Skocz do zawartości

e39 520D nagrzewanie silnika


Gapcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

potrzebuje porady.

Miałem problem z temperatura silnika - nie dobrzewał się. Wskazówka nie łapała pionu a jak juz na trasie czasami złapała to po chwili postoju i tak opadała. Wymieniłem dwa termostaty i wskazówka łapie pion i go trzyma ale moim zdaniem dzieje się to zbyt wolno tzn o ile na trasie jest w miarę OK to w mieście trochę się "męczy" z tym dogrzewaniem . I teraz moje pytanie jest takie czy mam się czym martwić czy raczej zostawić to w spokoju dodam że poprzednio miałem 2 benzyniaki i temperaturę łapały mi o wiele szybciej.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 520D, ale za to z webasto. Temperaturę przy jeździe w mieście mi łapie po około 15 minutach( przy mrozach średnio -3 do -5 stopni), ale mimo wszystko trzyma pion. Wymieniałeś termostat główny i termostat EGR? Czy wymieniałeś je razem z obudową, czy tylko same wkłady? Przy okazji dodam, że zamienniki mogą być rozwiązaniem na krótką metę, bo zaraz mogą znowu się zniszczyć, warto zamówić oryginał z ASO zważywszy na to, że miejscami jest tańszy niż zamiennik.

 

Czasami mi też silnik nie dogrzewał się i wychodziło na to, że to jest termostat. Aby upewnić się zostaw auto na noc, żeby porządnie się schłodziło, potem odpal silnik i zagrzej go lekko (tak do drugiej kreski od lewej na wskaźniku), potem otwórz maskę i sprawdź nagrzewnicę z lewej strony (stojąc naprzeciwko auta). Jeżeli jest ona ciepła, to znaczy, że to jednak termostat nie trzyma (bo powinna być ona ciepła dopiero jak spionizuje się wskazówka) i prawdopodobnie miałeś go uszkodzonego od początku.

 

Ewentualnie może to być zapowietrzony układ i to jest ostatnia rzecz jaka do głowy mi przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz test nr 7 i obserwuj czy po złapaniu pionu nie opada temp. Najlepiej w trasie. Mając pion rozpędź auto do 100-120 i obserwuj temp. Jeśli spada któryś termostat jest uszkodzony. Niedawno ktoś z forum kupił nowy oryginalny, ale wadliwy.

 

Benzyniaki o wieeele szybciej się nagrzewają od diesla. Nie włączaj też dmuchawy na max to też przyśpieszysz nagrzewanie. Ale myślę że masz wszystko w porządku tylko nie nauczyłeś się jeździć dieslem. Napisz po ilu km łapie pion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie jak wskazówka osiągnie pion to na teście nr 7 jest 75 stopni po przejechaniu około 15km

ale auto nie pali dużo ogrzewanie działa a na dodatek webasto nie działa, tak więc jeżeli na wskaźniku masz pion

to ja bym to tak zostawił. Nakombinujesz się nawymieniasz, stracisz kasę a i tak nic zrobisz.

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc...

 

oczywiści oba termostaty EGR i główny sa prosto z ASO :)

 

Nie zwracałem uwagi na to po ilu KM się nagrzewa ale na uczelnie mam jakies 14KM z czego kolo 10 to dwupasmówka wiec 100 spokojnie pęka i dojeżdżając mam wskazówke prawie że w pionie. Po mieście nie wiem nawet orientacyjnie jak to wygląda... ale jutro jak po nocy silnik się dobrze wystudzi to powiem dokładnie jak to wyglada w mieście

 

 

Inixi ja nie twierdze że nie mam webasto bo wydaje mi się że jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wskazania z testu nr 7 są na 100% wiarygodne aby na ich podstawie stwierdzić uszkodzenie termostatu

mimo że wskazówka trzyma pion :?: Co w takim razie odpowiada za wskazania tej wskazówki :?: jeżeli

wskazówka w pionie oznacza właściwą temp. a komp w teście nr 7 że temp. jest jeszcze za niska to na co zwracać

uwagę co jest ważniejsze, bo założyciel tego tematu może mieć podobny problem po sprawdzeniu temp. w teście nr.7

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazanie pionu można traktować poglądowo. Warto raz na miesiąc i przede wszystkim przy zmianie pór roku jeździć z testem nr 7 by sprawdzić czy układ chłodzenia działa prawidłowo bo mając pion 75-115st może być tak czy inaczej usterka układu chłodzenia.

