Skocz do zawartości

Brak wspomagania e39 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem.Od jakiegoś czasu nie działa wspomaganie.Stało się to mniej więcej w tym samym czasie co padł czujnik abs[czujnik juz naprawiony].Wspomaganie wylaczało sie w czasie jazdy,po ponownym odpaleniu auta wszystko wracało do normy ,aż w końcu przestało działać calkiem.Została wymieniona pompa wspomagania i dalej to samo.Przy skręcie na maxa slychac lekko jak pompa wyje,przewody przy skrecie puchą.Co może być przyczyna braku wspomagania?Z góry dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie servtronik?

Jak tak, to pewnie złapał błąd i się wyłączył.

U mnie wystarczyło skasować i działa jak należy. :wink:

 

Dzięki shadow69 za odpowiedz,nie wiem czy mam servotronic,gdzie to mogę sprawdzić??mam nadzieje ze to będzie to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie servtronik?

Jak tak, to pewnie złapał błąd i się wyłączył.

U mnie wystarczyło skasować i działa jak należy. :wink:

 

Dzięki shadow69 za odpowiedz,nie wiem czy mam servotronic,gdzie to mogę sprawdzić??mam nadzieje ze to będzie to :)

Rozkoduj sobie VIN i będziesz wiedział. :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie servtronik?

Jak tak, to pewnie złapał błąd i się wyłączył.

U mnie wystarczyło skasować i działa jak należy. :wink:

 

Dzięki shadow69 za odpowiedz,nie wiem czy mam servotronic,gdzie to mogę sprawdzić??mam nadzieje ze to będzie to :)

Rozkoduj sobie VIN i będziesz wiedział. :cool2:

 

vin rozkodowany jest servotronic :cool2:

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to najpierw pasuje zobaczyć czy jest błąd od serwo, i jak coś to go skasować, a jak będzie wracał, to warto rozebrać ten zaworek na przekładni i wyczyścić, bo jak jest już po przejściach, to będzie się wieszał i zacinał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to najpierw pasuje zobaczyć czy jest błąd od serwo, i jak coś to go skasować, a jak będzie wracał, to warto rozebrać ten zaworek na przekładni i wyczyścić, bo jak jest już po przejściach, to będzie się wieszał i zacinał.

 

Dzięki kolego,jutro będę do tego patrzył i dam znać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał shadow okazało się że wspomaganie nie działa poprzez błąd servotronic który był spowodowany uszkodzonym czujnikiem i błędem abs.Po wykasowaniu wspomaganie działa idealnie ,co dziwne kierownica chodzi łatwiej niż wczesniej....Dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Tak jak pisał shadow okazało się że wspomaganie nie działa poprzez błąd servotronic który był spowodowany uszkodzonym czujnikiem i błędem abs.Po wykasowaniu wspomaganie działa idealnie ,co dziwne kierownica chodzi łatwiej niż wczesniej....Dzięki za pomoc

 

A więc problem powrócił wczoraj,gdy zapalam auto to wspomaganie jest ,gdy tylko lekko ruszę kierownice nagle przestaje działać.Nie raz zacznie działać i zaraz przestaje.Byłem w innym serwisie niż mi to wtedy robili ,powiedzieli że to błąd być nie mógł bo to mało ma z kompem wspólnego i powiedzieli że gdzieś na jakimś"zaworze" jest zwarcie lub są uszkodzone kable, ale termin dopiero po świętach, a jadę w trasę na wekkend i bez wspomagania mi się to nie uśmiecha.Ma ktoś może jakieś pomysły gdzie i co to może być??Jak zwykle z góry dzięki za pomoc chłopaki...

Ps:Shadow może to chodziło o ten zaworek o którym Ty pisałeś?gdzie on dokładnie jest i jak go naprawić/wyczyścić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zaworek masz na przekładni, w okolicy jak wchodzi wałek od kierownicy, możliwe że on jest winowajcą.

Zerknij na kostkę, wyczyść, jak nie pomoże, to może trzeba ogarnąć ten zaworek, czyszczenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek masz na przekładni, w okolicy jak wchodzi wałek od kierownicy, możliwe że on jest winowajcą.

Zerknij na kostkę, wyczyść, jak nie pomoże, to może trzeba ogarnąć ten zaworek, czyszczenie itp.

