Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam!

 

Czy przy zgaszonym silniku powinienem być w stanie ruszyć sztangą od turbo? Trochę kopci na szaro przy przekroczeniu 2.5k obrotów przy mocniejszym bucie. Czy mogła się zapiec zmienna geometria?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
WItam!

 

Czy przy zgaszonym silniku powinienem być w stanie ruszyć sztangą od turbo? Trochę kopci na szaro przy przekroczeniu 2.5k obrotów przy mocniejszym bucie. Czy mogła się zapiec zmienna geometria?

 

Pozdrawiam

 

Jeżeli masz sterowanie elektronicze to za chiny nie ruszysz sztangi, bo w sterowniku jest przekładnia ślimakowa.

Jak masz sterowanie podciśnieniem to tak.

No chyba że odłączysz sterowanie to co innego.

Ale ty masz raczej na pewno elektroniczne. Uruchom więc auto i przygazuj na postoju, to wtedy sztanga będzie się poruszła.

Źle działające turbo przede wszystkim objawia się odczuwalnymi spadkami mocy.

 

Kopcenie może, ale nie musi być spowodowane usterką sterowania kierownicami w turbinie.

Zacznij od odłączenia zaworu EGR i sparwdź czy jest poprawa. Odczytaj błędy w komputerze może coś się zapisało.

Być może przepływka jest już słaba.

Powodów może być bardzo wiele.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Fakt jest elektroniczne sterowanie no i nie da się sztangi ruszyć. Bałem się, że jest coś nie tak ale ok. Podejżewałem też egr. Odczuwa się spadek mocy powyżej 3.5k obrotów. Jutro zerknę czy się rusza na włączonym. Dzięki za sugestie.
Opublikowano

Tzn miałem na myśli termostat od chłodzenia egr. Nie wiem, czy mogłoby to mieć jakiś wpływ ale gdy silnik jest nie całkiem rozgrzany to nie kopci aż tak. Zamówiłem wczoraj nowy przepływomierz. Myślę, że wymiana nie zaszkodzi. Zobaczymy co dalej. Wymieniałem niedawno też ten czujnik co jest przed przepustnicą. Powoli jakoś dojdę.

 

Nie wpomniałem jednak ważnej rzeczy. Auto nie ma dpfa i ma virusa. Ale wydaje mi się, że wcześniej tak nie kopciłpo.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Po wymianie przepływomierza kopcenie lekko się zmniejszyło ale jest nadal. Wygląda na to, że trzeba będzie rozmontować egr. Tak przy okazji, zauważyłem, że na części gorącej turbo tu gdzie sztanga "wchodzi" do środka, jest trochę sadzy. Czy gdzieś jest nieszczelność? Czy to normalne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.