Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, pytanie jak w temacie, interesuje mnie wsadzenie manualnej skrzyni 6-biegowej od e46 330d do mojej 530d.

Obecnie mam automat. Skrzynie manualne w obu modelach wyglądają podobnie, więc teoretycznie do silnika powinna pasować, mam rację?

Pytanie jak z resztą gratów? Sprzęgło, dwumas, wał? Będzie to plu&play, czy szykuje się jakaś rzeźba?

Opublikowano
Prawdopodobnie sześciobiegowa skrzynia jest dłuższa od piątki, ale całkiem możliwe że taka skrzynia + wał pasowałoby od E60
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samo spasowanie do silnika jest okej, tylko jak wygląda sprawa dwumasy i sprzęgła?

Bo jak się okaże że trzeba będzie toczyć dwumas, albo skracać/przedłużać wał, to będzie nieciekawie :shock:

Opublikowano

dwumasa do 184PS i 204PS jest inna, z tego co pamiętam inaczej rozwiązane jest mocowanie do silnika.

skrzynia 6b jest krótka, 6sty bieg do 5tego biegu skrzyni z 184PS ma najprawdopodobniej bardzo podobne przełożenie.

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli lepiej się w to nie pchać, jak już coś to wsadzić ori manual, i próbować coś nadrobić przełożeniem na dyfrze, bo z tego co wiem to manual jest krótszy od automatu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo automat mi zgłupiał, lockup nie trzyma, jak jadę te np 90, skrzynia zapnie na sztywno, dam mu gazu, ale tak żeby biegu nie zrzucił, to ciągnie z poślizgiem, przy 120 gdzie ma być ok 2 tyś rpm na sztywno, mam ok 2.100rpm, czasem pod 2200, a jak odpuszczę trochę gazu, to obroty się zaraz wyrównają, dociskam znowu, i to samo, zaczyna lekko ślizgać.

Nie może po prostu utrzymać połączenia silnik-skrzynia bez strat, a powyżej 90km/h tak powinno być.

Więc konwerter powoli mówi dobranoc, a nie specjalnie chce mi się naprawiać tą skrzynie.

A wolał bym ją wymienić zanim padnie gdzieś w trasie, albo poleci coś więcej, tym bardziej że w lipcu planuje podróż PL-NL-F-PL, więc będzie trochę do przejechania :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytałem, i widzę że sam nawet kiedyś się odezwałem w tym temacie :wink:

Tylko teraz tak, od 320d 136 a 150 będzie to samo?

Bo faktycznie za 1500 to nawet z konwerterem można dostać :)

Opublikowano
Najlepiej pytaj w warsztatach, które to robiły, a takowych jest kilka. Operacja do zrobienia, choć moim zdaniem lepiej automat - bywają za 1500-2000zł z gwarancją 6-miesięczną, albo kompleksowy remont Twojej (pewnie 3-4k), ale za to wtedy na 100% wiesz co masz i robisz kolejne tysiące km...
Opublikowano
Skrzynia tak. Konwerter nie.

To znaczy konwerter da się przykręcić, ale ma inny tzw stall speed i nie będzie tak fajnie działał jak z silnika 3.0d.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na samą skrzynie specjalnie nie narzekam, jedynie ten poślizg mnie dobija, ale czuję że długo nie pożyje, bo w planach jest lekkie podniesienie mocy, dlatego myślałem nad manualem.

Jeśli mam wsadzić w remont 4 tyś, to wolę wsadzić manual, na jedno wyjdzie, a może nawet i taniej :wink:

Ale nadal się zastanawiam nad tą skrzynia z 320d.

stall speed

Co to? :shock:

Opublikowano
Na samą skrzynie specjalnie nie narzekam, jedynie ten poślizg mnie dobija, ale czuję że długo nie pożyje, bo w planach jest lekkie podniesienie mocy, dlatego myślałem nad manualem.

Jeśli mam wsadzić w remont 4 tyś, to wolę wsadzić manual, na jedno wyjdzie, a może nawet i taniej :wink:

Ale nadal się zastanawiam nad tą skrzynia z 320d.

stall speed

Co to? :shock:

 

Taki parametr konwertera, który określa maksymalną prędkość obrotów silnika przy większym oporze niż może pokonać konwerter.

 

Czyli jeżeli zatrzymasz się na równej powierzchni, ustawisz skrzynię na D i trzymając mocno hamulec wciśniesz gaz w podłogę, to obroty silnika dojdą do pewnej prędkości i się zatrzymają. Ta prędkość to właśnie stall speed :cool2:

 

Edit: tak w ogóle to z angielskiego stall speed to prędkość zatrzymania.

Edit2: tak w ogóle, to przy chipowaniu auta dobrze byłoby zmodyfikować konwerter, żeby przy większym momencie obrotowym silnika stall speed została taka sama. W cywilizowanych krajach się takie rzeczy robi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.