 

Dzięki rano będę tam zaglądał ,a ta kostka gdzie się znajduje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pozwolę się dołączyć do tematu. Co prawda u mnie nie padło wspomaganie całkowicie ale ciężko chodzi. Dodam że mam servotronic. Sprawdziłem wszytko. Pompa jest nowa maglownica sprawna, wiec nic innego nie pozostaje tylko elektronika. Popiołem się inpą do auta wszedłem ZKM i do opcji sterowania servotronikiem i ustawiłem wartość na 100 to wspomaganie przez chwilę chodzi świetnie jakieś 10s. Potem wymontowałem moduł komfortu ten pod schowkiem pasażera niestety jeden scalak jest spalony. Wydaje mi się że przez to servotronic nie działa, bo ten moduł właśnie za prace servotronica odpowiada (oczywiście nie tylko). A teraz mam pytanie do Was czy jak wymienię ten moduł to będę musiał programować coś od nowa np. imobilajzer kluczyki czy cokolwiek innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc sprawa wygląda następująco.Byłem na kanale wyczyściłem kostkę i nic to nie dało .Zaworek jest na 4 śruby??bo jeżeli tak to on raczej nigdy nie był otwierany od nowości ,a już na pewno nie jak poł roku temu robili mi to w serwisie ,więc stwierdziłem że to nie to ,bo oni tego nie dotykali a wspomaganie naprawili.Po wyjechaniu z kanału jezdziłem tak cały dzień i nagle, gdy za którymś razem odpaliłem auto wspomaganie wróciło,i działa do dziś :D Wytłumaczy mi ktoś jak to jest możliwe???to samo miałem jakiś miesiąc temu z wycieraczkami,raz działały raz nie,aż w koncu przestały na 3 tygodnie ,nagle się same naprawiły i działają do dziś bez żadnych problemów...Nie raz tez kasuje mi nagle przebieg i godzinę po włączeniu zapłonu.Może to wszystko ma ze sobą powiązanie?

ps:nie wiem czy to złudzenie ,ale jak wróciło wspomaganie to wydaje się że kierownica znowu lżej działa niz przed usterką....

ps2: avemisior u mnie też wspomaganie było ,ale ciężko chodziło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kostka na bank ma 2 śruby. Kupiłem używany moduł zamontuje w sobotę to powiem czy wspomaganie wróciło na dobre. Jedno jest pewne u mnie pompa i maglownica działają poprawnie i jak dostają dobry sygnał to wspomaganie działa poprawnie super lekko, tak samo jak przez inpa-e ustawie wspomaganie na 100%. Znalazłem jednak w necie schemat mojego modułu i ten scalak spalony u mnie niestety nie odpowiada za servotronik bezpośrednio, ale może jednak ma coś wspólnego. Jak zamontuję to na pewno napisze pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Zamontowałem moduł wspomaganie działa super na parkingu jednym palcem. w końcu sukces. Musze tylko zaprogramować kluczyki i chyba to wszytko.

 

Niestety moduł który kupiłem był z sedana albo z E38. Bo niestety nie działa klapa w bagażniku zamek się otwiera ale mechanizm nie działa tak samo jak podnoszenie samej szyby. Ciekawe czy inplą da się to aktywować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mogę tylko dodać od siebie że od 4 miesięcy wspomaganie działa idealnie,i nic z nim nie robiłem od tego czasu co opisywałem w listopadzie....

Naprawiło się samo i działa do dziś,lecz jakim cudem to nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja mogę tylko dodać od siebie że od 4 miesięcy wspomaganie działa idealnie,i nic z nim nie robiłem od tego czasu co opisywałem w listopadzie....

Naprawiło się samo i działa do dziś,lecz jakim cudem to nie wiem...

 

A więc po 4 miesiącach znowu nie działa servotronic w trasie prowadzi się ok kiera chodzi w miare normalnie ale na postoju ledwo kręci,więc znowu coś z servotronikiem bo pompa i wspomaganie działa.Może znowu się samo naprawi za pare dni :o

Dodam że wszystko normalnie działało zgasiłem auto na 10 min odpaliłem i już nie działał servotronic.

Ma ktos może jakieś pomysły co to może być?dlaczego sam się włącza i wyłącza?Błędów na kompie nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Zamontowałem moduł wspomaganie działa super na parkingu jednym palcem. w końcu sukces. Musze tylko zaprogramować kluczyki i chyba to wszytko.

