Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem:

 

Mianowicie silnik się nie przegrzewa (przynajmniej nie na odcinku 12 kilometrów) ale dymi dość mocno na biało, w wydechu jest pełno wody albo płynu nie wiem dokładnie, wąż od odmy idący do pokrywy zaworów jest cały zawalony takim szlamem auto ma normalne obroty i moc i teraz pytanie czy obstawiać tylko uszczelkę czy może głowicę albo jeszcze gorzej blok??

 

Dodam że silnik to m52 więc konstrukcja delikatna co sugerujecie???

Opublikowano
to nie chodzi że nie robię po prostu przy krótszych trasach się nie przegrzewa i trzyma temp dobrze tylko teraz czy to jest kwestia uszczelki pod głowicą czy czegoś jeszcze lepszego boję się o tą konstrukcję m52 bo jak wiadomo jest to słaba konstrukcja dlatego pytam jakie są objawy np pęknietej głowicy??? nierówno wtedy chodzi czy jak???
Opublikowano

Kolega kupił m52b28 i miał pod korkiem oleju białą maź,dosyć sporo(auto jeździło w mieście i po emerycku tylko)

Powstawiał jej trochę,poprostu nieżałował gazu,zrobił z 600km i już po tygodniu zaczęła ta maź znikać.teraz praktycznie już jej nie widać.

 

Zostaw Swoją na wolnych obrotach z 40 minut i zobacz czy się zagotuje, sprawdź czy działa visco, pompa wody.

 

Bo wydaje mi się że jak uszczelka by klękła to byłyby objawy chociaż jeden z nich: stan oleju by się zwiększał,bądź strzelały węże z układu chłodzenia,ubywał w szybkim tempie płyn chłodniczy. Poszukaj tematów o uszkodzonej głowicy jest trochę. Badanie CO2 by wyjaśniło uszczelkę

X2 M35i
Opublikowano
mam to samo w m43 i mialem w m40 i w escorcie itd najprawdopodobniej skrapla sie para wodna w silniku i olej sie zwarzyl nie ruszalbym tego jesli auto nie ma obiawów uszczelki (grzanie sie, mieszanie sie oleju i plynu chlodniczego itd) zaraz wiosna samo przejdzie jak zrobi sie cieplej, albo jak masz czas i zapas paliwa przegon bejke po dłuzszej trasie. puki jest zimno nie przejmuj sie. z reszta od dluzszego czasu nie bylo slonca powietrze jest wilgotne i zawsze czesc tej wilgoci dostanie sie do silnika. przy tak krudkich trasach jest to normalne
pinki020
Opublikowano
acha co do dymienia to za moja e36 nic nie widac jak depne mocniej tak bialo, a w lecie nie dymi wcale i tak od 4 lat to samo mialem w e30 jesli do tego auto stoi nisko nad gleba to kopci bardziej
pinki020
Opublikowano
ok dzięki za rady zobaczę jak się sprawa ma z tym płynem jutro czy ucieka czy nie a jesli tak to jak dużo na ile kilometrów i wtedy będziemy się martwić. nie wiem czy to nie mogło być też przez to że zaczęła się benzyna kończyć bo mam gaz sekwencję i nie dolewałem paliwa aż się skończyło
Opublikowano
ja bym obstawie pare wodna zmieszana z olejem a wydech zawszwsze sie pocilzimne blachy i sieple spaliny powoduja vskraplanie sie wody

no tak tylko mój wąż od odmy jest prawie cały zaklejony tą mazią że prawie nie ma przez niego przelotu

Opublikowano
a kiedy wczesniej przegladales odme? obstawiam ze silnik tez ma juz swoje lata i mimo ze nie widac zbytniego ubytku oleju to swoje i tak wpuszcza w dolot jak to w bmw. rozrzedzony olej z glowicy splywa do miski a budyn zostaje (odpowietrzony) do odmy. jesli nie jest to uszczelka, zreszta narazona na awarie w silnikach r6 to obstawialbym niedogrzanie ukladu przy przebiegach 12 km to rzecz normalna, dogrzej porzadnie silnik przez dluzszy czas nie szukaj winy w usterce jesli nie ma obiawów padnietej uszczelki.
pinki020
Opublikowano
nie szukaj winy w usterce jesli nie ma obiawów padnietej uszczelki.

 

Tak jak kolega pisze, nie nakręcaj się niepotrzebnie tylko przegoń porządnie BMW i ciesz się z jazdy :D

X2 M35i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.