Skocz do zawartości

Olej do mostu bez szpery.


luki9292

Rekomendowane odpowiedzi

No to wlej ten co masz zajedziesz dyferencjał i wymienisz wtedy dyferencjał i olej. Skoro dla mostów bez szery ma być inny olej to jest tego jakiś powód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jest inny dla tego że w dyfrze ze szperą, mechanizm bardzo się grzeje. Ten do szpery trzyma wlaściwości smarne przy o wiele wiekszych oporach powstających w mechaniżmie, a co za tym idzie temperatury...Ogólnie większego znaczenia nie ma dla zwykłego dyfra czy wlejesz ten co co trzeba czy lepszy, ale w drugiej strony przy znacznych przebiegach i ogólnym zaniedbaniu mechanizmu, lepie wlać 75w90 lub 80w90, ale firmowy dobry olej, nie hipolo czy lotosa.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wlany Castrol LSD 75W140 do zwykłego dyfra i......

 

nic się nie stało. Przecież lepszy olej nie może uszkodzić mechanizmu :)

A niby w czym on jest lepszy ?

 

Jest dużo gęstszy w wyższych temperaturach i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie jeste gęstszy, tylko utrzymuje lepsza lepkość w wyższych temperaturach, ma mocniejszy film. Tak samo jak różnica w oleju 5w50 i 5w40...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jeste gęstszy, tylko utrzymuje lepsza lepkość w wyższych temperaturach, ma mocniejszy film. Tak samo jak różnica w oleju 5w50 i 5w40...

 

PZDR>

Dokładnie. Źle to określilem. Chodziło mi o lepkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak ma lepszą lepkość to na moje oko jest lepszy. W takim razie go zaleje :)

Nie ma czegos takiego jak lepsza lepkość. Jest większa albo mniejsza. Twój most Twój wybór. Nie pisz później "wyje most co robić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ciebie na pewno nie napisze, nie martw sie :)

 

Do mnie nie napiszesz. Napiszesz ogólnie na forum.

 

Ktoś sie wpowiedział na ten temat więc mniej więcej wiem już. A nie ty co chwile coś docinasz głupio...

 

Wypowiedział się na temat oleju 75W140 który jest bardziej lepki i dlatego ma zastosowanie w mostach ze szperą. Po za tym nie docinam co chwile tylko raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No bo i dlaczego nie ma być ok. Będzie jeździł....ale jak wspomnialem, jesli dyfer ma XXXkm nalatane i nie wiadomo kto kiedy wymieniał w nim olej lepszy będzie mimo wszystko 75w90 lub nawet mineralny GL5/ 80w90....jesli masz pewne auto gdzie olej byl wymieniany regularnie, to lej to co masz, nie zaszkodzi ani nie polepszy.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech pan salieri weźmie pod uwagę to, że mosty ze szperą czy bez mają:

- te same zębatki

- te same łożyska

- te same uszczelniacze

 

Do jednego typu jest zalecony olej 75W90, do drugiego 75W140.

 

Mr salieri twierdzi, że zalewając 75W140 zamiast 75W90 zniszczą się łożyska i zębatki, które są przecież takie same w obu dyfrach.

 

To jak to w końcu jest? Może 75W140 niszczy dyfry ze szperą :) Proszę o komentarz, mr salieri :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech pan salieri weźmie pod uwagę to, że mosty ze szperą czy bez mają:

- te same zębatki

- te same łożyska

- te same uszczelniacze

 

Do jednego typu jest zalecony olej 75W90, do drugiego 75W140.

No to jak są to te same mosty czy jednak inne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale drążysz. Do zwykłego mostu jak wlejesz 75w140 nic sie nie stanie. Jeśli do szpery wlejesz 75w90 to trochę lipa, gdyż mechanizm nie będzie dostatecznie smarowany, szczególnie zimą gdy szpera spina się bardzo bardzo często i wtedy możesz uszkodzić mechanizm. Lanie lepszego oleju nigdy nie zaszkodzi zwykłemu mechanizmowy, ale i tez nic nie polepszy....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak ma lepszą lepkość to na moje oko jest lepszy. W takim razie go zaleje :)

Nie ma czegos takiego jak lepsza lepkość. Jest większa albo mniejsza. Twój most Twój wybór. Nie pisz później "wyje most co robić"

 

 

MrSalieri zastanów się na sobą jaki sens mają Twoje wypowiedzi. Chłopak wszedł na forum aby dostać konkretną odpowiedź na swoje pytanie a Ty tylko se posty nabijasz, nic nie wniosłeś sensownego do tematu tylko ciągle odpisujesz jakimiś glupimi docinkami.

 

 

 

PS. Z tego co widzę na fotkach to masz LPG. I zamontowane VALTEKI jako wtryskwiacze, życze Ci oby też ktoś Cie olał jak się zaczną problemy z gazem a napewno się pojawią bo wtryski które masz to najtańszy i największy szit na rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.