Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

E93 (325i) stało 2 miesiące w garażu ze względu na wyjazd i po powrocie odkryłem, że mam wyciek oleju pod samochodem.

Olej jest czysty, ale jest go znaczna ilość, dlatego boje się co to może być. Wcześniej myślałem, że mi bierze olej, gdyż dolewałem między wymianami, ale wychodzi na to, że to jakiś wyciek. Kiedyś już byłem z takim pytaniem u mechanika, ale stwierdził, że po ściągnięciu osłon, nie ma śladu oleju.

 

Pytanie do was, skąd to może się sączyć, np. miska olejowa? I jak to najlepiej sprawdzić?

Drugi problem przed jakim stoję, to oszacowanie ile oleju jest w silniku i czy mogę go odpalić, żeby zajechać do mechanika. Jak wiemy, poziom oleju jest pokazywany dopiero po rozgrzaniu silnika, a ja wolałbym go nie włączać ze zbyt niskim poziomem. Pod samochodem miałem karton, i na oko raczej nie wylało się więcej niż 0,2-0,5l, ale głowy nie dam, bo nie wiem jak ten karton wchłania olej przez tak długi czas.

 

Kolejną niespodzianką, jaką odkryłem po tych 2 miesiącach to kompletnie padnięty, nowy AKU. Pare tygodni przed wyjazdem wymieniłem AKU na nowy, również AGM. Po przyjeździe, AKU był tak rozładowany, że napięcie było na poziomi 3,5V. To spowodowało, że ładowarka Bosch C7 nie widziała akumulatora i nie pozwalała włączyć tryby ładowania.

Pytanie: jak naładować akumulator, np. bardziej tępym prostownikiem (np. zwykłym analogowym)?

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, gdyż chciałbym usprawnić samochód jak najszybciej i rozwiązać problem.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Aku musisz ruszyć zwykłym starym prostownikiem bez zabezpieczeń.

Poczekaj z 2-3 godziny aż osiągnie widzialny poziom przez bosha i zacznij ładować boshem.

Z olejem ja bym sprawdził czy na bank jest to silnikowy.

Może być ze skrzyni albo ze wspomagania albo płyn hamulcowy.

Wachales olej i na palcu patrzyłes lepkosc ???

Może to jakiś inny płyn wsiaka w karton.

 

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano
(...)Pytanie do was, skąd to może się sączyć, np. miska olejowa? I jak to najlepiej sprawdzić?

Drugi problem przed jakim stoję, to oszacowanie ile oleju jest w silniku i czy mogę go odpalić, żeby zajechać do mechanika. Jak wiemy, poziom oleju jest pokazywany dopiero po rozgrzaniu silnika, a ja wolałbym go nie włączać ze zbyt niskim poziomem. Pod samochodem miałem karton, i na oko raczej nie wylało się więcej niż 0,2-0,5l, ale głowy nie dam, bo nie wiem jak ten karton wchłania olej przez tak długi czas.(...)

 

Jak stan będzie na minimum, to komputer da Ci znać od razu po włączeniu zapłonu. Dokładnego stanu nie sprawdzisz przed rozgrzaniem, ale skrajny tak.

 

(...)Kolejną niespodzianką, jaką odkryłem po tych 2 miesiącach to kompletnie padnięty, nowy AKU. Pare tygodni przed wyjazdem wymieniłem AKU na nowy, również AGM. Po przyjeździe, AKU był tak rozładowany, że napięcie było na poziomi 3,5V. To spowodowało, że ładowarka Bosch C7 nie widziała akumulatora i nie pozwalała włączyć tryby ładowania.

Pytanie: jak naładować akumulator, np. bardziej tępym prostownikiem (np. zwykłym analogowym)?

 

Zakodowałeś nowy akumulator? Trzeba podłączyć komputer, odpalić INPE i zrobić reset. Samochód musi wiedzieć, że dostał nowy aku. Inaczej będzie go niepoprawnie ładował (nie doładowywał).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Niekoniecznie - w benzynie dłużej utrzyma się klarowny niz w dieslu.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Dzięki wielkie za wszystkie sugestie.

 

AKU zakodowałem i powód rozładowania to prawdopodobnie 2 miesięczny postój. (mam nadzieję). AKU wyciągnąłem i naładowałem już.

