Skocz do zawartości

E46 316i grzeje sie wywala plyn ale nie pokazuje na zegarze!


Bronuś

Rekomendowane odpowiedzi

witam moj problem jest taki, po wymianie peknietego weza uzupelnilem plyn chlodniczy odpowietrzylem uklad i samochod chodzil na wolnych obrotach , wskazowka stala rowniutko na srodku czyli moim zdaniem bylo ok w srodku cieplutkie powietrze elegancko chlodnica ciepla i obieg normalnie byl bo jak odkrecilem korek zbiorniczka wyr. to lecial ten maly strumien czyli spoko akrecilem korek pochodzil jeszcze i pomyslalem ze na postoju powinien zaczac sie troche grzac i wentylator chodzic , zaczalem go troche gazowac a wskazowka dalej w miejscu i nagle bum zaczal rozszczelniac sie uklad woda byla goroca az sie oparzylem zgasilem auto i leciutko odkrecalem korek ale sam wyskoczyl i czaczelo lac sie ze zbiorniczka plyn az wrzał. I nie mam pojecia dlaczego nie widzialem tego na zegarze co moglo sie stac? jakis czujnik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź rezystancję czujników, możliwe też, że wskaźnik temperatury jest uszkodzony, ale raczej wątpię. Może na początek zrób test zegarów i sprawdź czy wszystkie wskazówki idą do końca. Co do czujników, to musisz poszukać na forum, które to są i jaką powinny mieć rezystancję.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sprawdź rezystancję czujników, możliwe też, że wskaźnik temperatury jest uszkodzony, ale raczej wątpię. Może na początek zrób test zegarów i sprawdź czy wszystkie wskazówki idą do końca. Co do czujników, to musisz poszukać na forum, które to są i jaką powinny mieć rezystancję.

rezystencja czujnikow na tescie zegarow wszystko ok , i jeszcze takie duze cisnienie czy to normalne ? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyzej temperatury wrzenia plynu? No to by tlumaczylo dlaczego takie cisnienie jest w ukladzie.

 

Popatrzylem i faktycznie otwarcie termostatu jest przy 105 stopniach (przynajmniej tak na aukcjach pisza) dlaczego to nie wiem. W koncu sklad plynu chlodzacego to rowniez woda.

Niemniej jednak przy takiej temp plynu silnik i tak nie powinien przekraczac 90stopni.

 

EDIT: Doksztalcilem sie. Tak ma byc. W momencie gdy masz te 105 stopni to cisnienie w ukladzie jest tak duze, ze plyn i tak sie nie zagotuje. Kiedy otworzysz korek, powodujesz spadek cisnienia i szybkie gotowanie plynu, wiec nie wolno tego robic.

 

A woda Ci sie leje, bo uszczelka Ci puscila gdzies albo opaska zaciskowa.

 

viewtopic.php?f=75&t=168701 <- tutaj jest pare madrych wypowiedzi na temat termostatu powyzej 100 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyzej temperatury wrzenia plynu? No to by tlumaczylo dlaczego takie cisnienie jest w ukladzie.

 

Popatrzylem i faktycznie otwarcie termostatu jest przy 105 stopniach (przynajmniej tak na aukcjach pisza) dlaczego to nie wiem. W koncu sklad plynu chlodzacego to rowniez woda.

Niemniej jednak przy takiej temp plynu silnik i tak nie powinien przekraczac 90stopni.

 

EDIT: Doksztalcilem sie. Tak ma byc. W momencie gdy masz te 105 stopni to cisnienie w ukladzie jest tak duze, ze plyn i tak sie nie zagotuje. Kiedy otworzysz korek, powodujesz spadek cisnienia i szybkie gotowanie plynu, wiec nie wolno tego robic.

 

A woda Ci sie leje, bo uszczelka Ci puscila gdzies albo opaska zaciskowa.

 

viewtopic.php?f=75&t=168701 <- tutaj jest pare madrych wypowiedzi na temat termostatu powyzej 100 stopni.

dzis dostalem juz czujnik, zalalem plyn odpowietrzylem poczekalem az sie rozgrzeje i nic wentylator sie nie zalacza cisnienie rosnie i znow to samo wiec zeby go ostudzic wlaczylem wentylatorn na krotko cisnienie zmalalo i temp spadla. Pomyslalem ze jak jest sprawny czujnik sprawdze napiecie na kostce ktora sie do niego podpina a tam nie ma napiecia i gdzie teraz szukac przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano czyli jednak wentylator. Czujnik dziala skoro masz jego wskazanie na zegarach, moze byc rezystancyjny i nie wymaga zadnego napiecia zasilajacego.

no spoko wentylator działa , ale po dokladnym odpowietrzeniu po ok. trzech km( oczywiscie wczesniej sie nagrzal jak odpowietrzalem) weze sa tak twarde ze zcisnac ich nie mozna zcisnac i zaczyna syczec i wyciekac plyn z tego krucca na zbiorniczku upuszcze troche odpowietrznikiem i dalej przejade ze 2-3 km i to samo kurde rece opadaja:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej powodem napuchniętych i twardych węży jest zapowietrzenie. Może się mylę, ale czy dobrze masz odpowietrzony układ :?: Jeśli nie, to choćbyś ile części wymienił to problem będzie ten sam. W układzie tworzy się poduszka powietrzna i płyn nie krąży tak jak należy. Efekt jest taki, że na chłodnicy płyn jest stosunkowo chłodny i nie załączy się wentylator, natomiast w silniku zaczyna się gotować.

Sprawa druga, czym jest zalany silnik :?: samym płynem, czy być może w celach oszczędności dolałeś wody, co powoduje niższą temp. wrzenia :nienie: Swoją drogą dziwne, że wskaźnik temperatury nie pokazuje, że robi się gorąco. Trochę mnie dziwi, że normalna praca płynu to 105 st.C, trochę dużo.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez dxtr71 » 26 Kwi 2013 13:42

Moze Cie dziwic, ale tak jest. Wtedy plyn sie nie gotuje wlasnie dlatego, ze w ukladzie jest wysokie cisnienie.

Z fizyki w podstawowce P*V/T=const. Cisnienie rosnie, podnosi sie temp wrzenia plynu.

Żeby było jasne, wcale mnie to nie dziwi, wiem, że tak jest. Dziwi mnie natomiast fakt, że wyrzuca płyn skoro teoretycznie cały układ jest w porządku. I dalej pozostaje gdybanie, co jest grane.

Przeglądam właśnie realoem i widzę, że tam są chyba dwa czujniki temp., jeden zaraz przy chłodnicy, a drugi przy termostacie.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam,podlacze sie do tematu Bmw e46 318i m43 mam podobny problem.po wymianie pompy wody zaczeli sie cos dziwnego dziac z ukladem chlodzenia,na zimnym silniku zasysa mi gorny waz,auto sie szybko grzeje i dzis przy 15 stopniach wlaczylem Test 7 i po jezdzie na miescie mialem 110-111 stopni....?pomoze ktos???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.