Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Otóż:

e34 zostało kupione z uszkodzonym silnikiem, jednak silnik został przełożony z omegi(w omedze dobrze chodził). Prace: został wyjęty silnik z bmw, osprzęt wyjęty, wiązka, komp itp. Tak samo silnik z omegi. Na goły słupek+pompa założona wiązka silnika, 2 czujniki w głowicy(w omedze było to zaślepione-po prostu nie było czujników, trzeba było je wkręcić), komputer, miska i inne rzeczy które były potrzebne by włożyć silnik z opla do bmw. Jedna mała nieścisłość: pompa w omedze końcówka numeru 994, w bmw 993, ale komputer najpierw został z bmw( paliła się kontrolka wtrysku), potem włożony od omegi(żaden błąd nie pali się). ma komputerze z omegi nie działa pompa paliwa w baku. Dziś e34 zostało podłączone pod kompa- niestety silnik nie chciał się z nim połączyć, bo jak np układ hamulcowy, inspekcja- łączyło się z tym. Na komputerze z e34 nie podawało paliwa na wtryski. Na kompie z omegi coś tam podaje, ale wydaje mi się że słabo. Została również podłączona gruszka do pompowania paliwo przed pompą, wraz z bańką z ropą na krótkim wężyku- to samo, czyli nic. Coś tam się odezwie , raz, czasem na 2 cylindry załapie ale to wszystko. Na tyle kręcenia rozrusznikiem paliwo by doszło, a mało jej nie kręciliśmy. Tak więc pytam was, drodzy forumowicze jak się do tego zabrać, co sprawdzić, bo mi ręcę opadają(nieszczęsny komputer nie może się połączyć :roll: ). Może ktoś coś napisze, naprowadzi, przed zaprowadzeniem auta do znachora-elektryka...

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

jak już nie możesz to ja go chętnie odkupię :mrgreen:

a tak na poważnie to trochę namieszałeś ,po co ruszałeś wiązkę i kompa w bmw? silnik z omegi uzbrajasz osprzętem z bmw(pompa z nastawnikiem ,wtrysk sterujący,czujnik położenia wału)i wkładasz do bmw podpinasz kable i wszystko powinno być ok .A teraz jak masz część osprzętu z opla część z bmw to może być problem z kompatybilnością poszczególnych elementów elektronicznych .Wygląda na to że problem jest z elektrozaworem na pompie(brak napięcia )przez co nie puszcza paliwa.Sprawdzić musisz czy jest na nim napięcie po przekręceniu "zapłonu" z tego co pamiętam musi być min. 10v. jak nie będzie, to wina może leżeć w przekazniku głównym (białym ) lub w kablu .Może wystarczy jeszcze przełożyć przekaznik z omegi(nie mam pojęcia jak jest w oplu, jaki kolor i czy on tam jest ) lub po prosty podać na ten elektrozawór napięcie na "krótko" i spróbować odpalić . Napisz jeszcze co masz w końcu włożone? jaka założona pompa,wtrysk,komputer/y

eSKa

Opublikowano
prąd na którko był dawany na elektrozawór. słupek silnika + komputer + pompa z omegi, wiązka elektryczna+ osprzęt z bmw, komputer był przelozony z omegi by sterowało pompą wtryskową, na kompie z omegi nie ma błędów, na kompie z bmw 3 błędy bodajże wyswietlała kontrolka wtrysku. a może to immobilizer siedzi w kompie z omegi? moze wystarczyło by skołować jakiś inny, kompatybilny komp?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

W poliftowwym e34 jest pompa z nastawnikiem indukcyjnym, a w Omega jaką miałeś pompę?

 

Różnice m-dzy nastawnikiem indukcyjnym a potencjometrycznym:

1)ECU

2) wiązka

 

Dodatkowo należy pamiętać o EWSII :)

 

Mam nadzieję, że nie zrobiłeś zwarcia i nie uwaliłeś nastawnika :(

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
w omedze był nastawnik indukcyjny. pompa w bmw miala końcówkę 993, w omedze 994. więc ecu zmienione, wiązka nie, więc w tym może byc problem?

 

Masz 2 wyjścia: albo przerobić wiązkę BMW, albo zmienić ją na właściwą (polecam to 2 wyjście).

 

Pozdrawiam

 

P.S. Cichy77, jak tam moje fanty? :)

Edytowane przez lieder_r
Opublikowano
a nie da rady przełożyć samego nastawnika i włożyć komputer od bmw? nie wiem jak to wygląda od strony technicznej

eSKa

Opublikowano
więc tak: po podaniu prądu na krótko na świece i pompę paliwa auto odpala i od razu gaśnie. prawdopodobnie problemem jest immobilizer. omega go miala, bmw nie. jedno pytanie, dla potwierdzenia, immo siedzi w ecu? a i co on "odłącza"?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano

Wystarczy wgrać nowy wsad bez EWS do ECU - za pomocą NCS Expert...

