Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle jestem na forum, a dopiero teraz natknąłem się na ten dział.

Koledzy mam pytanie, ale może najpierw szybko objaśnię. Jestem komputerowym nogą, to nie mój żywioł, a chciałbym się czegoś nauczyć i może dołożyć co nie co do mojego autka. Czy znalazłby się ktoś z Wa-wy lub okolic, kto chciałby poświęcić mi trochę swojego czasu i pouczyć co i jak mam kodować. Mam na kompie NCS -EXPERT TOOL, bo to chyba tym kodujecie. Może ktoś życzliwy pomógłby mi w tej zabawie i trochę podorzucał fajnych opcji, albo przynajmniej pokazał jak to się robi?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 908
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jako pierwsze musisz skonfigurować ncs-a

 

Otworzyć program NCS Expert

Profil laden

Expertenmodus

Profil editieren

Passwort: repxet albo rexpet

Nacisnąć FSW/PSW i zaznaczyć ptaszkiem w:

FSW/PSW Trace FSW/PSW i Manipulieren mit FSW_PSW.MAN

OK

Datei Profil speichern

Teraz NCS w Expertenmodus używa FSW_PSW.MAN

 

Wchodzimy w folder C:\NCSEXPER\WORK i kopiujemy plik FSW_PSW.TRC zmieniając jego końcówkę na MAN tak aby wyglądał nastepujaca: FSW_PSW.MAN

Można go zostawić w tym samym folderze lub przenieść np. na pulpit.

 

Teraz bierzemy sie za kodowanie:

 

1. Startujemy NCS

 

2. Otwieramy nasz wcześniej skonfigurowany profil: "Profil Laden" ---> Expertenmodus

 

3. Identyfikujemy nasz samochód przyciskiem F1 "FG/ZCS/FA" a następnie F3 "ZCS aus SG", wybieramy naszmodel samochodu np. E60 i moduł z którego mają zostać zczytanie dane CAS

Po zczytaniu danych naciskam F6 "Zurück" aby zakończyć identyfikację (w tym momencie zostaje stworzony "duży" plik FSW_PSW.TRC w którym nie podejmujemy żadnych zmian!!!)

 

4. Teraz F4 "SG bearbeiten" i wybieramy moduł w którym chcemy dokonać zmian np. CAPPL

 

5. F2 "Job ändern" a z listy która sie pojawi wybieramy "Codierdaten lesen"

 

6. F3 "job ausführen" startujemy zczytanie danych. W tym momencie zostanie zapisany katalog do wcześniej wybranego modułu w FSW_PSW.TRC

 

7. Wchodzimy w folder C:\NCSEXPER\WORK i otwieramy notatnikiem plik FSW_PSW.TRC kopiujemy jego zawartość, zamykamy i otwieramy FSW_PSW.MAN gdzie wklejamy zawartość poprzedniego pliku.

 

8. Robimy zmiany w pliku FSW_PSW.MAN np. Notes w menu telefonu w iDrive

Można pomóc sobie poprzez szukanie tekstu, jest na górnym pasku notatnika, wyskakuje okienko gdzie możemy wpisać szukane przez nas słowo, w tym wypadku "notepad" potwierdzam OK aby wyszywało

NOTEPAD

zmieniamy z nicht_aktiv na aktiv i zamykamy zapisując okno

 

Tak aby wyglądało to tak:

NOTEPAD
          nicht_aktiv

NOTEPAD
          aktiv

Czy ta funkcja działa nie wiem :)

 

9. Wracamy do NCS-a i naciskamy F2 "Job ändern" a w oknie które sie pojawi wybieramy "SG codieren" i O.K.

 

10. Potwierdzam chęć kodowania przyciskiem F3 "Job ausführen" i tyle :cool2:

 

Instrukcja jest krok po kroku wiedz spokojnie dasz sobie radę nawet jak masz ncs-a Po angielsku.

Kolejność jest taka sama.

Jak nie spróbujesz to instrukcja będzie zdawała sie skaplikowana ale tak nie jest.

 

Ps.

Zapomniałem jeszcze dopisać że Kodujesz się na zapalenie, przy zamknietych drzwiach i nie otwierać drzwi podczas kodowania.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zastanawialem sie ostatnio czy nie ma obejscia na trzymanie dluzej guzika zamykania zeby zlozyly sie lusterka... W E46 zakodowalem te funkcje i tam nic nie trzeba bylo trzymac, to samo z szybami to mnie denerwuje... czy Wy tez musicie trzymac ten guzik przez 3 sekubdy zeby zczelo domykac szyby? Jeszcze jakby tego bylo malo to musze trzynac az sie zamkna do konca bo jak puszcze to stana. Niby z jednej strony to dobrze bo mozna zostawic lekko uchylone szybki jak jest upal i zamknac auto czego nie moglem zrobic w E46 bo domknela je sama... ale tak z ciekawosci pytam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest opisane na pierwszej str.

