Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Mam problem z mocą, czuć ze nie jest tak żwawa, byle honda accord VII jedzie tylko nieco gorzej, a to już zbyt sporo jak na naturalne możliwości konfrontacji z 530d.

Patrze w pomiary, ciśnienie rail przy pełnym depnięciu osiąga max 1190bar, a wiem, że ma dochodzić spokojnie do 1300bar.

 

Jak jest u was z tym cisnieniem, mierzone najlepiej na V biegu.

 

Jakieś pomysły? Aha, ekonomizer wychyla się tylko do 20 litrow na V biegu, a wiem, ze ma wyjść nieco ponad 20 (22-23l), co by też dowodziło mniejszą dawkę paliwa. Turbo ładuje raczej ok (wg INPA 2.2bar, choć nie od razu osiaga, tylko dość mozolnie dochodzi do 2.2, zaczyna się od 2.05 jakoś)

Opublikowano

przepływomierz pokazuje ~920-940mg.

Chyba troche za mało? Czasami nawet nieco poniżej 900mg

 

Jesil bedzie mało w pomiarze powietrza, to cisnienie CR tez bedzie automatycznie nizsze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ma być takie samo jak zadane przez sterownik.

On już uwzględnia "małą" ilość powietrza, więc ogólnie powinien zaniżyć ciśnienie.

Opublikowano
Ma być takie samo jak zadane przez sterownik.

 

No wlasnie nie do konca.

Roger-nysa w temacie przepływomierz opisuje zrobienie dziurki w niej. Tam wyraznie napisał, ze wartosc rzeczywista powietrza musi byc wieksza niż to co sugeruje sterownik, a więc blisko 1100mg.

 

Wystarczy wpisac w google: "bmw sport przepływomierz" i pierwszy traf.

Lub tutaj nawet pokazane jest ze wiecej wskazuje: viewtopic.php?f=15&t=29414&start=435

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisałem o ciśnieniu paliwa, nie o przepływie powietrza.

To że przepływka ma zawyżać - wiem. :wink:

Opublikowano

U mnie jest tak:

3560 obr., prędkośc 90kmh, 3 bieg

soll Luftmasse 891, ist Luftmasse 1069,7, soll Ladedruck 2104, akt. Ladedruck 2144, mam dziurkę w przepływomierzu i auto dobrze się zbiera.

Opublikowano

to jest szansa na odzyskanie ~20KM, tylko mam obawy czy dziurka pomoze, bo czesto przeplywomierz się zacina (raz ciągnie lepiej, raz gorzej, nawet w turbodziurze wyraźnie odczuwalne)

 

A jakie masz cisnienie CR? Bo to mnie w sumie bardziej interesuje

Opublikowano
A jakie masz cisnienie CR? Bo to mnie w sumie bardziej interesuje

mam tylko stare wyniki i nie mam wartości tego ciśnienia przy 3500obr. Na biegu jałowym przy 750 obr. raildruck 297 i ladedruck 1041. Nie wiem czemu masz obawy co do dziurki, przecież ten otwór wiercisz w plastiku i jeżeli to nie zda ci egzaminu, to po prostu zakleisz ten otwór. U mnie przepływka nic się nie zacina, a przed zrobieniem dziurki auto nie miało siły jeżdzić.
Opublikowano

dziurka to nie problem, chodzi mi o efekt, bo może i ciąg wzrośnie o jakiś rząd wielkości, to nie zlikwiduje huśtawki nastrojów pod wzgledem dynamiki, że raz jedzie lepiej, raz gorzej, zaleznie pewnie od warunków atm. jak i tego, ze mam czasem moment zawahania gdzies w przedziale 2200-2600 gdy cisnę od dołu.

 

Podobno od przepływki zalezy tez szybkość reakcji na gaz, bo ma znaczenie czułośc przepływki na początkowo minimalnie większy przepływ powietrza, stąd powstająca zwłoka w budzeniu się turbo, bo i pierwszy zastrzyk spalin jest pogorszony słabą dawką paliwa.

A ten moment zawahania przy przyspieszaniu to kwestia auto-zaadoptowania się ECU do wadliwie mierzącej przepływki w chwili, kiedy jej się odwidziało i zaczęła mierzyć poprawniej (efekt jej fochów). I zapewne samą dziurką tych defektów nie wyeliminuję.

 

 

Mam w planach zakup nowej, stąd moje pytanie, bo ciągle sa powielane tematy o przepływkach 314 i ich zmiany na 468/527 szczegolnie w M47.

Moja jest z 2002 i ma końcowke 468, więc jesli zmienie ją na 527, to chyba nie muszę aktualizować softu w ECU?

Opublikowano
W temacie Rogera były numery starych przepławek, stosowanych na początku produkcji, jak Twój jest z 2002r to raczej nie musisz kodować, kodowanie dotyczyło wymiany przepływomierza bez siatki na taki z siatką.
Opublikowano
Sory że tak ni z gruchy ni z pietruchy, ale czym się różnią przepływki z końcówką 314, 468 i 527 :?:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Sory że tak ni z gruchy ni z pietruchy, ale czym się różnią przepływki z końcówką 314, 468 i 527 :?:

 

rokiem produkcji, w kolejności jak napisałeś;

314 - stosowane w przyblizeniu w przedliftowych autach, nie mają jakiejś siatki ochronnej, przez to ulegały szybkiemu zabrudzeniu i fałszowaniu pomiarów

468 - w poliftowych, a 527 jego nowsza wersja, obie mają już siatkę, ale przez to ch-ka pomiaru sie zmieniła, stąd konieczność aktualizacji softu w ECU, jesli wczesniej sie miało 314.

468 i 527 mają dokladnie tą samą ch-kę pomiaru (podobno), ale pewnie jakies ulepszenie jest wewnątrz, inaczej nie wypuszczaliby nowej wersji.

Wkłady w/w numeracji mają te same, więc PODOBNO wystarczy zmienić obudowę z zachowaniem wkładu i już mamy nowszą wersję.

 

jest jeszcze 529 stosowane już bodaj z DPF

 

 

Kurde, ale dalej mam dylemat czy zmieniac soft w ECU

Sa ludzie, ktorzy nie zmieniajac przeplywki zaktualizaowali tylko soft i auto odzyło.

I nie wiem czy to z powodu już zmienionej przeplywki z 314 na nowszą przez poprzedniego właściciela, który zapomnial/nie wiedział o zmianie softu,

czy tez moze nowy soft w ECU ma sprawniej napisaną mapę i stąd elastyczniejsza praca jednostki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.