Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Dziś zrobiłem teścik w trakcie jazdy bo ostatnio mi delikatnie nierówno pracuje na wolnych obrotach, tak delikatnie poszarpuje silnikiem jak stoję na światłach a silnik jest ciepły.

 

Pomiar zrobiony przy stałej prędkości na tempomacie ok 140 na 5 biegu i ok 3 tys. obrotów

 

http://imageshack.us/a/img46/8348/94516861.jpg

 

a tu przy prędkości ok 100km/h na 6 biegu

 

http://imageshack.us/a/img407/2614/32607178.jpg

 

ogólnie im spokojniejsza jazda tym wieksza różnica między wymaganiami a tym co dostaje. Przypominam ,że jazda równomierna bez przyspieszeń na tempomacie.

 

tu na wolnych obrotach

 

http://imageshack.us/a/img19/5899/wolneobr.jpg

 

a tu wtryski na wolnych obrotach

 

http://imageshack.us/a/img5/8975/29625177.jpg

 

co myślicie przepływka siada czy wtryski.

 

Przepływka ma ogólnie ok 300/400 różnicy pomiędzy tym co zadaje a tym co jest.

 

Wymienić ją hmm?

Opublikowano

przeczytałem teraz ten wątek co wkleiłeś, dzięki.

Wygląda na to ,że to jednak wtryskiwacz. Ciekawi mnie jednak dlaczego ta przepływka pokazuje o tyle więcej , wolę zrobić wszystko kompleksowo.

Wtryski chyba kupie używki zamiast regeneracji.

czekam aż na ten temat przepływki Roger się wypowie, napisałem do niego :8)

Opublikowano
wg mnie +1 to nie jest jakaś straszna wartość, nie ruszałbym tego

pewien znany mechanik zajmujący sie tylko naprawą aut bmw, stwierdził po diagnozie mojego auta że +1 ma duży wpływ na eksploatacje samochodu. jazda z lejącym wtryskiem może uszkodzic dpfa, zwieksza spalanie, silnik nie pracuje rowno, w skrajnych przypadkach może dojsc do uszkodzenia silnika.

Opublikowano
przeczytałem teraz ten wątek co wkleiłeś, dzięki.

Wygląda na to ,że to jednak wtryskiwacz. Ciekawi mnie jednak dlaczego ta przepływka pokazuje o tyle więcej , wolę zrobić wszystko kompleksowo.

Wtryski chyba kupie używki zamiast regeneracji.

czekam aż na ten temat przepływki Roger się wypowie, napisałem do niego :8)

czemu stawiasz na uzywke a nie regeneracje??? czy nie lepiej zregenerować za nie wiele wieksze pieniądze i mieć 100% działający wtryskiwacz?! Jak kupisz uzywke to skąd wiesz czy po tygodniu nie zacznie gorzej lać niz twoj stary uszkodzony wtryskiwacz?

Opublikowano

bo nie wiem kto może to dobrze zrobić, w necie są negatywne opinie o tych co regenerują w Poznaniu.i nigdy nie wiesz za ile się to skończy , bo panowie od napraw zawsze mówią,że to zależy od ich stanu po wymontowaniu. Wyciągną sprawdza i jak znam życie skończy się na kwocie 3 tys . A tak jeden mi leje kupie za 300 zł i jak będzie dobry to zostawię a jak nie to mechanik go odda.

Bardziej mnie interesuje czy mam dobrą przepływkę

Opublikowano
Odepnij przepływkę na odpalonym silniku i zobaczysz czy będzie poprawa. A może masz przycięty EGR.. kiedy miałem problemy z wtryskiem to czuć było jak pogarsza się kultura pracy na biegu jałowym w momencie otwierania się egr przy temp roboczej 90C. W inpa było widać wtedy jak wzrasta korekta. Odpięcie na chwilę wężyka podciśnienia od egr (zamknięcie egr) powodowało poprawę korekty. Tylko że gdybyś miał zawieszony, przycinający się zawór recyrkulacji spalin to i z mocą byś miał problemy. Hmm w sumie nie robiłem jeszcze nigdy logów na tempomacie. Normalny log to lekko pod górkę 3 bieg 1000obr i pedał gazu w podłogę. Spróbuj w ten sposób..będzie widać jak mierzy przepływka..ile w maxie.
Opublikowano

Witam

 

Panowie :D powiem tyle, z mojego doświadczenia od dde5 w górę ... Pomimo skali balansu dla wtrysków do 3 zielone pole .

Uważam że jak korekta na wtrysku dobija do 2 to już nie jest ciekawie .