 

Złożyć/Rozłożyć lusterka przy zamknięciu/otwarciu samochodu

 

przy komfortowym zamykaniu dłużej przytrzymać przycisk zamknięcia w kluczu

 

Moduły: KGM oder TMBT und TMFT

 

BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL

aktiv

 

 

Innych opcji nie znam.

 

Ps.

 

KOMFORTOEFFNUNG_FB

aktiv

 

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako pierwsze musisz skonfigurować ncs-a

 

Czy to również muszę robić podłączony do auta?

Próbowałem tak na sucho, ale doszedłem tylko do :

 

Otworzyć program NCS Expert

Profil laden

Expertenmodus

Profil editieren

Passwort: repxet albo rexpet

 

i dalej nic nie mogłem zrobić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To robisz na sucho, pojawia się drzewo i tam naciskasz na FSW/PSW, otwiera się okno i zaznaczasz ptaszkiem.

Możesz poszukać na YT konfiguracja ncs Expert, można zaznaczyć więcej opcji tak jak na filmikach pokazane.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Jest opisane na pierwszej str.

 

Złożyć/Rozłożyć lusterka przy zamknięciu/otwarciu samochodu

 

przy komfortowym zamykaniu dłużej przytrzymać przycisk zamknięcia w kluczu

 

Moduły: KGM oder TMBT und TMFT

 

BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL

aktiv

 

 

Innych opcji nie znam.

 

Ps.

 

KOMFORTOEFFNUNG_FB

aktiv

 

KOMFORTSCHLIESSUNG_FB

aktiv

 

Speed dzieki za odpowiedz, zle sie wyraziłem... Ja mam zakodowane KOMFORTOEFFNUNG_FB oraz KOMFORTSCHLIESSUNG_FB, tylko zastanawiałem sie czy nie grzebał ktos moze juz w nettodacie zeby nie było trzeba trzymać dłużej tego guzika w kluczyku po to zeby piątka zaczęła domykać szyby i składać lusterka. Chodzi mi o jedno klikniecie pilota tak jak w trójce E46 i wszystko robi sie bez trzymania.

 

Pozdrawiam

Marek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukałem ale nic nie ma na ten temat oprócz jednego pytania bez odpowiedzi.

Może coś na angielskojezycznych forach znajdziesz.

 

A udało się komuś ustawić przeciwmgielne z długimi?

Znam tylko ten wpis

FL_UND_NSW_NICHT_GLEICHZ

nicht_activ

Ale on chyba nie odpowiada za to.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano (edytowane)

Poszperam moze cos znajde, gdzies czytalem ze komus sie to udalo...

A tymczasem podwojne miganie awaryjnych, (Rapid Flashing Hazards).

 

 

Modul: LMA

dogrzebcie sie do modulu LMA za pomoca NCS, zczytajcie moduł LMA, w tym momecie NCS zapisze NETTODAT.TRC w folderze work, zróbcie sobie kopie pliku .TRC na wszelki wypadek, otworzcie NETTODAT.TRC w notatniku.

W linijce: B00340500,0010,95,71,00,83,0A,00,51,00,14,53,01,15,59,04,00,00

Zamiencie 95 na 97

czyli ma to wygladac tak: B00340500,0010,97,71,00,83,0A,00,51,00,14,53,01,15,59,04,00,00

zapiszcie ten plik jako NETTODAT.MAN w folderze Work.

Wybierzcie basic functions > coapiCodeSgByNettoDATA ,W pustm polu pod spodem ktore wlasnie pojawi po sie na ekranie wpiszcie NETTODAT.MAN potem wcisnijcie ok.

Gotowe.

Edytowane przez wooboodoo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super :cool2:

A zrób filmik jak to z przodu wygląda i powiedz czy jest to dozwolone w PL jeśli wiesz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Wrzucilem filmik jak to wyglada z przodu i z tylu:

 

 

Czy jest to legalne w Polsce? Nie mam pojecia... ale jeszcze nikt nie zwrocil mi uwagi w stanach ze moje awaryjne migaja za szybko albo ze cos z nimi nie tak...

