Skocz do zawartości

Dlaczego ECU rozłącza prace silnika??? DO SPECJALISTÓW!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

o kurcze co Ci kowale od BMW wyprawiają.

ECU rozłancza przekaźniki pod maską???

Chwilowy zanik pod maską to wina tempomatu, było kilka wypadków w niemczech z tego powodu, począwszy od E32 i konczywszy na X5.

W X5 wszystko się wyłanczało jakby zabrakło prądu.

Opublikowano

Witam, DEF

 

To co napisał Astian może być prawdą. Warto to jeszcze sprawdzić, tym bardziej, że moduł EML jest dobry, a kontrolka nadal się czasami zapala.

EML jest powiązany z Tempomatem.

 

 

Tempomat to urządzenie utrzymujące stałą prędkość pojazdu niezależnie od tego, czy pojazd porusza się po płaskiej nawierzchni, czy też pochyłej (podjazdy, zjazdy). Kierowca nie musi naciskać pedału przyspieszenia, gdyż wszystko odbywa się automatycznie. Ze względów bezpieczeństwa nawet najdelikatniejsze dotknięcie pedału hamulca powoduje natychmiastowe jego wyłączenie.

 

Fazer ma także rację.

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witam Panowie,

 

Elkar co do mojego oryginalnego, uszkodzonego ECU postaram sie go zdobyc i ustalic co w nim nawalilo. Sluchajcie jedna rzecz, ktora teraz sobie uswiadomilem to to, ze cala ta historia zaczela sie wlansie od tego, ze nagle przy jezdzie na tempomacie szarpnelo, rozlaczylo tempomat i za moment silnik zaczal strasznie przerywac, prychac az wreszcie stanal zupelnie. Potem okazalo sie, ze to wlasnie ECU skonczylo swoj zywot. Tak wygladala cala sytuacja po, ktorej do dnia dzisiajeszego auto cierpi wlasnie na te zaniki pradu. Panowie piszcie jak sie dobrac do tego tempomatu i jak go sprawdzic, czy to wlansie nie on powoduje calego mojego nieszczescia!!!! To co napisal Astian idealnie pasuje do mojego przypadku-wszytko pod macha poprostu staje, a co za tym idzie np. chwilowy brak wspomagania hamowania co czuc mocno na pedale-zapala sie rowniez kontrolka na desce rozdzielczej itp itd.

Piszcie gdzie szukac i czego szukac w tym tempomacie, bo cos mi sie wydaje, ze tu jest pogrzebany moj problem.

 

Ktory pin w motronicu odpowida za tempomat?? Podajcie jakies schematy jak macie i piszcie co tam moglo sie spuc i jak sie do tego zabrac????

Pozdro

DEF

 

Ps: Tomboss to napewno brak produ-jak motor ma lekko i w momencie, kiedy mu wcisniesz za mocno, a ma zanik pradu to nie szarpnie tylko walnie w dolot!!!

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Witam, DEF

 

Jak narazie ustaliłem, ewentualną przyczynę niedziałania Tempomatu.

 

1. Przerwa w sygnale czujnika prędkości

2. Przerwa w sygnale potencjometra przepustnicy

3. Źle działający przełącznik pedału hamulca

4. Źle działający przełącznik pedału sprzęgła

 

Jeżeli niedziała stała pozycja wycieraczek, może być to licznik(elektronika licznika).

 

Po za tym Tempomat sterowany jest modułem elektronicznym. Co do lokalizacji, postaram się dowiedzieć i powiadomić.

 

DEF, jak będziesz wiedział coś na temat ECU, daj znać.

 

Pozdrawiam

Elkar

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witaj Elkar,

Słuchaj nie bardzo wiem, gdzie tego wszytkiego szukac i jak sie do tego zabrać???? Jak, bedziesz mial jakies info na te tematy i woglole cos wiecej na temat tego tempomatu to daj znac, to w sobotke ostro sie wezme za niego.

Dzieki Karol

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Czesc...

Dawno nic nie pisales wiec nie wiem czy temat jest aktualny. Mialem dzisiaj dokladnie takie same objawy jak Ty. Przyczyna byl presuniety czujnik polozenia walu. Sprawa zupelnie prozaiczna koles ktory robil mi z autem poprostu troche go odgial i po sprawie!!! Tyle ze u mnie stalo sie to jak zatarla mi sie pompa od wspomagania i spadajacy pasek klinowy uderzyl w czujnik. Z ECU nic sie nie stalo ale samochod poprostu gubil iskre co 30 - 45 sekund tak na doslownie ulamek sekundy. Byc moze to samo jest u Ciebie...

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny, ząłożyłem juz swój ale zadnej kompetentnej odpowiedzi nie dostalem :( otoz u mnie sytuacja wyglada tak:

 

pracują normlanie cylindry nieparzyste, a nie pracuja cylindry parzyste. iskra jest i paliwo jest ale cylindry nie pracuja. w zwiazku z wieloma tetami doszedlem juz do tego, ze to cos z wtryskiem i doszedlem do ECU. problem w tym ze wszyscy piszą jak go sprawdzic, znalzlem do tego sporo schemtow i objasnien w wersji angielskiej, ale keidy chcialem to sprawdzic u sibie okazalo sie, ze mam jakis nietypowy ECu i mam tylko 2 rzedy pinów a nie 3... moj numer to 0205 000 001, nzlaezlem juz ze to do wersji EML ze skrzynia manualna ale nie moge niggdzie dostac takiego zeby go nawet wymienic ani znaleźc objaśnien do tego co powinno dziac sie na ktorym pinie przy tej ilości. czy ktos moze mi pomoc? dodam jeszcze ze resetowanie komputera jednoroazowo pozwolilo mi na normalne przejchanie z wroclawia do zielonej gory a pierwsze objawy wyskoczenia z pracy 3 cylindrow wystapiluy na dziurach. do tego wszystkiego od momentu kiedy to sie stalo pali sie komunikat check control o uszkodzeniu czujnika poziomu oleju. ma ktos jakis pomysl?

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.