Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Jestem Tu nowy więc jak coś bedę robił źle to niezłoście się i poprawcie.

Przymierzam się powoli do zmiany samochodu. Moj Fiacik zaczyna mnie denerwować.

Mam zamiar kupić BMW 325 w dieslu nalepiej kombi i z automatem.

Gdyby ktoś miał takie autko i chciał się podzielić wrażeniami i kosztami ekspolatacji. (paliwo części, szczególnie zawieszenie bo we Wrocławiu są TAKIE dziury)to było by mi bardzo miło.

Pozdrawiam serdecznie.

Borys.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeżeli chodzi o budę to niech wypowiedzą się posiadacze E36 w kombi. Ja ze swojej strony dodadam tylko że trzeba bardzo uważać na silnik żeby sie nie wpakować w koszty. Ogólnie auto dobre, E34 pali mi w mieście 10-max 12 l/100 (automat), trasa 6,5-8 l/100km w zależności od trasy i prędkości, e36 jest lżejsze więc spali pewnie mniej. Olej przy wymianie to jakieś 7 litrów, płynu chłodniczego wchodzi ok. 10 litrów, filtry są nieco droższe od innych aut ale do przeżycia, silnik ma 6 cyl. więc jak padną świece żarowe to masz ich aż 6 - ale są żywotne więc nie trzeba często wymieniać. Problemem może być auto które ma najechane dużo kilometrów - tak pow. 250 tyś km. Wtedy trzeba się liczyć z kosztami i albo kupić wiedząc o tym ale za rozsądną cenę, albo nie - chyba że sprzedający powymieniał to co trzeba. Jak chcesz dobrze kupić to jeżeli chodzi o silnik mogę Ci sporo podpowiedzieć - napisz na priv - też jestem z Wrocka.

 

Pozdro - Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Ja ze swojej strony dodam ze moj tds pali po Wrocku niecałe 10 z automatem, na trasie Wrocław-Zielona Góra nie schodzi niestety poniżej 8, choć wcale niejeżdze z ponaddźwiękową prędkością :P Z tym że jest czipowany co pewnie sie odbija właśnie na spalaniu :duh: Ale nieoszukujmy sie- tds nie jest wzorem oszczędności :cry2: Mam przejechane 236kkm i w zasadzie oprócz paska (50pln plus napinacz 138-taki malutki amortyzatorek :) ) niemusiałem nic wymieniać. No jeszcze olej- mi weszło ok 5 litrów :worried: . Skrzynia narazie sprawuje sie dobrze, przy następnej wymianie oleju w silniku pokuszę sie o wymiane też w skrzyni (prawdokodobnie nie jest to tanie słyszałem o 300pln z filtrami itd :duh: mógłby ktoś zdementować? :mrgreen: )

U siebie na osiedlu mam takie fajne studzienki wystające czasem na 10cm co przy obniżonym zawieszeniu u mnie :8) niewróży nic dobrego więc jeżdzę slalomem. Ale i tak udało mi sie popsuć gume od wahacza tylnego co nie kosztowalo 50 plus 120 robota (ciekawe czy przepłaciłem? :worried: ) Ogólnie zawieszenie do najlepszych nie należy ale daje rade.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Skrzynia nawet więcej - wymiana filtra + olej to ok.350zł. Czemu pali Ci tak dużo w trasie - mi naprawdę tak pali z tym że ten rekord 6,5 l/100km zrbiłem w super warunkach drogowych przy prekości 100-120 km/h. Na autostradzie (Niemcy) przy szybkiej zrywanej jeżdzie 100 - 200 km/h poszło 10 l/100km ale ani kropli wiecej a naprawde szybko jechałem.

 

W Polsce nie polecam jazdy z takimi prędkościami :nienie:

jeszce nie umiemy i nie mamy na czym :duh:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Jestem Studentem więc mój portfel jest jaki jest a jednak diesel pali mniej.

A chciałbym automat(90% jeżdże po mieście) Tak więc benzyna z automatem pali sporo. Tak więc chyba jednak dieslel. Co do gazu to mam go teraz w moim autku i jeżeli nie bedę musiał to nigdy więcej.

Pozdrawiam

Opublikowano
Borys popieram w całej rozciągłości. Jestem pewiem że jak znadziesz zadbany egzemplarz 325tds w automacie to będziesz więcej niż zadowolony :roll2:
M3 - I K E R
  • Członkowie klubu
Opublikowano

:idea: Jeśli znajdzie ,bo dobrego TDS-a to ze świeczką szukać. :idea:

 

Czemu - w moim okienku jest taki jeden - ale nie na sprzedaż - a ma już 435tyś. km :norty:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

witam, tez chetnie sie wypowiem na ten temat.

 

Ojciec ma tds od 7 lat. w tym czasie zrobil 160 tys. km. Obecnioe ma ponad 280tys. Auto zachowuje sie spoko. Pali tak jak koledzy podaja, choc mi nigdy nie udalo sie zlapac spalania ponizej 8litrow. Auto nie jest kopane ani meczone. Jezdzone dosc szybko, ale tylko po pelnym rozgrzaniu (to wazne, jezeli chodzi o glowice)

 

niedawno odezwala sie pompa wtryskowa. Objawy: na cieplym bardzo dlugo krecil aby odpalic. Na zimnym zero klopotu. Naprawa pompy (regeneracja) koszt ok. 1000zl, narazie chodzi ok.

 

Osobiscie mialem omege z silnikiem bmw (td), tam efekt byl podobny, ale tu pomogla wymiana lancucha rozrzadu. Skrzynia automat (to samo co w bmw) spisywala sie ok. wymienilem olej i filtr (koszt ok. 100euro - olej varvoline + filtr z niemiec). tu spalanie nie zeszlo ponizej 9l.

 

wazne jest jak auto odpala na goracym silniku. Tak mozna rozpoznac stan pompy!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.