Moim zdaniem sa bardziej widoczne migajac podwojnie ;)

Opublikowano
Rozkminilem nareszcie jak zamieszac w nettodacie z CAS zeby lusterka skladaly sie szybciej... W sumie to jest nawet kilka opcji (predkosci) do wyboru jak ktos jest zainteresowany to moge napisac Jak to ogarnac.
Opublikowano

No to jedziemy... ;)

Sytuacja z edycja NETTODAT wyglada identycznie Jak w przypadku LMA z tym ze tym razem zczytujemy modul CAS.

Otwieramy nettodat.trc w notatniku i zmieniamy te wartosc:

 

http://i1089.photobucket.com/albums/i346/wooboodoo/Touring/4FC98918-6688-42BA-9958-AFDDEF150A9D_zps9u5hhu44.jpg

 

Sa takie opcje:

 

00 - zamykanie natychmiastowe po dotknieciu guzika (razem z centralnym zamkiem)

05 - pol sekundy opoznienia

0A - jedna sekunda opoznienia

0F - dwie i pol sekundy opoznienia czyli standard, ta wartość bedzie w nettodacie jesli nikt wczesniej tego nie zmieniał.

 

Zapisujemy NETTODAT.TRC jako .MAN w folderze work i reszta wiadomo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem coś ciekawego na necie co pozwoliło by wreszcie na korzystanie z lusterka obnizajacego się do parkowania.

Jeszcze nie próbowałem ale na weekend będę próbować :D

 

Moduł NFRM lub FRM lub KGM (dla e60), tego jeszcze nie wiem, będę szukać bo temat w dziale E90 znalazlem ale jak dla lusterek w LCI to KGM będzie.

Adres 00341409

Nazwa: FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM

Wartosc: wert_01 (Hex: 2Bh)

Zmiana: (Hex: 24h) ta wartośćią można dowolnie manipulować aż do uzyskania odpowiedniej wysokości lusterka.

Czyli zmieniamy praktycznie wartość z 43 na 36

43 to (Hex: 2Bh)

42 to (Hex: 2Ah)

41 to (Hex: 29h)

40 to (Hex: 28h)

39 to (Hex: 27h)

38 to (Hex: 26h)

37 to (Hex: 25h)

36 to (Hex: 24h)

35 to (Hex: 23h)

34 to (Hex: 22h)

33 to (Hex: 21h)

32 to (Hex: 20h)

31 to (Hex: 1Fh)

30 to (Hex: 1Eh)

29 to (Hex: 1Dh)

Itd.

Jak daleko można zmieniać każdy musi sam wypróbować

 

 

Ps. I znowu cos ciekawego :D

Zmiana liczby migań migaczami po osiągnięciu manetki

 

Moduł LMA

B 00341500,0010,28,27,28,27,28,xx ,28,27,28,27,28,27,00,00,00,00

 

27 = 1xTippblinken

2F = 3x Tippblinken

33 = 4x Tippblinken

37 = 5x Tippblinken

3B = 6x Tippblinken

 

 

Doppelblinkimpuls Podwójny impuls nogami

 

B 00340500,0010,97,71,08,9D,2A,28,0F,28,0F,00,00,00,00,00,00,00

 

Ps.2 Tylko dla LM1

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

No i bardzo fajnie...

Uwielbiam grzebac w nettodacie ;)

 

Ale czegos nie ogarniam, napisales ze do opuszczania lusterek w LCI w module KGM mozna wprowadzic zmiany wysokosci lusterka podczas parkowania... tak tylko przyszlo mi cos do glowy, majac te opcje w mojej poprzedniej trojce E46 z 2003 roku (facelift) i w obecnej piatce LCI moge ustawiac wysokosc i kat lusterka podczas parkowania tylem po czym zaprogramowac to ustawienie, poza tym moga to byc rozne wartosci dla kluczyka nr 1 lub 2 o ile mnie pamiec nie myli.

Czy nie wystarczy aktywowac funkcji aby moc dowolnie ustawiac kat lusterka?

 

Ja tez cos znalazlem w sieci:

 

Here you go... change the FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM (AUTO TRACK CURB) & ASP_WEG_BORDSTEIN_AUTOM (CURB ROAD AUTO) value remember its in hex... you need to modify using the NETTODAT...

