Skocz do zawartości

318i N42 - kontrolka eml i brak reakcji na pedał gazu


johnny

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Spotkała mnie przykra niespodzianka ze strony mojego rzęcha ;) : kolejny raz silnik zastrajkował, nie reaguje na pedał przyspieszenia, zapala się kontrolka eml i check engine. Kilkukrotne zgaszenie i odpalenie silnika powoduje że zaczyna działać jak nowy, kontrolka eml oczywiście gaśnie. Sytuacja ta pojawiła się tylko przy ujemnych temperaturach na zewnątrz.

Poniżej odczyt błędów:

 

285E CDKDVFSG - VVT-Control unit internal failure

Error counter: 16

Logistic counter: 67

1. Umweltsatz

Mileage 20870 km

Engine speed (nmot) 1680.00 /min

Supply voltage (ub) 22.14 V

Engine temperature (tmot) -30.75 degrees C

Ambient temperature (tumg) 64.50 Grd C

2. Umweltsatz

Mileage 351250 km

Engine speed (nmot) 1680.00 /min

Supply voltage (ub) 23.17 V

Engine temperature (tmot) -14.25 degrees C

Ambient temperature (tumg) 64.50 Grd C

3. Umweltsatz

Mileage 361490 km

Engine speed (nmot) 1720.00 /min

Supply voltage (ub) 7.54 V

Engine temperature (tmot) -27.75 degrees C

Ambient temperature (tumg) 63.00 Grd C

ROM-Test Fehler

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Error code: 05 28 5E A8 21 10 43 08 27 2A EB 17 96 89 35 2A

F6 2D 96 8D 35 2B 50 1B

-------------------------------------------------------------

2865 CDKDVPMN - Power supply limit VVT-emergency

Error counter: 16

Logistic counter: 98

1. Umweltsatz

Mileage 25970 km

Engine speed (nmot) 1680.00 /min

Supply voltage (ub) 23.27 V

Engine temperature (tmot) -8.25 degrees C

VVT-value in according of control(vvt_iw_u) 58.20 %

2. Umweltsatz

Mileage 377430 km

Engine speed (nmot) 1720.00 /min

Supply voltage (ub) 2.83 V

Engine temperature (tmot) -32.25 degrees C

VVT-value in according of control(vvt_iw_u) 57.42 %

3. Umweltsatz

Mileage 387070 km

Engine speed (nmot) 1720.00 /min

Supply voltage (ub) 7.54 V

Engine temperature (tmot) -37.50 degrees C

VVT-value in according of control(vvt_iw_u) 47.65 %

Exzenterwinkel faehrt nicht auf Vollhubposition

Test conditions fulfilled

Error not present now, but already stored

Error would cause a warning lamp to light up

Ktoś z Was się spotkał z taką usterką i ma jakieś rozwiązanie ?

Internet powiada że to uszkodzony sterownik valvetronica i trzeba go wymienić, pytanie tylko czy komuś to pomogło ? czy należy jakoś specjanie programować taki sterownik czy można podstawić "plug and play" ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz absurdalnych wartości napięcia zasilania, absurdalne są także: przebieg, temperatura silnika, temperatura zewnętrzna.

Co do napięcia to ew co mogłoby spowodować taki nagły jego wzrost ? (regulator napięcia ? ) i dlaczego nie ma objawów na innych urządzeniach auta ? tylko ten jeden sterownik szaleje ? Akumulator w aucie jest prawie nowy, ma rok, nie ma problemów z paleniem.

Żeby była jasność taki problem pojawił się dwa czy trzy razy w tym roku, wcześniej nie było takiej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te napięcia mogą być bardzo niebezpieczne dla elektroniki auta. Zacząłbym od regulatora napięcia alternatora. Włącz ukryte meni i podczas jazdy obserwuj czy napięcie jest stabilne, albo wymień regulator alternatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobne objawy czyli kontrolki check engine + EML w silniku N46B20. Silnik przechodzilw tryb awaryjny i auto nie jechalo po dodaniu gazu. Zachowywalo sie tak jakby mialo 20 koni a nie 146.

