Skocz do zawartości

E39 525i automat nie zapina biegu POMOCY!!!


scooby90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam moja bunia znów strzeliła fucha mam jej już dość ;/ problem polega na tym ze po odpaleniu jak dam na D to nie chce zapiać biegu muszę dać trochę gazu wtedy jest takie walniecie i dopiero można jechać tylko ze rusza jak by z 3 biegu nie ma mocy dopiero ok 100km/h jest jako tako moc gdy wbije R to nie bardzo chce jechać do tylu muszę jej dać sporo gazu zęby jechała a jak jest jakaś mała górka to zapomnieć muszę o tym ze pod nią wycofam ;/ słychać jak coś trzeszczy jak wbije bieg czytałem gdzieś ze skrzynia idzie w tryb awaryjny i wtedy rusza własnie z 3 biegu i jeździ na 3 biegu aa i nie zmienia biegów czy to oznacza ze skrzynie szlak trafił? czy może być tak ze brak oleju jest czy coś? stało się tak po nocy dziwne bo dzień wcześniej jeździła normalnie i nie było problemow ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

resetowałem już w taki sposób po z czytaniu błędów ze skrzyni inpla wyskakują takie ale nie wiem co one oznaczają :/

 

http://img18.imageshack.us/img18/6211/skrzyniawg.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

tu coś z siecią CAN ale nie mogę znaleźć nic u wujka google ;/tak samo z reszta

 

http://img585.imageshack.us/img585/339/skrzynia2v.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img837.imageshack.us/img837/5851/skrzynia3.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

może ktoś wie co oznaczają te błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem jeszcze ze aby wbił się bieg to muszę go mocniej przygazowac i po trzymać na obrotach czy jest mozliwosc ze jakis czujnik odpowiedzialny za podanie obrotow czy cos padlo i dlatego samochod nie wbija sam biegu i nie zmienia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie pomoge ci za bardzo bo nie umiem odcvzytywac bledow z kompa mam mechanikow co ogarniaja temat jesli chodzi o Bmw.Moze warto by bylo sprawdzic olej w skrzyni moze masz go za malo albo jest do wymiany.U mnie skrzynia chodzi ladnie ale podjechalem do chlopakow sprawdzili mi olej i okazalo sie ze brakowalo 0,5 litra. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie pomoge ci za bardzo bo nie umiem odcvzytywac bledow z kompa mam mechanikow co ogarniaja temat jesli chodzi o Bmw.Moze warto by bylo sprawdzic olej w skrzyni moze masz go za malo albo jest do wymiany.U mnie skrzynia chodzi ladnie ale podjechalem do chlopakow sprawdzili mi olej i okazalo sie ze brakowalo 0,5 litra. :D

 

 

 

 

to jak będzie brakować 0.5l oleju to wtedy skrzynia może już przejść w tryb awaryjny?a jakie miałeś problemy u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był identyczny temat jakiś czas temu. Masz tam WSZYSTKO napisane.

 

Na screenach G widać, ale widać błąd konwertera. I chyba coś z odczytem prędkości samochodu. ABS działa?

A 0,5l to nawet nie poczujesz i też ciężko jest to wyłapać nawet przy wymianie oleju, bo przy 40* będzie mało, a przy 50 już się przelewa przez korek.

 

Za to przebieg ładny :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem ze był ale koledze z podobnego tematu w końcu ta skrzynia się rozsypała i miał trochę inny problem niż ja :) przebieg skrzyni ładny to fakt ale za to motor ma przejechane tylko albo aż 240 tys ABS nie działa ale w liczniku prędkościomierz działa a ten błąd konwertera to co to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z CANem będą najprawdopodobniej spowodowane ABSem i nie ma co się przejmować nimi. One nie mają wpływu na takie zachowanie skrzyni.

 

Ten ostatni błąd olej, bo to jest błąd który można wykasować i pewnie nie powróci. Jest sporo czynników, które wpływają na wyświetlanie się go.

 

Błąd konwertera mówi dosłownie, że jest na nim za duży poślizg. Konwerter to odpowiednik sprzęgła w skrzyni manualnej, tylko bardziej skomplikowany.

 

 

Nie napisałeś czy dzieje się tak za każdym razem tylko po odpaleniu czy później też. Czy masz błąd na desce? Czy da się przełączyć na tryb manualny? Co trzeszczy? Jak? Masz bardzo wysokie obroty? Za mało szczegółów.

 

Jak olej nie był nigdy wymieniany i filtr jest zapchany to też różne cuda mogą się dziać. Sprawdzić olej. Jak poziom będzie OK. To znajdź kogoś, kto ma trochę pojęcia i przejedzie się autem z podpiętym skanerem.