 

Co do oleju, podejrzewam, że to silnikowy bo i w silniku mi ubywało. Sprawdziłem poziom oleju, po odpaleniu i odczekaniu kilku minut. Brakuje jednej "jednostki", czyli około 200ml.

Poziom oleju:

http://sp.texasnet.pl/poziom.jpg

 

Samochód to automat, więc skrzynia też by mogła być podejrzana.

Zdjęcie poniżej.

Olej jednak nie jest taki czysty:

http://sp.texasnet.pl/olej.jpg

 

Nasiąknięty karton:

http://sp.texasnet.pl/karton.jpg

 

Powyżej pustego bidonu jest ciemniejszy ślad, to jest od opon. Na ziemię, olej kapie więc jakieś 50cm za przednimi kołami, ale to może być spowodowane osłonami podwozi. Ślad, gdzie kapało, widać na dole kartonu, jest takie ciemniejsze miejsce.

 

Nie bardzo mam rozeznanie w typach olejów, ale jest to na pewno olej i jest trochę przybrudzony.

 

Czy to może być coś poważnego, czy raczej jakaś "pierdoła"? Głównie chodzi o koszta, na które się muszę przygotować?

Jak to ewentualnie dalej zdiagnozować samemu?

 

W poniedziałek jadę do mechanika, ale jako że tutaj we Francji nie bardzo mam zaufanie do mechaników, ciekaw jestem waszych opinii.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Prrzybrudzenie oleju może być spowodowane brudem który olej zbiera gdy spływa po oslonach.

Musisz zdjąć osłony i tyle wtedy sprawdzisz skąd kapie. Potem zorjentujesz sie jakie koszty, może być od paru groszy za uszczelke do paru setek jeśli pękła miska albo cos innego. Jeśli nigdzie nie przywaliles to pewnie jakaś uszczelka cieknie.

 

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano

Witam

W zeszłym roku też miałem wyciek i ślad oleju w garażu. Okazało się że to z skrzyni automatycznej. Tam jest takie złącze

( wtyczka mechatronica) które przecieka.

http://allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp19-6hp21-zestaw-i2986063808.html

To okrągłe.

 

Typowy wyciek z automatu. Wymieniłem miskę z filtrem, olej i to złącze. Od tej pory nic nie przecieka.

 

Pozdrawiam z Poznania

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano (edytowane)
Witam

W zeszłym roku też miałem wyciek i ślad oleju w garażu. Okazało się że to z skrzyni automatycznej. Tam jest takie złącze

( wtyczka mechatronica) które przecieka.

http://allegro.pl/olej-miska-prowadnica-zf-6hp19-6hp21-zestaw-i2986063808.html

To okrągłe.

 

Typowy wyciek z automatu. Wymieniłem miskę z filtrem, olej i to złącze. Od tej pory nic nie przecieka.

 

Pozdrawiam z Poznania

 

 

Dzięki wielkie za sugestię!

 

Po oględzinach od spodu, okazuje się, że Twój typ był strzałem w dziesiątkę. Skrzynia się "poci" od strony kabiny pasażerskiej na wysokości uszczelki.

Zamawiam części i do weekendu auto powinno być w pełni sprawne :)

 

Tak przy okazji, czy w skrzyni jest czujnik poziomu oleju? Dobrze by było :)

 

Dziękuję raz jeszcze za pomoc.

 

EDIT: poprawione umiejscowienie "pocenia"

Edytowane przez Bugsy
Opublikowano

Witaj

Dobrze że ustaliłeś przyczynę. Nasze zabawki muszą być sprawne w 100%.

Niestety, w skrzyni brak czujnika. Stan oleju sprawdza się odkręcając korek- (przy odpowiedniej temperaturze oleju).

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za pomoc i sugestie, a w szczególności Frack, za 100% diagnozę i polecenie miejsca zakupu kompletu oleju i miski! :)

 

Miska, filtr, olej, złączka zostały wymienione i wszystko jest ok, póki co. Uszczelka na starej misce po oględzinach okazała się "zmęczona" i to było właśnie powodem nadmiernego pocenia się.

 

To z dobrych news'ów, a ze złych, mechanik stwierdził, że zajęło im to 4h i odpowiednio skasował zgodnie z cennikiem Francuskim.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.