Skocz do zawartości

E46 318i Obciera jeden klocek


Swistakoss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pojawił się niestety u mnie taki problem, że w prawym tylnym kole trze mi o tarczę zewnętrzny kolcek. Jak z kolegą się dobraliśmy do zacisku, to się okazało, że klocek na zewnątrz jest 2 razy bardziej zużyty niż ten co idzie od środka. Tłoczek chodzi bez żadnych problemów. Kolega wyczyścił te kanaliki prwadzące mocowanie klocka i przemarował jakimś preparatem BMW (mówił, że to właśnie to smarowanie tyh prowadników), bo trochę się tam rudej zebrało, co może sgerować, że klocek już dłuższy czas tak stał sklejony do tarczy. Przez chwilę był spokój, później samochód postał tydzień i znów klocek obciera o tarczę, co wyraźnie slychać podczas jazdy (dodatkowo tarcie można stwierdzić, bo tarcza jest dość gorąca przy pozostałych zimnych). Jestem umówiony na wizytę w Bawaria Motors w Jankach, ale może ktoś wie co może być przyczyną blokowania się tylko jednego klocka? Poprostu nie chciałbm, żeby mi wymienili jakieś sprawne części, więc wolę wybadać temat zanim do nich pojadę :).

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko co do zestawu naprawczego zaciskow... czy jest roznica przy kupnie takiego zestawu? Czy wystarczy kupic pod model auta, bo pamietam kiedys w innym aucie mialem problem bo 2 rozni producenci robili hamulce na pierwszy montaz i trzeba bylo kupowac pod producenta hamulcow,
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gdzie go znalezc... na pompie bedzie wybite czy na zaciskach ? czy po vin?

 

 

A i wie ktoś może jaki długi jest odpowietrznik oraz jaki gwint ma ? Bo w bmw.store ok 20 zł szt a w sklepie motoryzacyjnym ok 6zł i na miejscu ale musze znac wymiary odpowietrznika ...

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja bym stawiał bardziej na prowadzenie całego zacisku a nie tłoczka skora zżera tylko klocek zewnętrzny. Tłczek odbija a zacisk zostaje w miejscu czyli dociśniety do tarczy z klockiem. Sprawdz prowadzenie zacisku sa tam gumy które sie wymienia. co do uszczelnienia tłoczka to zmierz srednice suwmiarka i bedziesz wiedziec jake kupić. Przerabiałem to u siebie w 330d i były 2 wymiary

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym stawiał bardziej na prowadzenie całego zacisku a nie tłoczka skora zżera tylko klocek zewnętrzny. Tłczek odbija a zacisk zostaje w miejscu czyli dociśniety do tarczy z klockiem. Sprawdz prowadzenie zacisku sa tam gumy które sie wymienia. co do uszczelnienia tłoczka to zmierz srednice suwmiarka i bedziesz wiedziec jake kupić. Przerabiałem to u siebie w 330d i były 2 wymiary

 

To może być faktycznie to. Bo tak jak pisałem kolega sprawdzał jak pracuje tłoczek i mówił, że cofał się bez problemów. Zobaczymy co w sobotę powie ASO, boję się tylko żeby nie powymieniali mi sprawnych części. Jak zrobią to wrzucę info co się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedziesz z tym do ASO? Skasują Cie za to jak za zborze :) Zrób to sam do odkręcenia masz 7 śrub w tym 5 przy kole i dwie z zacisku na klucz imbusowy 6 jesli dobrze pamietam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz z tym do ASO? Skasują Cie za to jak za zborze :) Zrób to sam do odkręcenia masz 7 śrub w tym 5 przy kole i dwie z zacisku na klucz imbusowy 6 jesli dobrze pamietam

 

Jadę do ASO bo muszę wymienić klocki bo ten co tarł jest już zupełnie skończony, zresztą pozostałe też są na wykończeniu. Na 21 maja mam umówioną inspekcje u swojego stałego mechanika łącznie z wymianą klocków i tarcz z przodu oraz wymianą klocków z tyłu. Ale niestety on mnie wcześniej nie da rady przyjąć, a nie da się tak jeździć i jedyny sensowny termin dało ASO :(. Sam wygmerałem z kolegą to co opisałem, ale jak widać nie pomogło :(. A czy może tak być, że różnica w grubości klocków jest tak duża, że ten co się starł nie będzie odbijał nawet jak tłoczek pracuje ok i zacisk przesuwa się prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedziesz z tym do ASO? Skasują Cie za to jak za zborze :) Zrób to sam do odkręcenia masz 7 śrub w tym 5 przy kole i dwie z zacisku na klucz imbusowy 6 jesli dobrze pamietam

 

Jadę do ASO bo muszę wymienić klocki bo ten co tarł jest już zupełnie skończony, zresztą pozostałe też są na wykończeniu. Na 21 maja mam umówioną inspekcje u swojego stałego mechanika łącznie z wymianą klocków i tarcz z przodu oraz wymianą klocków z tyłu. Ale niestety on mnie wcześniej nie da rady przyjąć, a nie da się tak jeździć i jedyny sensowny termin dało ASO :(. Sam wygmerałem z kolegą to co opisałem, ale jak widać nie pomogło :(. A czy może tak być, że różnica w grubości klocków jest tak duża, że ten co się starł nie będzie odbijał nawet jak tłoczek pracuje ok i zacisk przesuwa się prawidłowo?

