Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik wałka.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Bo jakby padł czujnik wału korbowego to w ogóle silnik by nie odpalał?

Czy ten czujnik można jakoś sprawdzić, bo chciałbym kupić używany i nie trafić na uwalony.

Czy jeśli jest nie sprawny to coś się powinno dziać podczas jego odłączenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawny czujnik ma rezystancje około 1280 omów przy 20*C.W czym tkwi problem?Jak go kręcisz na zimnym silniku to bardzo możliwe że muszą podawać na raz,pełny wtrysk grupowy przy rozruchu.Niestety nie wiem czy w bmw też tak jest bo nigdy nie sprawdzałem ale bardzo możliwe.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Ogólnie miałem wcześniej problemy z silnikiem i sprawdzałem wtryski i zauważyłem ze wszystkie podają paliwo w tym samym czasie.

Ostatnio pojawił mi się problem z silnikiem który opisałem w innym temacie. No i gdzieś przez przypadek wyczytałem że wtryski powiny działać parami więc sprawdziłem to znowu. Więc kręcąc rozrusznikiem wszystkie działają w tym samym czasie. Jeśli jest tak cały czas to znaczy że podają też paliwo na suw wydechu i się ono marnuje i zwiększa to spalanie. No i szukam teraz informacji, lecz mówisz że podczas odpalania tak może być. Na komputerze nie ma żadnych błędów od tego czujnika, ale podobno mogą się nie pokazać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podmień czujnik albo sprawdz rezystancje.Jak z czujnikiem wałka jest coś nie tak to iskra powinna pojawiać się parami podczas rozruchu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tzn?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Miałem na myśli to o świecach.

 

Odpiąłem wtyczkę i między pinem 1 i 2 pokazało 1266 ( przy ustawieniu do 2000), między innymi nic nie było.

 

Ale jak odpaliłem silnik z odpiętą wtyczką to nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wartość ok,jak u siebie w m50 opinałem czujnik to też silnik nie czuł,dopiero w czasie jazdy wyszło że muli i dłużej kręciłem na gorącym.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Ok, dzięki za informację, więc może jednak one działają i tylko przy odpalaniu tak mają.

 

Jak możesz zajrzyj do mojego drugiego tematu który jest trochę niżej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do tego o świecach to raz tylko robiłem m43 i dokładnie nie pamiętam czy iskra jest wtedy na cylindrach parami czy jest raz na każdy obrót wału.Chodzi o to że czujnik wałka to swego rodzaju rozdzielacz zapłonu(zauważ że silniki które posiadają kopułkę i palec nie mają czujnika wałka) bo go nie potrzebują tu palec rozdzielacza robi całą robotę.Czujnik wału jest w stanie na podstawie koła zębatego dać iskrę w odpowiedniej kolejności i w odpowiednim położeniu tłoka czyli GMP,ale nie jest w stanie określić czy jest to GMP po suwie sprężania kiedy trzeba dać iskrę czy jest to GMP po suwie wydechu gdzie ma nastąpić suw ssąnia i iskra jest niepotrzebna.Bez czujnika wałka właśnie dzieją się takie rzeczy z iskrą stąd dłużej trzeba kręcić zanim iskra się pojawi w odpowiednim momencie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
ecu steruje dawka paliwa czyli czasem otwarcia i zamkniecja wtryskow zbiera dane z czujnikow walka kola pasowego czyjnika przeplywomieza sondy lambda i czujnikow temperatury cieczy chlodzacej i temperatury powietrza z tych danych oblicz dawke paliwa komp ecu
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.