 

Na teraz ciężko mi jest ewidentnie stwierdzić co jest u ciebie. Może być konwerter, może być skrzynia, może być problem z ciśnieniem oleju. Przez internet ciężko będzie stwierdzić, więc szukaj kogoś kto to obejrzy na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieje sie tak po kazdy odpaleniu samochodu wbijam z P na D wciskam gaz i nic jak by byl na N dam troche wiecej i przytrzymm i jest takie hmm szarpniecie jak by i wtedy juz moge ruszac ale slabo raguje na gaz i moge wcisnac na maksa pedal gazu samochod jedzie ale nie zmienia biegow nic jechalem nim ponad 100 i nic nie zmienil tak jak by byl 3 bieg i tyle wbije R i dam odrazu gaz to pojedzie do tylu ale bardzo wolno nawet majac 6tys obrotow mala naprawde mala gorka i juz nie cofne musi mnie ktos wypchnac dziwnie jest to bardzo bo dzien wczesniej auto chodzilo prawie idelanie zapinal biegi jak trzeba aaa i po puszczeniu hamulca samochod nie toczy sie do przodu czy do tylu juz mam dosc tej buni ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz auto do kogoś kto ci sprawdzi skrzynię. Masz w moim poprzednim poście napisane co masz zrobić. Tu już ci więcej nic nie wymyślę, bo mogło paść dosłownie wszystko, a obstawiać w ciemno nie będę, bo to i tak nic nie da.

 

Ja bym się i tak cieszył, że tyle wytrzymała. Pogratulować tylko. Inni nie mają tyle szczęścia, albo mają cofane liczniki :cool2:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia, konwerter albo i jedno i drugie. Bez sprawdzenia nie powiem. I jedź do kogoś, kto się zna na automatach, a nie koniecznie na BMW, bo ci od bmw to czasami mają różne dziwne teorie i nie koniecznie wiedzą co robią - patrz chociażby opinie na temat wymiany oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co tam kolego z twoja bunia.Ja dzis wracajac do domu przezyłem załamke-całe szczescie ze z 2km od domu.

Wczoraj wymieniłem olej w skrzyni było ok jedynie tyle ze przeciagala zanim przerzuciła z 3 na 4 z 4 na 5 juz super.

Dziś jadac tez było niby ok ale ruszajac spod swiatel 1,2 nie jestem pewny czy zapieła 3 ale predkosc 40-50 obroty 2-2.2tys i nic dalej nawet mozna bylo ja podkrecic do 4,5tys i juz ani nie chciała zmienic biegu.Komunikat zaden sie nie wyswietlił a biegu wyzszego wbic franca nie chce.

Aha przerzucałem z D na S ale to samo nie wrzuca na wyzsze biegi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie manualnym pewnie bez problemów. Dziwna sytuacja zdarzyła mi się ok rok temu. Jechałem w trasie wszystko ok. Mały postój, jazda dalej. Automat dochodzi do 3, lecz 4 już nie chce zapiąć. Przerzuciłem na manual, 4 i 5 ładnie weszły, ale po przerzuceniu na D zbijał od razu do 3. Dostałem szału, komp podpięty, zero błędów. Okazało się, że w jednym z kół miałem bodajże tylko 1,4 bara. Po napompowaniu wszystko wróciło do normy. Wydaję się trochę głupie, nie wiem od czego zależy. Pisałem nawet wtedy w temacie, jednak nikt nie odpowiedział na to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówi ze można ale to dużo taniej nie wyjdzie a on posiada skrzynie co ma przejechane 80tys i daje mi na nią gwarancje chce za nią 1500zl to chyba cena taka względna dodam ze to skrzynia ta stiptronic (czy jak to sie pisze)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym w ten przebieg nie wierzył. Na pewno wyjdzie taniej, a jak dociągnie tyle co stara, a to masz sporo czasu zanim rozsypie się jeszcze raz.

 

Powiedział co nawaliło? Ja podejrzewam, ale chciałbym się dowiedzieć. W celach edukacyjnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam wszystkich. Miałem podobny problem. U mnie zapalała się kontrolka od skrzyni zapinało tylko 3 bieg i wsteczny. Problem rozwiązałem sam, okazało się że była to wina sterownika od ABS a dokładniej braku masy czyli takich trzech cieniutkich drucików po zlutowaniu skrzynia zaczęła poprawnie działać mimo że problem z ABS mam w dalszym ciągu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.