Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.

 

Czy żeby REST działał poprawnie trzeba go jakoś dodatkowo odpowietrzać przy wymianie płynu w układzie chłodzenia ?

 

Teraz działa jakoś dziwnie - ciepłe wieje może przez 3-5min a co ciekawe jak zapale auto to wieje gorące odrazu więc... temperatura w silniku jest (nawet wskaźnik jest w pionie) więc wnioskuję, że i na REST powinno chyba wiać również ciepło.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

Cześć.

 

U mnie jest tak samo jak u Ciebie, na początku jest ciepłe potem się wychładza, ale to nie jest chyba wina układu chłodzenia, powiem szczerze, że nigdy sie nad tym głębiej nie zastanawiałem, dlaczego tak jest. Wydawało mi się to normalne. Poczekamy może ktoś coś mądrego napisze.

Pozdrawiam
Opublikowano

tak na rozum rzecz biorąc - cieplo w aucie bierze sie stąd, ze jest obieg gorącego plynu, miedzy innymi przez nagrzewnice. Jak silnik stoi to stoi i pompa wody. Nagrzewnica nie dostaje wiec cieplej wody, wychladza tą co ma w sobie i tyle.

 

Byc moze w silnikach w ktorych jest pompa elektryczna moze istniec opcja, ze jak sie wcisnie REST to pompa tloczy wode i grzeje dluzej. Ale z definicji byloby to niepotrzebne wychladzanie silnika, bo REST ma byc uzywane np przy zatrzymaniu na przejezdzie kolejowym, etc, ogolnie jesli silnik na te 3-5 minut trzeba wylaczyc. Na dluzszy postoj jest ogrzewanie postojowe.

pozdrawiam

t.

Opublikowano

@typson - z tego co czytałem na forum to podobno jest pompka elektryczna, która na REST wymusza obieg wody - ale czy tak jest naprawde to nie wiem.

Co do wychładzania silnika to się zgadza - kiedyś mi to działało dłużej - nawet do 15 min wiało ciepłym - później odpalając auto widziałem, że wskaźnik temperatury trochę opadł.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

Typson napisał:

Ale z definicji byloby to niepotrzebne wychladzanie silnika, bo REST ma byc uzywane np przy zatrzymaniu na przejezdzie kolejowym, etc, ogolnie jesli silnik na te 3-5 minut trzeba wylaczyc. Na dluzszy postoj jest ogrzewanie postojowe.

i to jest świeta racja, nic odać, nic ująć ,a nawet mozna zakończyć dyskusje, sama esencja.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
@typson - z tego co czytałem na forum to podobno jest pompka elektryczna, która na REST wymusza obieg wody - ale czy tak jest naprawde to nie wiem.

Co do wychładzania silnika to się zgadza - kiedyś mi to działało dłużej - nawet do 15 min wiało ciepłym - później odpalając auto widziałem, że wskaźnik temperatury trochę opadł.

 

byc moze jest i pompka elektryczna, choc nie bardzo sobie wyobrazam, ktoredy mialoby to plynąc, gdy pompa wody stoi. Moze jest jakis obieg dodatkowy? Nie wiem.

 

Ale takie grzanie powodowaloby spore żarcie prądu. A po drugie to raczej nie zdrowe dla silnika, jesli w przeciagu 15 minut cale chlodziwo z 90 stopni mialoby osiagnąć 10. Niezdrowe, bo stygną tylko chlodzone elementy a nie wszystko na raz i powoli. Oraz niezdrowe, bo czesciej odpala sie silnik (zakladajac postoje po 20 minut), ktory jest zwyczajnie zimny (mniejsza kompresja, gorsze smarowanie, wieksze zuzycie paliwa, etc, itd)

 

ale to moje skromne zdanie. W sumie to akurat silnikowo przy mojej nic nie robilem, to moze nie powinienem sie wymądrzać :D

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Generalnie, to jak pisał wcześniej Typson, co równiez poparlem, REST słuzy tylko jako ogrzewanie krótkotrwałe np.: na przejeździe kolejowym. Koledzy martwiący się o zcas grzania (że nie ejst dłuzszy niż 3-5 min) chyba razcej pomylili REST z ogrzewaniem postojowy, w to zupełnie dwie inne rzeczy.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Witam.

 

Rozumiem dobrze, że REST to nie ogrzewanie postojowe, a tylko podtrzymanie temp przez krótki czas, jednakże słyszałem tak jak przedmówcy o jakichś pompkach elektrycznych, ale jeżeli taka pompka w układzie istnieje, a nie działa dobrze to słuszne jest zapytać o funkcjonowanie REST.

 

A co do poboru prądu przez taką pompkę i wychładzania silnika, macie rację, ale myślę że inżynierowie z BMW już o to zadbali, abyśmy my użytkownicy nie musieli się zastanawiać nad czasem działania i intensywnością wychłodzenia silnika.

 

REST wyłącza się sam, wydaje mi się, że wyłącznikiem czasowym może być właśnie temperatura silnika, poniżej której nie można zejść.

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam.

A co do poboru prądu przez taką pompkę i wychładzania silnika, macie rację, ale myślę że inżynierowie z BMW już o to zadbali, abyśmy my użytkownicy nie musieli się zastanawiać nad czasem działania i intensywnością wychłodzenia silnika.

 

no zadbali tak, ze jest napisane w instrukcji, by tego typu patentow jak wentylacja postojowa czy ogrzewanie postojowe uzywac tylko raz by pozniej byc w stanie odpalic silnik i doladowac aku ;)

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Czyli jednak zadbali :wink: , bo np w wyższych modelach Audi jest tak, że jak komputer rozpozna spadek napięcia na akumulatorze to zaczyna odłanczać mniej potrzebne urządzenia np. opuszczanie elekt szyb czy oświetlenie wewnątrz itp. itd. Bardziej o tym pomyślałem, ale czy E39 ma coś takiego?
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.