Skocz do zawartości

M47N2 DPF - Jak zdiagnozować czy działa klapka gasząca


dontgs

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie z innej strony, ktoś już poruszał ten temat: niby wszystko normalnie, błędów podczas diagnozy brak a czuć że podczas gaszenia auta raz jest szarpanie a innym razem nie ma, dzieje się to bardzo rzadko - czy jest możliwość aby przepustnica była uszkodzona i nie dawała błędu?

 

To pytanie powinno być skierowane do naprawiaczy przepustnic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie jestem naprawiaczem przepustnic :) ale uważam, że może to być sprawą jej wadliwego działania.

Aby pojawił się błąd w sterowniku usterka musi być potwierdzona, zazwyczaj kilkakrotnie musi wystąpić pod rząd. W przeciwnym razie diagnostyka nie traktuje takich niedomagań jako usterkę mimo że od czasu do czasu faktycznie występuje.

A dla potomnych....w moim przypadku (opisany powyżej) wygląda na zapychający się DPF. Zatem regeneruję filtr i wtedy będę go obserwował. Ale jestem pewien na 90% że dziwne zachowanie przepustnicy w moim przypadku było/jest efektem zapchanego DPF.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Wymieniałem z bratem w jego E61 LCI 525d, i wystarczyła tylko wymiana. Stara działała, ale za wolno się zamykała.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Proszę o pomoc. Przez niesprawną klapę gaszącą nie przez kilka tyś km nie było wypalania filtra. Błędy 480A i 481A. Teraz normalne wypalanie nie chce się włączyć. Kasuję, włączam wypalanie DISem, jest Enable i not active. Nie chce się aktywować bo wraca błąd 480A. Wyczytałem że:

"

1-wymiana filtra DPF na nowy -tak radzą serwisy i DIS-wiadomo kasa.

2-wlanie poprzez dolot czujnika ciśnienia spalin, środka obniżającego temperaturę spalania cząstek stałych w filtrze (podczas jazdy powiedzmy 400st. wystarczy aby spalić sadzę bez trybu przepalania podczas normalnej jazdy)

3- włączyć przepalanie serwisowe , oszukać kompa i jechać aż przepalanie dojdzie do końca. :cool2:

Po czym powtórzyć procedurę i mamy filtr jak nowy ,kasujemy błędy i auto zaczyna śmigać jak z salonu. :mrgreen: "

 

Ad1 nie wchodzi w grę, ad2 - chętnie tylko co to za środek obniżający temperaturę, oraz więcej szczegółów jak to zrobić. Najbardziej mi pasuje AD3. ale co to znaczy oszukać kompa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiem. MOże ktoś będzie czytał będzie potrzebował odpowiedzi. Wypaliłem filtr w następujący sposób, funkcje wlączyłem w dis, ale nie chciała się aktywować przez wracający błąd 480A, wyjechałem na trasę, włączyłem inpe, i co 10 sekund kasowałem błędy, czyli wciskałem (f2), po około 10 minutach przestałem naciskać f2, sprawdziłem błędy, Brak. Nawrotka i do domku. Pod domkem błędów brak. Czyli udało się wypalić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Podłączam się do tematu, u mnie też występuje kołysanie budą przy gaszeniu silnika. Podejrzenie początkowo padło na koło pasowe lecz koło okazało się sprawne. Kolejnym krokiem będzie zbadanie kolektora dolotowego. A być może ktoś rozwiązał już podobny problem? Proszę o odpowiedź. Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć.

W mojej 530d e61 2007r pojawił się błąd 3FF0, Czyli przepływomierz. Ale nie zdążyłem jeszcze go wymienić i pojawił się błąd 483D czyli jak wiadomo pierwsze stadium przepustnicy. Przepustnica tak jak wyczytałem do sprawdzenia, regeneracji. Potem pokombinuje z przepływką, spróbuję z tą dziurka jak piszą tu na forum a jeśli to nic nie da kupie nową. Natomiast niepokoją mnie zachowania auta. Auto nie ma mocy w dolnych partiach tz. po zmianie biegu na wyższy przy obr. ok. 1500 jest zastuj na parę sekund i dopiero później normalnie kręci. Na wysokich obrotach jest ok. Miał ktoś coś takiego? Jakby turbo dziura ale na dolnych obrotach tylko. Czasem też zdarza mu się w tej chwili zawieszenia szarpnąć parę razy. To wina tego błędu przepływki? Dodam że ten brak mocy w dole byl wcześniej kiedy jeszcze nie było błedu przepustnicy tylko sam błąd przepływki. Po jej wymianie będzie ok? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Super, dzięki za informacje, bo akurat zostałem dziś przywitany 480A i 481A oraz padniętą klapą gaszącą. DPF niewypalany od 1400km, sadza doszła do 50g.

Potwierdzam, że po naprawie usterek DPF można łatwo wypalić apką, kasując błędy na bieżąco, tak jak napisał Kolega wyżej. Zrobiłem tak kiedyś i było 5 lat spokoju, do dzisiaj.

Czy w przypadku wywalenia DPF+EGR zostawia się klapę gaszącą, czy ona też leci? Domyślam się, że jednak zostaje, żeby nie telepało przy wyłączaniu silnika.

[2008 325d LCI E90]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.