Skocz do zawartości

spalanie gazu BMW 325 vs 320 E36


kamel

Rekomendowane odpowiedzi

na wstepie napisze ze uzylem opcji SZUKAJ i na nizej wymienione pytanie znalalem jedynie jedna odpowiedz...

 

a teraz tresc pytania :) :

 

Interesuje sie zakupem BMW 325 /320 E36 i chcialbym tam zamontowac gaz, z tego co przeczytalem na forum do tych samochodow tylko sekwencja. I teraz mam do Was pytanie ile palą wasze BMW 320 i 325 z sewkwencja ? w miescie poza miastem itp, oraz czy jestescie zadowoleni ze swoich instalacji gazowych czy raczej odradzacie gaz w tym samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja nie jestem zwolennikiem gazu nawet sekwencji w BMW więc odradzam.

W tej chwili nie ma aż takiej dużej różnicy w cenie między gazem a benzyną.

A jak chcesz oszczedzać na paliwie to proponuję zmienić a inną marke samochodu z małym silniczkiem i "diselkiem". :)

Jeśli chodzi o te dwa silniki to spalanie będzie porównywalne, ale oczywiście decyzja montowania instalacji należy do Ciebie.

 

Pozdrowienia

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja nie jestem zwolennikiem gazu nawet sekwencji w BMW więc odradzam.

W tej chwili nie ma aż takiej dużej różnicy w cenie między gazem a benzyną.

A jak chcesz oszczedzać na paliwie to proponuję zmienić a inną marke samochodu z małym silniczkiem i "diselkiem". :)

Jeśli chodzi o te dwa silniki to spalanie będzie porównywalne, ale oczywiście decyzja montowania instalacji należy do Ciebie.

 

Pozdrowienia

Michał

 

Na takich forumowiczów to można liczyć. Facet pyta o spalanie, a ten mu standardowo odradza LPG... Miałeś grzybekm chociaż kiedyś do czynienia z LPG? Różnica jest: średnio licząc przejechanie 100km na benzynie to około 40zł, a na LPG 30zł... Zawsze 10zł w kieszeni, rocznie minimum około 1000zł (u mnie około 4000zł rocznie).

 

Odnośnie spalania to będzie porównywalne, jednak najbardziej zależy od ciężaru kopytka :) Jak pewnie już widziałeś na forum, na pytanie, jaki silnik kupić, czy 2.0, czy 2.5... każdy odpowie 2.5. Jest w tym sporo racji, bo moc większa, elastyczność, przyspieszenie, a spalanie na prawdę niewiele się różni... W pewnych warunkach 2.5 może spalić mniej, bo się mniej wysila.

 

Odnośnie istalacji, to fakt, że w grę wchodzi wtrysk. Jest paru na forum (ze dwóch), którzy są szczęśliwymi posiadaczami LPG II generacji i jeżdżą bez problemów. Jednak ogromna większość narzeka na II generację. Odpowiednio zamontowany wtrysk działa prawie niezauważalnie dla kierowcy, z zauważalnie dla portfela :) Odnośnie kosztów i ich kalkulacji zapraszam na www.kudys.wv.pl/lpg

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miałeś grzybekm chociaż kiedyś do czynienia z LPG? Różnica jest: średnio licząc przejechanie 100km na benzynie to około 40zł, a na LPG 30zł... Zawsze 10zł w kieszeni, rocznie minimum około 1000zł (u mnie około 4000zł rocznie).

 

Odnośnie LPG to nie miałem instalacji zamontowanej w samochodach. (A z lpg to mam jedynie taka styczność - moj kolega ma warsztat montujący instalacje glównie sekewncje).

Rozważając montaż instalacji należy brać pod uwagę roczny średni przebieg np. ja w tej chwili rocznie robię około 10000 km wiec predzej sprzedam samochod niz zwrocilaby sie taka instalacja. Zakładajac ze na lpg mialbym wydac okolo 5000 zł do samochodu 10 letniego lub starszego to raczej nie mam sensu. Wiec te 10 zł. (nawet mniej bo samochod zapala na benzynie i przelacza sie na lpg wiec dochodzi jeszcze caly bak paliwa na 10000 km :) ) dodatkowo na 100 km nie ma wiekszej rożnicy przy wydatku na montaz instalacji który jest nie bagatelny.

 

Pozdrowienia

Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zainstalowny gaz 2 generacji . Jeżdze już na tym od roku i jak do tej pory nic się nie wydarzyło. Wszystko hula super. Najnizsze spalanie jakie odnotowałem to 8 l najwyższe 16. Średnio wychodzi gdzieś w przedziale 11-14l w zależności od stylu jazdy. Jeśli wszystko jest dobrze zamontowane nic nie ma prawa się dziać. Instalacja lpigaz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu:

miałem senatora,scirocco,e23 732 z lpg.

Najwiecej kłopotów było z gazem w BMW chodź i opel czasami strzelał

Najważniesze minusy to ograniczenie bagażnika ze względu na butle,droższy o 50 pln przegląd, koszty przeglądu instalacji lpg, częstsze wymiany cześci eksploatacyjnych(kable 500 pln!) niż na Pb (inaczej strzela),czas jaki musi upłynąć do zwrotu kosztów montażu(czasami auto trzeba sprzedać szybciej).Straszą że silnik sie szybciej zużywa ale ja tego nie zauważyłem.Z nowych ograniczeń to parkingi podziemne,zakaz wjazdu z lpg.

Zastanów sie czy warto inwestować?

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o gaz to mi się wydaje że przedewszystkim trzeba brać pod uwagę styl jazdy i przeznaczenie samochodu. Jeżeli ma być mocno eksploatowany w mieście to lepiej chyba i taniej gaz a jak się jeździ do cioci albo po zakupy 50 km to raczej nie opłaca się montować LPG ponieważ w trasie używając odpowiednio ekonomizera można zejść do 8 litrów na 100 km w mieście to może być nawet 13!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.