Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

zakładam temat, bo pomysły i podpowiedzi z forum się już skończyły...:(

 

Mam problem z ogrzewaniem, sprawa miewa się tak, że samochód po odpaleniu i przejechaniu kilometra czy dwóch łapie temperaturę silnika, w każdym bądź razie w dość szybkim tempie temperatura silnika wskazuje na kreskę w pionie(więc wykluczam termostat). Z nawiewu z lewej strony leci zimne powietrze, z prawej strony letnie. Przy zmniejszeniu nawiewu zaczyna tylko z prawej lecieć trochę cieplejsze, ale szału nie ma:(. Jadąc trasą trzymając ponad 3 tys. obrotów dalej tylko i wyłącznie prawa strona leci jeszcze cieplejsze powietrze, ale jak na maksymalną temperaturę to to nie to!!(dodam, że wszystkie manewry robię na 32 stopnie). Ale w takiej sytuacji jak tylko zwiększe nawiew to zaczyna lecieć letnie. Ze wskazówek forum wrzuciłem odkamieniacz i płyn do czyszczenia chłodnic Prestone do nagrzewnicy na 10-15 minut, wypłukałem, przelałem gorącą wodą i zalałem nowym płynem chłodniczym. EFEKT? - bez zmian. Śmiem stwierdzić, że lewa strona podniosła niewiele temp. nawiewu(ale to mogą być moja urojenia) Wiele wskazuje na to, że nagrzewnica "umarła"...ale czy ewentualnie jest jeszcze inne wyjście z sytuacji? Są podobno dwa termostaty w tym samochodzie, czy możliwe, że drugi robi takie ekscesy? Bardzo proszę o pomoc.

 

Z góry dziękuję

Grzesiek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
klimatronic to jest?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

kurcze nie wiem czy pomoge bo e46 nie mialem, ale podlacze sie pod temat bo ciekawy.

kilka pytan:

klimatronik?

jak tak to podwojny czy pojedynczy?

w e46 sa dwie nagrzewnice czy jedna?

 

ja mialem w e39 problem z temp typu takiego ze raz lecialo zimno raz cieplo. do tego na zmiane raz z prawej raz z lewej bylo cieplej.

oddalem do elektronika. rano oddalem, cos pogrzebal w klimatroniku, cos przelutowal czy cos takiego, 100pln zainkasowal i pol roku juz spokoj

Opublikowano

klimatronic, tak jednostrefowy...

 

Hmm, ja już ręce rozkładam....aaa jak oddam do wymiany nagrzewnicy to cały panel do ściągnięcia, sam bym się tego nie podjął:(

 

Chyba jedna jest nagrzewnica.

 

 

Tutaj cały czas leci letnie z prawej strony, z lewej zimne

Opublikowano

Nagrzewnica Ci nie mogla umrzec bo to tylko chlodnica jest zwykla. Jesli w ogole masz jakies cieplo to znaczy, ze dziala.

Moze byc zabita syfem z zewnatrz i wewnatrz ale wtedy wydajnosc grzania sie zmieni a nie, ze na jedna strone grzeje, na druga nie.

 

To co moglo Ci pasc to mechanizm przelaczajacy doplyw powietrza w kanalach. Nie wiem czy zwrociles uwage ale jak wymusisz np 32 stopnie na grzaniu a silnik zimny to climatronic zapadki blokuje i Ci nie wieje zimnem. Po czasie slychac jak mechanizm sie zalacza i otwiera.

 

U Ciebie to szwankuje wyraznie. Wiec albo sam climatronic albo mechanizmy z nim zwiazane. Nie jest to ciekawa awaria bo musisz tak czy siak cala deche sciagac.

Opublikowano
Sprawdzę to dzisiaj, ale chyba jest tak, że jak mam na 32 stopnie to na zimnym silniku i tak wieje zimne do kabiny. Po nagrzaniu się silnika dopiero zaczyna lecieć letnie powietrze............po dłuższej trasie cieplejsze, ale tylko i wyłącznie prawa strona, ale jak to jest jednostrefowa to jest gdzieś rozgałęźnik do kabiny odpowiadający za dyszę z lewej i z prawej strony??
Opublikowano

Są takie klapy z tego co kojarze domykajace albo otwierajace obieg. One dzialaja np wtedy kiedy chcesz zamknac na twarz a miec tylko na nogi.

Z tego co zauwazylem gorace/zimne tez jest sterowane w taki sam albo podobny sposob.

 

To nie ma nic do ilosci stref bo strefy to tyl przod.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

klapy pod kompem się zdiagnozują.

jeszcze elektrozawór cieczy może trzymać.

po prawej od wiatraka jest w kompakcie.

spróbuj go ominąć.

masz jak wygląda:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/r/i/93.png

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak mi w lato zawór padł to na szybe gorące leciało albo wcale a klima właśnie z boku chłodziła.

klapy były ok.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dwustrefowa nie jest to oczywiste.

w sensie że na bok wali to chodziło o to że z bocznych kratek gdzieś bo jak wiadomo środkowy nawiew jest niezależny.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Zgodnie z zaleceniem sprawdziłem działanie nawiewu. Ustawiając na 32 stopnie po uruchomieniu silnika i włączenia siły nawiewu wpada zimne powietrze, więc chyba coś musi być nie tak. To jest SEDAN. Dzisiaj miałem trasę Warszawa-Kraków i grzał cieplejszym z prawego nawiewu dopiero po utrzymaniu go na 3 tys. obrotów, więc mój system jazdy był dość prosty - powyżej 3 tys. obrotów. Dalej lewa strona nie grzeje wcale czy to nogi, twarz czy szyba.....Jeśli to jednostrefowy climatronic, to jakim cudem wieje cieplejszym(nadal podkreślam, że szału nie ma z temp.) tylko na prawą stronę...:( Mam się skupić na tym elektrozaworze??

