Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
problem dość dziwny, nie wiem jaka jest przyczyna usterki gdyż auto w takim stanie kupiłem. na panelu sterowania (klimatronik) wszystko wydaje się być sprawne, przyciski reagują na przełączanie, moc nawiewu teoretycznie mogę regulować, temperaturę też, jednak w praktyce wiatrak nagrzewnicy się nie kręci. opornica nagrzewnicy, czyli jeż została wymieniona, dalej nic, bezpiecznik nr 28 sprawny, kostka przy jeżu była przypalona, więc wymieniłem, dalej nic. moje pytanie jest następujące, czy to panel klimatyzacji się skończył czy dmuchawa nagrzewnicy, i oczywiście jak to najprościej sprawdzić. może macie jakieś inne pomysły.
Opublikowano
wiatraka, na krótko nie podłączyłem, jutro poszukam kabli i się tym zajmę, do komputera nie była podłączana więc nie wiem jakie ma błędy, nie wiem jak sprawdzić, czy panel daje impulsy, może uda mi się jutro inny panel sprawdzić albo mój w innej e39, udało mi się sprawdzić dzisiaj tylko to na których kablach w kostce jest 12v, więc tego + i - znalazłem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie ruszy na krótko, to pewnie zatarła się dmuchawa, to by zresztą tłumaczyło przypalona kostkę od jeża.

No chyba że kostke przypaliło bo wyszło jakieś zwarcie, a teraz nie łączy.

Opublikowano
kostkę rozebrałem na części, więc tam na pewno niema mowy żeby styku nie było, wiatrak jak zakręcę palcem, to wydaje się, że chodzi w miarę luźno, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jeszcze dmuchawe na krótko, jak ruszy, to spróbuj podmienić panel klimatronika.

Jak nie, to dmuchawa skończyła żywot.

Opublikowano
Po pracy sprawdziłem dmuchawę na krótko z zewnętrznego źródła zasilania, no i się kręci, więc to panel klimatyzacji. mam teraz bmw z 96` słyszałem że panel klimatyzacji powinien być z tego samego roku, bo może być później problem z klimatyzacją. Czy może mam jedynie patrzeć na to żeby był przed liftingiem ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja kupiłem do swojej rok młodszy, i działa bez problemu, ale z tego co wiem przed liftem/po lifcie nie są zamienne.

Najlepiej patrz żeby zgadzały sie numery na panelu :wink:

Opublikowano
ciekawi mnie jeszcze tylko dlaczego kostka przy jeżu była zwęglona, w sumie stary jeż był już kombinowany (lak był zerwany, czy wyskrobany) może po nim poszła zwara i spaliła kostkę, bezpiecznika nr 28 nie było od kiedy je kupiłem. co mogę sprawdzić zanim wymienię panel klimatyzacji ? bo szkoda przypadkowo go zepsuć przy wymianie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z panelem klimatronika jest taki motyw, że jeśli jest sprawny jeż i dmuchawa, to po odłączeniu panelu, dmuchawa sama rusza na pełnych obrotach :)
Opublikowano
ok, dzięki jutro to sprawdzę i dam znać, jeża kupiłem nowego, tzn używanego ale sprawnego a dmuchawę sprawdziłem na krótko, obawiałem się tego czy gdzieś jakiejś zwary nie będzie w instalacji tylko. aha a w komputerze mogą w związku z tą awarią być jakieś błędy ?
Opublikowano
kupiłem dzisiaj panel klimatyzacji, akurat ten też był z 96` wiec nie było problemu, wszystko działa jak powinno, jedyny minus jest taki, że nie mam kostki do jeża i połączyłem go wsuwkami i zabezpieczyłem tulejkami termo kurczliwymi, a co do kupionego jeża to nie działa pełną mocą, ale i tak jest zajebiście :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.