Grubość klocka nie ma nic wspólnego z tym co sie dzieje u Ciebie. Kup zestaw naprawczy zacisku i wymień tam te gumy kolega na pewno Ci pomoże bo w ASO pewnie zrobia tak jak pisał yoshimura01. ASO to nie mechaniki tylko wymieniacze. Taki zestaw naprawczy kosztuje jakieś 25 zł Nawet Jeden gdzieś powinienem mieć e garażu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się Panowie, ale podobno prowadzenie zacisku zostało przeczyszczone i nasmarowane.

Kolega pisał o prowadzeniu klocków dlatego tez sugeruje by sprawdził jak wyglada prowadzenie zacisku ewentulanie wymiana gum na nowe. Nawet gdy było czyszczone i pomogło na jakis czas a problem powrócił to cos jest nie tak i bedzie trzeba wymienic na nowe

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem kompletnie zielony w sprawach meechaicznych, ale faktycznie jak się przyglądałem to kolega tylko czyścił prowadzenie klocków, bo tam było dużo rudej i mu się wydawało, że to był powód. Ale sumarycznie to chyba był skutek tego, że klocek od dłuższego czasu wogóle tam się nie przesuwał. Swoją drogą jestem umówiony w ASO na wymianę klocków i nie pozwolę im wymienić całego zacisku, a koszt tego jest zbyt wysoki żeby mogli to zrobić bez mojej zgody. Z drugiej strony w OEM jest coś takiego jak zestaw naprawczy zacisku poz. 10

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=34_1013&hg=34&fg=10&lang=pl

 

Wiem, że oni nie lubią za bardzo myśleć, ale jak mają to w zestawie i to właśnie o taki zestaw naprawczy chodzi to może dadzą sobie radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ty nie czujesz się na siłach do tego, to poproś tego Kolegę o pomoc. Rozłóżcie jeszcze raz zacisk z jarzmem i bardzo porządnie drucianą szczotką wyczyśćcie wszelkie ogniska korozji i inne warstwy nagromadzonej rdzy. Taki zestaw naprawczy założycie bez problemu sami. Porządnie nasmarować smarem nawet grafitowym śruby prowadzące i powinno być wszystko OK. Miałem ostatnio Suzukiego Swifta na wymianie klocków i u niego rdza dosłownie ZASPAWAŁA płytkę nośną klocka z zaciskiem. Ileż się z tym naużerałem to tylko ja wiem :lol: No ale solidne czyszczenie i skrobanie rdzy, odrdzewianie preparatami i nasmarowanie suwnic pozwoliło wyeliminować usterkę. Mam w garażu te klocki od niego jeszcze i u niego dosłownie to samo co u Ciebie, tj wewnętrzny klocek gruby, zewnętrzny zjechany aż do płytki nośnej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinderek nie odbija dlatego takie akcje. Najprawdopodobniej będzie do wymiany kpl uszczelnień zacisku + nowy cylinderek. Daj znać o wyniku diagnozy i ewentualnej naprawy. Pzdr.

 

Miałeś rację, chyba w stosunku do wszystkiego. Po pierwsze wypiłem dziś dobrą kawę za 170PLN, bo w ASO okazało się, że nie ma części :D, ale za to kawa jest naprawdę bardzo dobra. Nawet klocków nie mieli, na wymianę których byłem umówiony :D. Po drugie zdjęli koło i zacisk i okazało się, że stoi tłoczek, widać jak byłem u kolegi to jakoś się tak ustawił, że działał przez chwilę :oops: . Mówią, że wżery są na nim i tak jak yoshimura01 napisał chcieli wymienić cały zacisk plus całą kupę części za sumaryczną cenę 2100PLN :shock: . Powiedziałem, że kawa u nich jest super, ale nie aż tak dobra żeby zostawić im ponad 2K.

Więc można powiedzieć, że byłem, zobaczyłem i uwierzyłem, szkoda tylko, że mnie to aż tyle kosztowało.

Ale wracając do tematu, bo jak pisałem jestem zielony, czy na rysunku z linku jest ten element, który skorodował? Czy ten zestaw naprawczy zacisku hamulcowego oznaczony numerem 10 zawiera ten skorodowany element?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=34_1013&hg=34&fg=10

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jak ten zestaw wygląda w ASO ale podejrzewam ze go nie bedzie skoro chcieli wymienić cały zacisk. Kupując taki zestaw w zwykłym sklepie nie ma w nim tłoczka. Za to sam tłoczek mozna kupi na allegro tylko musisz znać jego średnice

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.