Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem e36 touring. Na samym początku użytkowania pojawił się problem z klimatronikiem. Jak jest zimno w aucie, wszystko jest ok, ale jak tylko trochę cieplej się zrobi, dmuchawa zaczyna wariować, raz dmucha na full, raz się wyłącza. Nie wiem co z tym zrobić i proszę o pomoc. Edytowane przez Obywatel
Opublikowano
Od kilku dni nic innego nie robię ale nic na ten temat nie znalazłem. Może źle szukam..., ale już przejrzałem już chyba wszystko, co tylko można.
Opublikowano
Jest tak: wsiadam do zimnego samochodu, uruchamiam motor i włącza się grzanie np. 22 st. Dmuchawa dmucha na 2 na przykład z ustawieniem nadmuchu środkowymi kratkami. Po chwili zaczyna dmuchać na maxa, 5 sek. później dmucha na 1, potem znowu na maxa i tak w kółko. Cała reszta działa chyba dobrze.
Opublikowano

Pod spodem pod wyswietlaczem jest taka kratka ktora musi byc calkiem czysta... tam znajduje sie wlasnie czujnik temperatury w aucie. Jak to jest brudne, zakurzone, zapchane to czujnik wariuje.

A sprawdzales jak sie klima zachowuje jak nie wlaczasz auto ?

Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do tego pierwszego nie mam pewności
Opublikowano
A sprobuj zmniejszyc temperature na 19 stopni naprzyklad... tylko ze nie jak stoi a w czasie jazdy tz musisz sie przejechac.... ale najpierw wyczysc ta kratke, to jest pierwsza przyczyna kiedy klima wariuje bo nic komp nie rozpoznaje.
Tylko dwie rzeczy są nieskończone - wszechświat i ludzka głupota, chociaż co do tego pierwszego nie mam pewności
Opublikowano
Ok. Dzisiaj wypróbuję. WIelkie dzięki, odezwę się jutro i dam znać co i jak. A powiedz mi jeszcze tylko, czy istnieje zagrożenie, że będę musiał cały panel wymienić? No i ile on kosztuje? Chcę się na najgorsze przygotować.
Opublikowano
Jak tylko silnik się trochę rozgrzeje, dmuchawa zaczyna chodzić na maxa, nie można zmniejszyć jej ciągu. Strasznie to denerwuje. Nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić.
Opublikowano
moze to analogiczna sprawa do padajacego czujnika grzebieniowego w e39? Zadzwon do jakiegos aso i ich podpytaj

pozdrawiam

t.

Opublikowano
A i jeszcze jedno jakbys chcial kupic ten kondensator jest to 0,47uF/50v.Mozna go kupic w tej fimie www.north.com.pl zadzwon do nich i zamow sobie bo na stronie go nie ma i jesli by nie mieli na 50 volt to wez na 35V bo tez chodzi.Mi po tej wymianie 2 rok juz chodzi.Powodzenie w naprawie
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanko. Czy jak wymontuję ten panel, to czy mogę jechać samochodem? Jakoś muszę ten panel dostarczyć do znajomego elektronika...
Opublikowano
NIE POMOGŁO!!! Zmieniłem kondensator w sobotę i nie pomogło. W niedzielę przez parę godzin było ok. A później znowu się pochrzaniło. W sobotę dziwna rzecz się stała: pojechałem do mechanika od klimy, poprzekładał przekaźniki i rozłożył ręce. Podjechałem pod dom, wyłączyłem silnik, wyjąłem kluczyk, a dmuchawa dalej chodziła. Wyjąłem przekaźnik, zamieniłem go z innym i jestem w punkcie wyjścia. I tu mam pytanie: czy za ten problem może odpowiadać przekaźnik. Samochodem jeżdżę od 4 dni, przedtem praktycznie pół roku stał nie ruszany. Może coś się zawilgociło???
Opublikowano
Aha, i po zmianie przekaźników, tylna wycieraczka nie wyłącza się, cały czas pracuje w reguralnych odstępach czasu. Czy to ma jakiś związek?
Opublikowano
a powiedz mi napewno zalozyles kondensator tantalowy?? bo jezeli elektrolit to naprawa bezsensowna bo juz go pewnie szlag trafil.przed wymiana tego kondensatora u mnie po zgaszeniu silnika wentylator czasami dalej pracowal.ja mysle ze wina na 90% tkwi w panelu klimatronika jezeli kondensator dobry zalozyles to albo znajdz dobrego elektronika zeby ci naprawil bo moze jest jeszcze jakies uszkodzenie albo podmien panel z kims innym i sie dowiesz na sto procent.powodzenia
Opublikowano
Na 100% założyłem tantalowy, tylko na 100 Volt, ale ponoć większy może być. Wczoraj przez chwilę było dobrze. Może to rzeczywiście wilgoć?
Opublikowano

MAM E32/ZMIENIŁEM KONDENSATORY W LICZNIKU NA NOWE/wszystkie były czarne-firmy emg oprócz jednego-był od philipsa,był srebrny i oprócz oznaczeń uF i v miał na dokładkę T :?:

czy to T oznacza właśnie Tantalowy :?:

w elektroniku facet się upierał,że to nie ma znaczenia :?:

ostatnio trafiłem na gościa od składania komputerów i twierdził on,że ten philipsa T ,jest jakiś czasowy :?:

 

no i jak jest z tym T,czym się różni taki kondensator od zwykłego :?:

czy wstawiony zwykły w miejsce tego z T jakoś szkodzi :?:

 

po liczniku przelutowałem miecz i też zmieniłem kondensatory,tak na zapas(w liczniku padły 2 lata temu więc tu ich koniec też byłby bliski),ostatnio niedomaga mi panel sterowania :klima,nawiewy,temperatura

coś jakby strona pasażera się niesłuchała dokładnie ustawień na panelu---raz działa ok,a raz nie ma ochoty :mad2: czasem diody nie załapują,przeważnie wjazd w dziurę pomaga i zaskakuje

-MAM JAKIŚ NIESTYK W UKŁADZIE :idea: :?:

wtyki od miecza,scalaka,elektrozaworów sprawdzone

oporność elektrozaworów też-ich metalowe kielichy aż pażą,tzn,chyba,że otwierają obieg

 

zostało mi jedynie 1.panel 2.przeczyszczenie elektrozaworów,bo może się zacinają

CZY KTOŚ PRZERABIAŁ PANEL :!: ,ewentualnie elektrozawory w e32 :?:

Opublikowano

1. Dzięki za info,ale tak wogóle to po coś napisali to T :idea: chyba,żeby odróżnić go od innych :?:

2. Jak wygląda,jakie ma oznaczenia ten kondensator tantalowy :?:

---może na przyszłość się akurat przyda ta wiadomość

3. Dlaczego jest on lepszy jak przypuszczam od zwykłego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.