Skocz do zawartości

Wibracje bmw e34 525 tds kombi


jarson83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Bmw e35 525 TDS Touring z 1996 roku.

Powyzej 100 km/h zaczynaja sie wibtacje. Ustaja troche powyżej 130 km/h.

Dodam że odzywa mi się dwumasa.

Wibracje sa podczas jazdy na biegu jak i na luzie.

Koła wyważone.

Pomóżcie co to może być.

Miał ktoś podobny problem?

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to podpora wału, z tego względu że wibracje również występują na biegu jałowym .Możliwe najprawdopodobniejsze przyczyny to : krzywe felga/felgi ,opony, tarcze lub koła do ponownego wyważenia ,w dalszej części to luzy w zawieszeniu
iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to podpora wału, z tego względu że wibracje również występują na biegu jałowym .Możliwe najprawdopodobniejsze przyczyny to : krzywe felga/felgi ,opony, tarcze lub koła do ponownego wyważenia ,w dalszej części to luzy w zawieszeniu

 

Też bym obstawiał że koła (miałem to u siebie) ale skoro napisał że sprawdził ....

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym sprawdzeniem kół to różnie bywa. Miałem bicie czasami przy hamowaniu w okolicach 80-100km/h, czasami bez hamowania ale tu już prędkość wynosiła ok 100-120km/h powyżej tej prędkości wszystkie objawy znikały. Obstawiałem tarcze, bo były już wykończone. Po wymianie tarcz zero poprawy. Kilka razy wyważałem koła, zero poprawy. Oczywiście sprawdzanie zawieszenia, geometria... nic nie pomagało. W końcu postawiłem na opony. Bieżnik był w porządku, ale opony były trochę wiekowe...może nawet trochę więcej niż wiekowe. Postanowiłem je zmienić na nówki. I to był strzał w 10tkę. Po wymianie nie ten samochód. Okazało się, że wewnętrzna struktura opon była już naruszona (ze starości i przebiegu). Po prostu przy pewnych prędkościach i w pewnych warunkach opona traciła swoje właściwości. Chciałem jedną z tych starych opon zostawic na zapasie, ale sobie odpuściłem. Proponuję więc, żebyś sprawdził opony pod względem daty produkcji. To, że na wyważarce jest ok, niestety nie oznacza, że wszystko jest ok. Sam się o tym przekonałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to podpora wału, z tego względu że wibracje również występują na biegu jałowym .Możliwe najprawdopodobniejsze przyczyny to : krzywe felga/felgi ,opony, tarcze lub koła do ponownego wyważenia ,w dalszej części to luzy w zawieszeniu

 

 

Przecież wrzucajać bieg jałowy rozłączamy wał od skrzyni, ale on nadal jest obracany przez dyfer.

 

Jak masz możliwość to spróbuj wyważania na samochodzie.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem tak z powodu wachaczy górnych. Na aucie niby zero luzu tuleje ok ale po wyciągnięciu sworzeń z jednej strony miał delikatny, naprawdę delikatny luz a drgało jak pieron Edytowane przez Carvie89

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wrzucajać bieg jałowy rozłączamy wał od skrzyni, ale on nadal jest obracany przez dyfer.

" a bo mnie zmyliły" :mrgreen:

generalnie rozchodziło się o to że , energia kinetyczna przekazywana z kół a energia przekazywana ze skrzyni to dwie różne bajki

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak duży masz luz na dwumasie? sprawdzałeś? U mnie jest, może nie jakiś mega duży ale mozna śmialo powiedzieć że jest i nie ma to wpływu na samochód pod żadnym względem przynajmniej u mnie

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje zawsze zostawiam na jałowym bo mam równo pod domem ale na zimnym gdy wcisnę sprzęgło to też jest inny dźwięk ale wibracji jakichkolwiek brak brak

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem luzu ale jak odpale samochód to na zimnym silniku telepie nim przez jakiś czas.

na to bardziej wpływ mają świece żarowe lub wtryski .Koło jak już ma spory luz to najbardziej odczuwalne jest przy 1500obr., na jałowym otwórz drzwi i będziesz widział czy przenosi wibrację na budę.Przy normalnej jezdzie też obserwuj jak się zachowuje p w.w obrotach .Również przy gaszeniu słyszalny jest nie miły dziek , ujął bym to jak "metaliczne j...bnięcie "

iZzI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zamach odezwał się bodajże 3x. Dwa razy jak dostała po rzyci, a raz jak przejechałem kawałek na 5 garach. Było słychać stukanie z okolic skrzyni. Przy gaszeniu mam bulgotanie, jakby jeszcze przerzuciło silnik. To przez koło zamachowe?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że u Ciebie to może być dwumasa. U mnie przy gaszenie też jest metaliczny dżwięk i zatrzęsie silnikiem. Jak wciskam sprzęgło podczas gaszenia nie ma tego.

Nie mam teraz czasu ale niedługo odstawie auto na parę dni do mechanika i niech ogarnia wszystko. Sprawdzę świece żarowe, wtryski, napęd. Zakładam przelot, chipa, letni felunek i latamy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.