 

Niestety moduł który kupiłem był z sedana albo z E38. Bo niestety nie działa klapa w bagażniku zamek się otwiera ale mechanizm nie działa tak samo jak podnoszenie samej szyby. Ciekawe czy inplą da się to aktywować?

 

Widze kolego że miałeś ten sam problem i po wymianie modułu wszystko jest ok.Powiedz tylko który moduł wymieniłeś i gdzie on jest

Z góry dzięki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich!

 

Mój problem polega na tym iż w czujniku maglownicy servotronicu na kostce zasilającej mam dwa minusy...

 

gdzie może być problem ?

 

Od czego najlepiej i najtaniej zacząć ? czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem >

pozdrawiam i dziękuje za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam.

Ja mam 530i ale to chyba bez roznicy.. u mnie sytuacja wyglada nastepujaca..

Od jakiegos czasu wspomaganie działła ''ciezko'' ale bylo ok tj nie odczuwalem jakiejs mega ciezkosci podczas parkowania..

pozniej tj jakos pod koniec lutego czasem nie załaczylo sie jak odpalilem auto..stanalem zgasilem i odpalilem i zatrybiło..

2 razy wyl mi sie podczas jazdy..

pojechalem do mechanika..odpalil auto..odkrecil zaworek na pojemniku z plynem..przekrecil w lewo pozniej w prawo i normalnie działało..powiedzial ze 3ba bylo odpowietrzyc..

tydzien pozniej ta sama sytuacja ze nie zaskoczylo po ruszeniu..zaczalem wykonywac manewr ze po odpaleniu skrecilem kolo na maxa w prawo i na maxa w lewo..i bylo ok ; )nie mniej jednak siedzialo mi w glowie co jest grane..

podczas ruszania z zakupow skrecilem max w prawo i uslyszalem jakby metaliczny zgrzyt..stanalem co jest..znowu to samo..nagle wspomaganie przestalo działac i powtorzylem manewr i juz nie bylo tego odglosu.

przez najblizsze 4 dni robilem opcje prawo,lewo kierownica i ruszalem az nagle przestało totalnie działac..odpalam a kierownica ''twardo'' chodzi..

mechnik powiedzial ze jak byl ten odglos to zdecydowanie pompa wysiadła..

tak wiem historia nie z tej ziemi..

czytajac powyzsze posty zaczynam sie zastanawiac od czego mam zaczac..? wymieniac pompe..220zł plus wymiana..czy jechac na spr błedów 50zł..i bawic sie w ten servotronic..?

co myslicie..co moze sie dziac i co powinienem zrobic? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam! Ciekawi mnie czy te parę problemów o których jest między innymi mowa jest od siebie bezpośrednio zależnych, albo może ma wspólną przyczynę (ten moduł sterujący)!?

U mnie ABS chodzi w kratkę od ok poł roku, czasami zrobię i 500 km przez ok tydzięn i jest ok a czasami ABS i przy tym ASR świeci się bez przerwy. Zauważyłem że przy deszczowych dniach ABS nigdy się jeszcze nie zapalił...!?

Sygnał odległości przy cofaniu też raz jest raz go nie ma.

Ostatnio wskazówka prędkościomierza często śpi i budzi się tzn. budzi się jak zwykle przy starcie nabierając szybkości (tryb normalny) a po parunastu km zasypia ...ale i to nie codziennie.

No i wspomaganie kierownicy też od parunastu dni nie jest w pełni sprawne, zauważyłem, że po zapaleniu silnika jest ok a po przejechaniu paru km zaczyna ciężko chodzić ...to też nie nonstop, czasami cały dzień jazdy i nie pojawia się żaden z tych problemów!?? E39 530d Touring 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te same objawy, po wymianie czujnika ABS lewy tył już kilka miesięcy wszystko OK.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te same objawy, po wymianie czujnika ABS lewy tył już kilka miesięcy wszystko OK.

To na pewno nie jest pech xD ale od momentu gdy napisałem ten post wyżej moja besia funkcjonuje wzorowo. Tym niemniej gdy problemy pojawią się znowu spróbuję z tym lewym tylnim czujnikiem ABS.

O efektach nie omieszkam poinformować oczywiście!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.