Taki wtrysk to już zagrożenie dla tłoka i nie tylko.

http://s9.postimg.org/ihxz0hn1b/IMAG0494.jpg

 

 

Co do samych wtrysków i regeneracji ...

Kiedyś pisałem o kodzie IMA- wydatku wtryskiwacza.

 

Każdy wtryskiwacz ma swój nadany na lini produkcyjnej kod IMA który określa jego wydatek. Jeśli kupujemy nowy wtrysk wkładamy go "na pierwszy cylinder"

To kodujemy komputerem - przypisujemy jego wydatek IMA pierwszemu cylindrowi . Dzięki temu komputer wie, czy danemu wtryskiwaczowi skrócić czy wydłużyć czas otwarcia wtyku .

 

Jeśli kupuję używany wtryskiwacz ( tylko od sprzedających dających gwarancję rozruchową) .

Wkładam taki wtryskiwacz w miejsce mojego uszkodzonego , koduję jego IMA do kompa w aucie ,odpalam i jeśli korekta jest poniżej 3 jadę zagrzać silniki i a co a tym idzie wtrysk. Jeśli po zagrzaniu korekta spadła do powiedzmy 1 wtrysk przeszedł pierwszy test. Następny test na zimnym, jeśli na zimnym ten sam wtrysk trzyma już korektę 1 zostawiam go . Jeśli NA ZIMNO ZNOWU ZACZYNA Z KREKTA 3 ODSYŁAM GO.

 

Często bywa że włożony wtryskiwacz używany jest "zleżały " -był składowany niewłaściwie . Wtedy bywa że początek jego pracy jest tragiczny ale po przejechaniu sie na nim kawałek zaczyna pracować właściwie. Dlatego warto dać na drodze szansę wtryskowi używanemu.

 

Co do wtryskiwaczy "Regenerowanych " 90 % firm oferujących regenerację -powie ci że IMA jest bez sensu i nie trzeba kodować . Jak zapytasz się o Nowy kod nabiorą wody w usta.

 

Są jednak firmy które ..regenerują wtryski profesjonalnie (nie czyszczą ) tylko wymieniają np.rozpylacz wraz z jego iglicą .

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRNi5QmirF3QQtQr6EeHUi_Gou4tHESpVKilxSj_1ylPjn_xmVDIg

 

Montują tak złożony wtrysk na odpowiedni sprzęt diagnostyczny i testują wydatek ,nadając nowy kod IMA, który powinno się bezwzględnie kodować do ECU przy wymianie wtryskiwacza.

 

Zastanawiające sprawy są dwie ;

Pierwsza to końcówki firmy bosch " powiedzmy "160" dla eu3 i "145" dla eu4 . Nie ma ich w sprzedaży a firma Bosch nie sprzedaje ich tak sobie na wolny rynek jako część zamienną . Może autoryzowane złady mają dostęp .. ale tak naprawdę oznaczenie końcówki jest po złożeniu wtryskiwacza nie widoczne . Więc nie wiadomo czy dostajemy do regenerowanego wtrysku końcówkę BOSCH czy dowolnego pochodzenia zamiennik.

Druga sprawa to lekceważące podejście do klienta .... " Pnie ja naprawiam wtryski -jaki kod ima" Ma pan gwarancję rok !!!

A po montażu .. podłączamy kompa i korekty szaleją .... Ponowne wyciąganie i wio do firmy regenerującej ... a tam teksy " Panie pana oryginalne wtryski padły bo zalał pan złe paliwo , teraz jedziesz pan do mnie z naprawianymi ale znowu pan zalałeś złe paliwo " , "To nie ma gwarancji na to "

 

Przykład opisany na skórze gościa który trafił po przebojach z wtryskami do mnie...

 

 

Powracając do tematu . Co do odchyłki w masie mierzonej przez przepływkę , podmienił bym do testu zwór sterujący "gruszka -egr"

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

 

 

Powracając do tematu . Co do odchyłki w masie mierzonej przez przepływkę , podmienił bym do testu zwór sterujący "gruszka -egr"

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

teraz to już nic nie wiem :( jeszcze EGR może szwankować i falszuje wskazania przepływki? hmm skad to brać na podmiankę :duh:

Opublikowano

teraz to już nic nie wiem :( jeszcze EGR może szwankować i falszuje wskazania przepływki? hmm skad to brać na podmiankę :duh:

 

Zamow z alledrogo, podmien i zobacz.

Jesli nie pomoze, to wyslij z powrotem.

Oczywiscie, czysty :)

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.