 

E9X

ECU: NFRM (FRM2) checked on FRM2_E89.C09

Adress: 00341409

Name: FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM

Value: wert_01 (Hex: 2Bh)

anlieferung (Hex: 24h)

Code:

3414'09 FAHRWEG_BORDSTEIN_AUTOM FFh // relativer Verfahrweg des BF-Aussenspiegels

anlieferung 24h //

wert_01 2Bh // alle

 

 

 

E9X

ECU: NFRM (FRM3) checked on FRM3_E89.C32

Adress: 00340D0D

Name: ASP_WEG_BORDSTEIN_AUTOM

Value: wert_01 (Hex: 2Bh)

Code:

340D'0D ASP_WEG_BORDSTEIN_AUTOM FFh //relativer Verfahrweg des BF-Aussenspiegels

wert_01 2Bh //true

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie mam ani pamięci siedzeń ani składanych lusterek a automatyke opuszczania podczas parkowania dokodowalem dodając w FA składane lusterka i mam nadzieję że to ustawienie zadziała bo lusterko schodzi za nisko.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

kolego wooboodoo możesz opisać jak zakodować składane lusterka w e46 bo nie mogę u kolegi tego zrobić próbowałem tak jak w e60 u mnie ale coś nie hula :mad2:

a i chciałbym podziękować dla kolegi speed1211 za pomoc w ogarnięciu awaryjnych strobo :modlitwa:

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano

@ speed - ok teraz rozumiem ! :)

 

@ klepa - Postaram sie pomoc, najpierw mam kilka pytan... Jaki dokladnie model i rok produkcji, czy skladane luseterka sa oem czy aftermarket? czy Twoj kumpel dokupil przelacznik z funkcja skladania lusterek i czy w tym momecie one dzialaja manualnie?

Czy dokodowywlales FA $430 i $313 dla skladanych lusterek? Nie jestem pewien czy to pojdzie z E46 biore to z glowy.

 

P.S. Mam pytanko, co to sa awaryjne stroby?

Opublikowano
@ speed - ok teraz rozumiem ! :)

 

@ klepa - Postaram sie pomoc, najpierw mam kilka pytan... Jaki dokladnie model i rok produkcji, czy skladane luseterka sa oem czy aftermarket? czy Twoj kumpel dokupil przelacznik z funkcja skladania lusterek i czy w tym momecie one dzialaja manualnie?

Czy dokodowywlales FA $430 i $313 dla skladanych lusterek? Nie jestem pewien czy to pojdzie z E46 biore to z glowy.

 

P.S. Mam pytanko, co to sa awaryjne stroby?

rok auta to 2002r składanie lusterek działa z przycisku pamieć foteli tez ma auto

i dziś jeszcze dla brata kodowałem e90 światła drl ale nie idzie zakodować nie wiem czemu jak wyjmę kluczyk to nie zapisuje tej opcji TAGFAHRLICHT_ECE

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E90 jeśli ECE nie działa to trzeba zakodować DRL

ECE jest chyba tylko możliwe od 10.2006 i dodatkowo chyba jeszcze update softu.

 

Moduł FRM

DRL_WERT_DIMMUNG

WERT_01 przyciemnione

WERT_02 mocno przyciemnione

 

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

 

Tu inne opcję

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_02

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE

Aktiv

Corona, ringi

PWM_SL_1_FKT_BL_TFL wert_08

 

E46 Moduł GM5 przed 03/2003 jest to możliwe tylko jeśli lusterka mają funkcję pamieci a po 03/2003 muszą być chyba siedzenia z pamięcią

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP

aktiv

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
@ speed - ok teraz rozumiem ! :)

 

@ klepa - Postaram sie pomoc, najpierw mam kilka pytan... Jaki dokladnie model i rok produkcji, czy skladane luseterka sa oem czy aftermarket? czy Twoj kumpel dokupil przelacznik z funkcja skladania lusterek i czy w tym momecie one dzialaja manualnie?

Czy dokodowywlales FA $430 i $313 dla skladanych lusterek? Nie jestem pewien czy to pojdzie z E46 biore to z glowy.

 

P.S. Mam pytanko, co to sa awaryjne stroby?

rok auta to 2002r składanie lusterek działa z przycisku pamieć foteli tez ma auto

i dziś jeszcze dla brata kodowałem e90 światła drl ale nie idzie zakodować nie wiem czemu jak wyjmę kluczyk to nie zapisuje tej opcji TAGFAHRLICHT_ECE

 

Wyglada na to ze nie powinno byc problemu z zakodowaniem ale Jak wszyscy wiemy roznie to bywa.

Tak czy inaczej, nie chce sie madrzyc ale zeby to ogarnac trzeba raczej zaczac od poczatku, podaje linka w ktorym wszystko jest super rozpisane:

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=900070

 

Czy jestes w stanie sprawdzic moduly w drzwiach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.