal. Mechaniki wrocil, pompe wymontowal, uszczelnil sylikonem i zamontowal na nowo. Cieklo nadal. Wzial samochod na 2 dni i powiedzial ze mam chyba pekniety blok, nie wydawalo mi sie to prawdopodobne, ale... wzial samochod na jakas zadymiarke by stwierdzic, ze to peknieta obudowa termostatu. Od tej pory robie wywiad zanim po kogo kolwiek zadzwonie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Kemot :cool2: sprzęgło ślizga na wysokich obrotach przy pełnym obciążeniu. Przepływka dobrze Ci mierzy, nie masz się czym przejmować. Smród spalin to najprawdopodobniej wypalony łącznik elastyczny katalizatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.