Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam taki problem najpierw przy prędkości ok 70 km/h huczało lewe przednie koło po przekroczeniu tej prędkoścdi cisza.

Teraz buczenie koła i drzżenie występuje przy ok 20-30 km/h

Buczenie to przypomina jakbym założył opone koszmarnej jakosci zimówke.

Jak myslicie co to może być czy krzywa tarcza czy piasta koła.

Koło wywazone opony continental 2- gi sezon w BMW e36 325

Opublikowano

Jezeli opona nie jest krzywa ani nic innego jej nie dolega, a rzecz nie dzieje sie przy hamowaniu to raczej odpuscil bym sobie tarcze - obstawial raczej lozysko kola - a raczej piaste z lozyskiem gdyz w e36 nie wymienia sie samego lozyska.

A wogole to sprawdz czy masz dokrecone koło :wink:

Opublikowano
Koo dokręcone dzis jechałem do pracy i szumi i buczy chyba to bedzei łożysko ale czy ono nie powinno szumiec w całym przedziale predkości. zastanawia mnie to dczego tylko przy 30-40 km/h
Opublikowano

Gdy mi poszła piasta i łożysko, co tydzień trzeba było dokręcać nakrętkę na półosi ponieważ się luzowała...

Nakrętkę taką powinno się dokręcać na maks bardzo dużym momentem.

Jeżeli dojdzie do uszkodzenia piasty, jak w moim przypadku (nakrętka nie była dość mocno przykręcona) będzie się ta nakrętka luzować...

U mnie nie tyle co huczało podczas jazdy, ale przy bardzo wolnej jeździe było słychać jakby coś obcierało.

Opublikowano

Witam.Wczoraj właśnie założyłem piasty na przód komplet do mojej E30 316i M40 89r. Przed wymianą miałem spory dylemat, ponieważ nie wiedziałem co dokładnie huczy. Przy jeździe 60km/h przy skręcaniu w lewo, hałasy ustawały, na wprost i w prawo było dość głośno. Do tego drgała kierownica przy dużej prędkości. Ostatecznie z kumplami stwierdziliśmy, że to piasta w prawym kole. Po wymianie kompletu jest wszystko ok. Założyłem piasty firmy CX(Complex)- 2 sztuki= 400zł.

 

Pozdrawiam :D

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano
Przy jeździe 60km/h przy skręcaniu w lewo, hałasy ustawały, na wprost i w prawo było dość głośno.

 

to jest wlasnie dobry sposob na sprawdzenie lozysk. wiekszosc z nich wlasnie tak objawia zuzycie. Trzeba wziac zakret i jesli szumy ucichną to znaczy, ze sa to lozyska w zewnetrznym kole wzgledem zakretu - kolo sie dociska i luzy sie chwilowo redukuja, szum ustaje. A odglosy moga byc rozne. Czasem cos szumi, czasem cos tytmicznie postukuje (jakby kamyk w bioezniku). Jesli chodzi o wycie lozysk to moim zdaniem najczesciej wystepuje ono w lozyskach ze stozkowymi biezniami - takie rozbieralne lozyska, ktore wystepuja z tylu w bebnach. Ale to raczej nie BMW :)

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Jeżeli przy predkościach powyżej 100 km/h beemka Cie prowadzi po drodze to raczej będzie to łożysko (z piastą). Możliwe że łożysko dopiero daje o tym znać, jeśli będzie sie gorzej jeździć to będzie to łożysko. Radze od razu wymienic bo później są większe koszty, inne podzespoły tak jak drożki, tuleje sie zużywają szybciej
Opublikowano

Trudno powiedzieć, czy są dobre, cena atrakcyjna nie musi grać w parze z jakością. Powiem krótko jak kupiłem firmy Complex(CX), gwarancja 18 miesięcy bez limitu kilometrów, certyfikat iso 9001.

 

Po za tym, polecam firmę SKF, minus (wysoka cena), przebieg 250tyś/km 17 lat-były od nowości.

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj byłem u mechanika wymienić piaste i mechanik powiedział że piasta jest ok a klocki są do wymiany są cienkie ale czujnika jeszcze nie zbiera .

I tak mam pytanie czy cienkie kloce mogą byc przyczyna wibracji i buczenia koła. Teraz koło buczy juz od 20 km.h a najbardziej przy prędkosciach autostradowych. co o tym myslicie.

Dodam jeszcze że przy jeźzie po duzym łuku w prawo lewe koło przestaje buczeć

Opublikowano

Panowie piasta wymieniona okazało sie nie lewe a prawe koło. A dałbym 99 % ze to lewe tak szumi. Przenosiło szum na lewa stronę. Piasta padła ponieważ przerdzewiały był ten talerzyk zabezpieczający łozysko nr 4. Woda mróż i piach zrobiły swoje.

Uwaga ta piasta co podałem linka wyzej jest w atrakcyjnej cenie ale:

1 Nie ma nakrętki zabezpieczającej nr 3 w ASO 20 zł.

2 Łożysko nie jest zabezpieczone pierścieniem widać kulki-jak ktoś od razu nie założy nakladki zabezpieczajacej to od razu szlak ją trafi.Nakładka zabezpieczająca to nr 4

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB31&mospid=47444&btnr=31_0424&hg=31&fg=10

 

Następna niespodzianka to peknieta sprężyna z przodu a więc walka dalej.

Ach te nasze wspaniałe drogi. Jakie sprężyny polecacie mechanik zaproponował mi jakieś szwedzkie standardowe.

Powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.