 

Jeśli w teście nie mamy przekroczonej temp 70st z hakiem musimy dobrać się do któregoś z termostatów ( w przypadku diesla są czasami dwa) W przypadku benzyny wymieniamy główny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź :cool2:

Pozdrawiam.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie identyczna sytuacja jak u założyciela tematu. ostatecznie wychodzi wg mnie, że ten silnik (albo mój egzemplarz) już ma takie problemy z trzymaniem temperatury na wolnych obrotach a w utrzymywaniu temperatury pomaga webasto, które niestety jeszcze u mnie nie działa...

 

podczas jazdy w trasie w mrozy silnik u mnie sie nagrzewa i łapie pion, chociaż nie wiem czy 90stopni (nie było ostatnio mrozów po wymianie termostatu żeby to sprawdzić bo jak było okolo zera to ładnie 90st. trzymał, tylko że na postoju spadało na 86...), a gdy postoje z 5 min w miejscu na wolnych obrotach to od razu wskazówka lekko odchodzi od pionu. w zeszłym tygodniu wymieniony termostat na orginał behr, zresztą ten stary też rok temu wymieniany (zamiennik) i nadal tak samo... poza tym termostat egr sprawdzany (zresztą rok temu założony nowy oryginał) i jest sprawny, także :mad2:

 

nie wiem czy odpowietrzyć go nie umiem ale poodkręcałem obydwa odpowietrzniki i lałem aż poleciał płyn przez nie, na drugi dzień weszła może szklanka więc podobnie jak ktoś opisywał tu na forum.

 

także zostały u mnie 2 rzeczy - chwilowy brak wygłuszenia/ocieplenia na silniku i osłon pod silnikiem oraz niesprawne webasto w którym upatruje głównego winowajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo przy niesprawnych termostatach właśnie w trasie by Ci spadała temp. Na wolnych obrotach silnika pali mało paliwa, więc wytwarza też mniej ciepła, ogrzewanie-nagrzewnica zabiera sporą część ciepła plus brak osłon i możliwe, ze to wszystko skutkuje obniżeniem temp. Ale wątpię, że aż tyle by wskazówka uciekła od pionu. Może termostat co jakiś czas się zawiesza? Bo aż taki spadek temp jest dziwny przy teoretycznie sprawnym termostacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem co jest nie tak ale jest cały czas tak samo na nowym termostacie i nie mam chęci ani tymbardziej zbędnych 250pln na kolejny termostat...

zobaczymy jak skompletuje osłony, jeśli jeszcze mrozy wogóle będą do tego czasu :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że szkoda tylu pieniędzy. Lepiej w bak wlać :)

 

Jak zacznie spadać temp to weź dotknij chłodnicę czy nie jest czasami lekko letnia. Albo nawet jak nie będzie spadać to przy temp około 80 st sprawdź chłodnicę. Ważne by to zrobić przed otwarciem termostatu. Może on leciutko popuszczać, dlatego chłodnica nie będzie gorąca, a lekko ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie szukał bym winy w czujniku temp. Możliwe, że on po prostu źle wskazuje i podaje błędne dane na dechę. Niech ktoś bardziej ogarnięty się wypowie czy po podpięciu pod kompa pokaże temp. Ale oczywiście nie z tego czujnika tylko tego co pokazuje temp dla kompa do składu mieszanki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka i temp pokazana na desce elektronicznie jest odbierania z tego samego czujnika. Chodziło mi bardziej temp co podaje na kompa czy da się ją odczytać. Wtedy bylo by porównania czy wartości się pokrywają. Może masz tylko padnięty czujnik temperatury i nic złego się nie dzieje. Bo masz trochę nietypowy problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.