 

Na głowiczce pompy wtryskowej (żeliwna część z króćcami rurek) jest elektrozawór odpowiadający za gaszenie silnika - to jego immobiliser wyłącza. Do celów eksperymentalnych podaj od punktu ładowania (+ pod maską) 12V i uruchom silnik. Pamiętaj, aby przed wyłączeniem stacyjki wpierw rozłączyć tę prowizoryczną zworkę - silnik zgaśnie. Inaczej załatwisz alternator.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dokładnie o ten elektrozawór się rozchodzi ;) Podaj w ramach eksperymentu na sztywno napięcie i napisz czy silnik zgasł :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
pisałeś na samym początku że podawałeś napięcie na elektrozawór ,tak jak pisałem wcześniej sprawdz jeszcze przekazniki(od pompy pomarańczowy i bialy główny) ,wez ten od omegi i porównaj go z tym głównym białym od bmw może być tak że inaczej zamyka obwody i tu jest problem

eSKa

Opublikowano
Niestety pan co miał rozkodować immo nie może mi teraz tego zrobić. Dopiero za 2 tyg... Zapomniałem, po podaniu prądu na elektrozawór to samo. Ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej silnika do tds? Albo kogoś kto by się podjął przeprogramowania/wyczyszczenia komputera? A i jeszcze małe sprostowanie: w omedze był nastawnik HDK, taki jest teraz w bmw.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Niestety pan co miał rozkodować immo nie może mi teraz tego zrobić. Dopiero za 2 tyg... Zapomniałem, po podaniu prądu na elektrozawór to samo. Ma może ktoś schemat instalacji elektrycznej silnika do tds? Albo kogoś kto by się podjął przeprogramowania/wyczyszczenia komputera? A i jeszcze małe sprostowanie: w omedze był nastawnik HDK, taki jest teraz w bmw.

 

Jeśli w BMW był nastawnik EDC, to musisz zmienić wiązkę silnika wraz z ECU od nastawnika HDK. Wiązka naturalnie z BMW e34 :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja też robiłem SWAP, dokładnie tak samo, czyli silnik z Omegi z pompą o nr 994 do mojej buni z pompą 993.

Objawy miałem takie same, ale po podłączeniu kompa pokazało, że nastawnik nie współgra ze sterownikiem silnika,

więc przełożyłem tylko stary nastawnik i było OK

Opublikowano

też bym tak zrobił, ale pompę za wcześnie sprzedałem :mad2: nie mając tej wiedzy co teraz...

 

up:

 

Tak więc dowiedziałem się:

 

Przy zamianie edc na hdk potrzebujemy:

 

-nastawnik hdk (taki mam już przy pompie)

-wiązka elektryczna od hdk(bądź dołożenie kabla ekranizowanego od ecu do pompy w wiązce od edc)

-ecu kompatybilne z hdk

-jeżeli auto nie jest wyposażone jest w ews to usunięcie immo z ecu

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Tak więc BMW żyje :D Po włożeniu ecu z końcówką 201 auto normalnie odpala. Jeszcze mały problem. Trzeba na krótko spiąć świece żarowe i pompę paliwa. Tak normalnie nie chodzą te rzeczy. A i jak jeszcze ktos by mi pomógł w podłączeniu podciśnień to było by fajnie.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
Tak więc BMW żyje :D Po włożeniu ecu z końcówką 201 auto normalnie odpala. Jeszcze mały problem. Trzeba na krótko spiąć świece żarowe i pompę paliwa. Tak normalnie nie chodzą te rzeczy. A i jak jeszcze ktos by mi pomógł w podłączeniu podciśnień to było by fajnie.

 

Zmień wiązkę na odpowiednią i wszystko będzie działać jak z fabryki :)

 

Co do podciśnień - służę pomocą (PW, tel.) ;)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ważne że chodzi :D zrobie zdjęcie tych podciśnień i wstawie w temat. Przyda się dla potomnych. Ogólnie objawy są takie że ma za wysobie obroty na jałowym, szarpie jak mu sie da mało gazu, nie ma mocy i na obrotomierzu źle pokazuje.

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Opublikowano
pytanie kolejne: bo nie grzeą świece, i nie działa pompa paliwa, by odpalic rano auto muszę zewrzeć 2 przewody idące do sterownika(mniemam świec żarowych, mały sterownik obok ecu), jak sobie z tym poradzić? kwestia wymiany wiązki przy silniku, czy zakupienie odpowiedniego tego sterownika, czy może one są takie same w e34, niezależnie od nastawnika?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.