Skocz do zawartości

bmw 323 2.5 kopci czase na niebiesko przez 1km i przestaje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z moim autkiem. Od kilku dni zauwazylem ze auto po nagrzaniu sie kopci na niebiesko przez ok 1 km i przestaje. Nie mam pojecia co to moze być proszę o pomoc. Dodam ze auto mam w lpg.
Opublikowano
To by wskazywało na uszczelniacze zaworowe, po nagrzaniu silnika jeszcze bardziej twardnieją i nie trzymają wskutek czego olej spływa do cylindra.
Opublikowano

uszczelniacze raczej kopca po odpaleniu poniewaz jak auto stoi to scieka z nich olej do komory spalania a jak silnik sie nagrzeje to kopcenie czesto ustepuje. Wraz ze wzrostem temp uszczelniacze nie twardnieja tylko raczej robia sie bardziej elastyczne..

Jesli kopci Ci bez wzgledu na to czy jest cieply czy zimny i przez nieokreslony czas i wraca do normy to obstawiam zapiekajace pierscienie badz zamarznieta zatkana odme.

Opublikowano
Dzisiaj rozkrece odme zobacze jak wygląda. Dodam jeszcze ze pod korkiem oleju mam taka maź jak maslo. Kumpel mowil ze tak sie dzieje jak sie jezdzi krotkie odcinki
Opublikowano

A ja przypuszczam, ze Ci puscila uszczelka pod glowica.

Olej idzie w plyn chlodniczy i maz sie robi. Objaw jest tak typowy i identyczny dla wszystkich marek, ze mozesz to bez problemu wygooglowac.

 

A kopci na niebiesko bo siorbie olej. Najprawdopodobniej wlasnie te nieszczesne uszczelniacze zaworow. Wyciek nie jest duzy ale przez noc splynie tyle, ze potem to widzisz.

Jak juz sie wypali masz wrazenie, ze problem ustal.

Opublikowano
ale maź pod korkiem nie zawsze sugeruje uszczelke. Właśnie krótkie odcinki jazdy powodują że zbiera się wilgoć i olej nie jest odpowiednio rozgrzany i nie odparowuje woda i daje taki efekt.
szukam
Opublikowano

Mieszkam w duzym miescie i na co dzien tez nie robie dlugich odcinkow. Mimo wszystko pierwszy raz slysze o tym, ze jest to normalne i nigdy czegos takiego nie widzialem, w zadnym ze swoich aut.

 

http://www.podkontrola.pl/download/Biuletyn_15_2011_temat_wydania_int.pdf

 

Generalnie takie zjawisko wskazuje na to, ze wody masz za duzo w oleju po prostu. A z obserwacji, nie przybywa Ci oleju na bagnecie? Nie ubywa plynu chlodniczego?

Opublikowano

Stan płynu ok stan leju ok. Narazie tylko raz mi zakopcił tak fest przypuszczam że odma albo EGR sie zapchały. Jeżeli dymek sie powtórzy spróbuję wyciągnąć odme zobaczyć jak wygląda, w gorszym przypadku uszczelniacze zaworów wtedy to glowica to ściągnięcia.

Poinformuję was co to jest.

Opublikowano

Chyba nie trzeba sciagac glowicy zeby je wymienic. Mozna to zrobic od gory sciagajac pokrywe zaworow.

Ale moge sie mylic - warto potwierdzic u kogos, kto to robil.

Opublikowano
wyczyściłem odmę razem z wężykami. Była cała zawalona jak narazie wszystko ok zobaczymy jak sie bedze sprawować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.