Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i kolejna rzecz która mnie dopadła to pęknięty przewód hamulcowy sztywny do tylnego lewego koła...

Część już zamówiona roboty w 3du... żeby było tak jak fabryka przykazała, tylko teraz małe pytanko.

Trochę szukałem ponieważ Bunia ma układ abs i asc+T i różnie ludzie mówią z tym odpowietrzaniem. Wszystkie moje auta odpowietrzałem Wg starej zasady od przewodu najdalej położonego od pompy w przypadku BMW byłby to prawy tył... Zapłon włączony czy nie? Pompa ABS odpowietrzy się tą metodą czy trzeba podłączyć pod kompa żeby się zaworki otwarły? Czy trzeba odpowietrzać wysprzęglik? Ogólnie da radę zrobić samemu żeby wszystko było tak jak powinno być?

Podzielcie się swoimi uwagami jeśli ktoś wałkował ten temat

Opublikowano
odpowietrzasz normalnie bez wlaczonego zaplonu wszystko sie odpowietrzy kolejnosc bez roznicy aby najpierw byly kola tylne. Wysprzeglik nie powinien sie zapowietrzyc poniewaz zbiornik jest dwukomorowy.
Opublikowano

Jak wylewasz kompletnie caly plyn to wysprzeglik tez odpowietrz.

Generalnie sposob odpowietrzania nie jest unikatowy w BMW i wyglada jak w kazdym aucie.

 

Na dobry start sciagnij instrukcje sam naprawiam. Znajdziesz na forum szukajka.

Opublikowano
Jakis feler jest chyba z przewodami w okolicy lewego tylnego kola. Wczoraj rowniez musialem wymienic przewody bo zgnily tylko na odcinku 10 cm. reszta przewodow jak nowa. Odpoetrzanie przebiega tak jak w innych samochodach.
Opublikowano

No właśnie też myślałem że normalnie ale kumpel który też ma bmw twierdzi że z pompą abs jest kłopot i jak zacząłem szukać to sam zwątpiłem. niektórzy musieli podpinać pod kompa żeby jakieś zaworki się otworzyły w pompie abs itp, inni twierdzili że tylko na włączonym zapłonie, jeszcze inni że w przypadku pompy abs nie ma znaczenia od którego przewodu zacząć itd.

Płyn przy okazji zmienię na nowy bo i tak dużo go nie zostało.

Narazie czekam na ori przewody bo zamówiłem z litwy.

I tak jak kolego piszesz zgnity był tylko odcinek 10cm zarówno lewego jak i prawego. więc postanowiłem wymienić obydwa żeby zapomnieć o temacie.

Płyn hamulcowy dot4? czy jakiś inny?

Opublikowano

One sa takie praktycznie nagie i typowo gnija po prostu z czasem.

Chyba w kazdej E46. Podobno jak sie kupi w ASO nowe, to maja juz oploty czy cos na ten ksztalt.

 

Plyn musisz miec low viscosity (o niskiej lepkosci). Np ATE DOT4 SL.6

 

Co do pompy to ja nie wiem gdzie problem, przekrecasz zaplon i pompujesz noga. Jak chcesz wymienic caly ladnie pojechac do mechanika, ktory ma pompke i Ci nia wypompuje ladnie co do kropli. Taka usluga nie kosztuje duzo.

Opublikowano

Do ukladu DSC niby tylko low viscosity. Taki tez leje BMW. Czas reakcji systemu jest bodajze (wykres ATE) 3-4 razy krotszy.

 

Mi gnily na odcinku za zaciskiem po calosci praktycznie. Obie strony tak samo. Oczyscilem i pomalowalem. Trzymaja sie to nie wymieniam.

Opublikowano

kolego dxtr 71 więc jednak zapłon włączony? Kolega elviss09 napisał że wyłączony...?

Nie mam DSC tylko ASC + t

Dokładnie miałem zgnite 10cm tuż za łączeniem z przewodem elastycznym... reszta jak nówka.

Trochę dziwne że są gołe bo powinny być w takiej otulinie z tworzywa, poza tym gdzieś czytałem że stalowe są one z zewnątrz a w środku mają powłokę miedzianą...

mi jednak poprostu zgnił... tydzień wcześniej miałem przegląd i koleś ze stacji powiedział że na gwałt mam je wymienić myślałem że do lata objadę a tu zonk :D

Opublikowano
Jakis feler jest chyba z przewodami w okolicy lewego tylnego kola. Wczoraj rowniez musialem wymienic przewody bo zgnily tylko na odcinku 10 cm. reszta przewodow jak nowa. Odpoetrzanie przebiega tak jak w innych samochodach.

A wymieniałeś kolego sam? Ściągałeś wydech, bak i wał czy poprowadziłeś obok?

Opublikowano

Witam.

Wymieniałem z kumplem ostatnio tłoczek-zestaw w zacisku(lewy przód) i sporo płynu wyleciało z mojej winy.Uzupełniłem zwykłym DOT4 by TESCO.

Odpowietrzyliśmy potem prawy przód,następnie lewy przód.Niby zero powietrza już.

BEZ WŁĄCZONEGO ZAPŁONU....TRZEBA???

Jednak pedał hamulca wydaje się być trochę gumiasty???

 

Wina płynu czy niekompletnego odpowietrzenia?

Opublikowano

1 litr płynu wystarczy na wymianę czy trzeba mieć więcej?

Ate SL6 czy Typ200..?

Mam ASC.

Opublikowano

ja prawie 2 lata temu zalałem typ200 (bo ma wyższe temp) i 1L wystarczył

wcześniej miałem jakiś niebieski i wydaje mi się że na tym ATE poźniej załącza mi się DSC

teraz będę wymieniał chyba na SL6 zobacze jaka różnica

Opublikowano
No i tak przewody wymienione na ORI halulce odpowietrzone 2razy i wysprzęglik też po jeżdzie próbnej okazało się że pedał hamulca pulsuje tak jak przy włąćzeniu się abs tylko że dzieje się to przy niskich prędkościach... praktycznie cały czas... źle odpowietrzone czy jak? odpowietrzałem na włączonym zapłonie.
Opublikowano
dodam jeszcze że przy hamowaniu z prędkości ok 50km/h trzepie kierownicą... skrzywione tarcze itp odpadają bo do czasu pęknięcia przewodu hamulcowego wszystko było ok a od tego czasu auto stało 3tygodnie. Ide znów odpowietrzac tym razem zaczne od przodu...
Opublikowano

hamulce odpowietrzone kolejny raz jednak efekt pulsowania hamulca i drżenia kierownicy pozostał...

na jakimś forum znalazłem podobny temat: ktoś oddał auto do warsztatu gdzie stało przez miesiąc i tarcze zaszły rdzą i podobno stąd to bicie...

Na moich też jest rdza i mimo kilkunastokrotnego hamowania nie zeszła... czy to możliwe że się skrzywiły? albo nie łapią równo przez rdzę? czy jednak winna zapowietrzona pompa ABS... pedał hamulca nie ucieka

Opublikowano
Jelsi masz juz sporo rdzy na tarczy to hamowanie jej nie oczysci w pelni. Zdemontuj zaciski i wyczysc tarcze z rdzy. Sprawdz, czy klocki nia sa wytarte przez rdze- jesli beda "pofalowane" to przetrzyj je na czys gladkim.
Opublikowano
no dziś już jest lepiej przejechałem 12 km do pracy i z powrotem... pojeżdzę jeszcze trochę i zobaczę co i jak, jak nie ustanie to będę działał ze ściągnięciem klocków i tak miałem je wymienić na lato bo strasznie sypią i felgi non-stop zawalone syfem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.