 

W moim wypadku skonczylo sie na wymianie silownika: numer czesci 11377548387 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7548387-silownik

 

pozdrawiam,

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Cześć.

 

Spotkała mnie przykra niespodzianka ze strony mojego rzęcha ;) : kolejny raz silnik zastrajkował, nie reaguje na pedał przyspieszenia, zapala się kontrolka eml i check engine. Kilkukrotne zgaszenie i odpalenie silnika powoduje że zaczyna działać jak nowy, kontrolka eml oczywiście gaśnie. Sytuacja ta pojawiła się tylko przy ujemnych temperaturach na zewnątrz.

 

Miałem takie same objawy ale nie tylko przy ujemnych temperaturach. Kontrolka Eml zapalała się przy redukcji biegów na niższy ale nie była to reguła. Czasami z kontrolką Eml dało się jechać (z mniejsza mocą), a czasami auto nie reagowało w ogóle na pedał gazu i stało w miejscu. Kontrolka potrafiła też zapalić się na wolnych obrotach podczas postoju. Samochodem wtedy zaczynało lekko telepać.

 

Za radą autora wątku wymieniłem sterownik valvetronic-a, który znajduje się pod akumulatorem.

Od kilku dni ani razu nie pojawiła się kontrolka EML. Mam nadzieję, że już tak zostanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik pracuje bezproblemowo od wymiany tego modułu, minęło już blisko rok i nie zauważyłem jakiejkolwiek nieprawidłowości.

Inna sprawa że dni z ujemną temperaturą i dużą wilgotnością od wymiany modułu było jak na lekarstwo ;) Niestety w te największe tej zimy mrozy ( koniec stycznia, początek lutego ) auto stało w garażu bo byłem chory, więc trudno tutaj o 100% pewność.

Natomiast jestem pewien że nie była to wina napięcia zasilania bo tak jak pisałem akumulator w tej chwili 2 letni, na teście napięcie w miarę stabilne i w okolicach 14V, skąd w błędach tak wysokie napięcie ? nie wiem, może ze względu na uszkodzenie modułu takie dziwne dane zostały zapisane...

 

Jeszcze jedna sprawa, mianowicie ja wyszukałem na alledrogo sterownik z najnowszym numerem części, zakładam że wcześniejsze modele miały jakieś swoje wady, stąd aż trzy modele sterowników różnych producentów. Może się mylę i doszukuję się jakiejś teorii spiskowej :lol: ale tak sobie pomyślałem i dlatego założyłem najnowszy zakładając że jest on pozbawiony wad projektowych i produkcyjnych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem takie same objawy ale nie tylko przy ujemnych temperaturach. Kontrolka Eml zapalała się przy redukcji biegów na niższy ale nie była to reguła. Czasami z kontrolką Eml dało się jechać (z mniejsza mocą), a czasami auto nie reagowało w ogóle na pedał gazu i stało w miejscu. Kontrolka potrafiła też zapalić się na wolnych obrotach podczas postoju. Samochodem wtedy zaczynało lekko telepać.

 

Za radą autora wątku wymieniłem sterownik valvetronic-a, który znajduje się pod akumulatorem.

Od kilku dni ani razu nie pojawiła się kontrolka EML. Mam nadzieję, że już tak zostanie. :)

 

Tak z czystej ciekawości jak tam silnik ?? wszystko działa OK po wymianie tego sterownika valvetronic-a ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Panowie u mnie dokładnie te same 2 błędy co u założyciela tematu. Objawy podobne - co x km zapala się eml, auto traci moc, czasami trzęsie się jak dzikie, nie jedzie... po zgaszeniu i odpaleniu ponownie na jakiś czas jest spokój. Chyba zacznę od wymiany sterownika VVT ? Widzę, że za ok. 150zł można dostać używkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.