 

P.S Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem.

 

 

Może dodatkowo załączę schemat działania nawiewu w tym przypadku. Zakładając, że kreska w pionie od silnika i powyżej 3 tys. obrotów to niezależnie gdzie dam nawiew,: szyba, twarz, nogi to wszystkie z lewej (od połowy szyby do lewej strony, ze środkowego nawiewu lewa strona, przy lewym lusterku obok kierownicy, nogi kierowcy) leci ZIMNE!!. PRAWA strona w każdej kombinacji grzeje cieplejszym, ale i tak szału nie ma. Po zmniejszeniu siły nawiewu temp. się zwiększa ale 32 stopnie to to nie są- podkreślam, że nadal tylko prawa strona.

Opublikowano

oj Kolego. chyba czeka Cie wizyta u kogos kto sie na tym zna, albo pomoze Ci tylko ktos kto przeszedl taka sama historie.

troche to wyglada tez na zapowietrzony uklad. w e34 jak mialem pewien czas nieszczelny uklad to czas na dolanie plynu okreslalem po tym ze z jednej strony zaczynalo leciec chlodne powietrze:D:D:D:D:D:D

Opublikowano
Kolego,mialem to samo,tez plukalem nagrzewnice,odpowietrzalem i bylo lepiej w koncu wymienilem nagrzewnice ,chyba 180 zl nowa o ile dobrze pamietam i odpowietrzylem...Teraz ze wszystkich leci cieple powietrze,wymiana zajmuje godzine(w E46 nie trzeba rozbierac deski),sam sobie poradzisz.Jakbys chcial wiecej info pisz.Jednakze najpierw sprobuj dobrze odpowietrzyc uklad.Pozdro
Opublikowano
Układ odpowietrzałem zaworem przy wlewie do chłodnicy. Przy nagrzanym silniku czekałem jak zacznie się wylewać płyn. Czy możliwe jest, że taki sposób jest nieskuteczny? Wczoraj przegazowałem go na każdym z biegów do ponad 5,5 tys. obrotów i przez kilka dobrych kilometrów prawa strona grzała wręcz gorącym powietrze i nawet przy silnim nawiewie. :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a pod kompa podłączałeś czy klapy chodzą albo nie ma błędu jakiegoś?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

No to juz wiesz, ze to kalpy, elektozawor albo sterowanie z klimatornika.

Klapy da sie podobno testowac w sofcie, ale w zyciu tego nie robilem - od tego zacznij.

Opublikowano

Czyli co?? Komputer i do podpięcia? sprawdzić działanie klap?

 

Ma ktoś/ zna ktoś serwis do polecenia, gdzie podepnę pod kompa E46 w Warszawie?

 

 

Jak uzyskam diagnozę to się informacją podzielę.

 

 

Gdyby ktoś,coś chciał dodać to śmiało. Mile widziane wszystkie wpisy na temat.

 

 

Jeszcze raz DZIĘKUJĘ za zainteresowanie tematem.

 

 

Pozdrawiam

 

Grzesiek

Opublikowano
Zapchana nagrzewnica...U mnie od strony kierowcy dawalo zimnym,a u pasazera letnim....Przepłukałem nagrzewnice,wywaliło kupę syfu i od razu była poprawa,więc stwierdziłem,że trzeba wymienić,po wymianie spokój,wysłalem ci link jak wymienić nagrzewnicę.Pozdro
Opublikowano

Aaaa właśnie, klapy muszą działać poprawnie, bo przecież one sterują tylko powietrzem(zimnym czy ciepłym). Nawiew z lewej strony mam czy to nogi, twarz czy szyba. Po zwiększeniu nawiewu leci silniejsze powietrze(co prawda zimne po lewej, ale w ogóle leci o takiej samej mocy co z prawej strony, więc chyba klapy działają poprawnie?? Czy się mylę?

 

P.S. FalaD chyba będę zmuszony wykonać ten proceder. Tak czy inaczej dzięki za info. Pozdrawiam.

Opublikowano
Chodzi o klapy przy nagrzewnicy,jak się otworzą to daje ciepło w kratki :D .Łatwo sprawdzić...Dostań się do nagrzewnicy(wysłałem ci link na PW),i na climatroniku zmieniaj temperature z zimnej na ciepłą,zobaczysz jak się otwierają i zamykają :8) Najpierw może sprawdż te klapy to już będziesz tez wiedzial jak sie dobrać do nagrzewnicy :lol: Jednym słowem: mylisz się :P
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Przyznaje, że jeszcze się tym nie zająłem bo raz, że zimno a dwa nie miałem czasu. Po sprawdzeniu działania klap i ewentualnej wymianie nagrzewnicy zdam relację. Teraz nagrzewnica przy nowym problemie, czyli skakających obrotach na luzie i gaśnięcie silnika przy dojeździe do świateł na zimnym silniku to pikuś!! Czyżby silniczek krokowy był zabrudzony??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Jestem nowy więc z góry przepraszam za coś tam ;)

Trzy tygodnie temu kupiłem auto. Mianowicie chodzi o to, że temperatura wewnątrz sie zmienia, z dmuchaw leci raz ciepło raz zimno. Jak zwiększę temperaturę to przez jakiś czas znowu daje ciepło, a od jakiegoś tygodnia mam problem z kontrolką od poziomu płynu chłodzącego, w czasie jazdy zapala się na jakiś czas i gaśnie (raz dłużej raz krócej). Oczywiście poziom płynu jest w normie i nie ubywa go. Czy może to być zapowietrzony układ chłodzenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.