Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Jechalem ostatnio z podlaczonym lapkiem w czasie wypalania sie DPF-a!

Z tego co widzialem, temperatura mierzona przy Kat-cie wachala sie kolo 700set stopni C, przy DPF-ie kolo 500set stopni C.

Jadac na autostradzie na piatym biegu i przy 4 tys. =obrotow/min wzrosla ledwie na 540 na DPF-ie. Wiecej nie moglem osiagnac!

Czy to aby nie za malo do wypalenia sie czasteczek stalych???

 

Pytam gdyz rura Nr 10, ktora laczy kata z dpf-em posiadala taka metalowa oslone pod ktora byly wata lub cos w tym rodzaju. Ta wata wypalila sie, poczym obudowa metalowa grzehotala mi na rurze. Kolega mechanik zdjal mi ta obudowe i jezdze teraz bez. I teraz zabardzo nie wiem do czego jest ta oslona na tej rurce.

Czy ma ona chronic nadwozie przed wysoka temperatura ??? Lub moze sluzy do przenoszenia wysokiej temperatury z Kata do DPF-a?

W drugim wypadku zapewnie temperatura bez tej oslony bedzie mniejsza na DPFie?

 

http://bmwteilekatalog.info/images/images/169612.jpg

 

Czy wie ktos z szanownych kolegow w jakich granicach wacha sie u Was temperatura przy wypalaniu?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Około 700-800 z tym, że niewypala się DPF'a przy 4000 o/min :duh:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wypanaie DPF bardzo ładnie opisane jest w DIS-ie. nire przeszkadza że 4k obrota-wrecz przeciwnie.

Jeżeli kolega tak przeczytał to zyczę powodzenia :mrgreen:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Również...

ale fajnie gdyby kolega napisał dlaczego nie "wypala się" prz 4ko/min? bo własnie DIS nic o tym nie mówi...wazna jest temp, stały "wyziew" i i pare innych czynników które okresla DDE własnie, a jedyne co przemawia za "nie", to tylko praca silnika na tak wysokich obrotach, ale w żadnym wypadku nie przeszkadza to wypalaniu DPF-a

 

PS-kolega tak długo na forum, a nie wie, że nie cytuje sie postów pod bezposrednia odpowiedzia? Chyba trzeba przypominac regulamin nie tylko nowym kolegom...

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Niech sie kolega zastanowi :?: Temperatura bedzie wyższa na 5 biegu przy 4ko czy na 3 biegu przy 2,5ko :?: Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Niech kolega nie wprowadza w błąd, skoro instrukcja (manual) mówi wyraźnie, to należy trzymac się opisów i nie zadwać niepotzrebnie dodatkowych zagwostek zwykłemu uzytkownikowi:)- to tak gwoli zastanowienia :)

a temperatura bedzie wyższa przy wiekszym obciążeniu...

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Przecież instrukcja w DIS,e mówi wyrażnie 30min ciągłej jazdy przy 2,5-3 ko.

Wypalam DPF przynajmniej raz w tygodniu na zlecenie usługodawców stosuję tylko dodatkową chemię WURTH'a, gdyż do mnie trafiają przypadki zapchane na poziomie 150mb na wolnych obrotach. Wykonuję to w/g instrukcji DIS, dlatego wtrąciłem się w rozmowę. To tyle :idea: Życzę powodzenia w wypalaniu.

Adam Kunc

Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Przeciez nie przeszkadza to w wypaleniu DPF-a przy 4ko...

Własnie, że przeszkadza, ponieważ DPF za bardzo się schładza.

Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Wymuszałem w DIS wypalanie w róznych warunkach i nie zauważyłem przerwania wypalania, może tak jak kolega mówi że jak się za bardzo schłodzi to procedura sie przerwie w trakcie wypalania "zaprogramowanego" w trakcie uzytkowania.

 

PS-a w jaki sposób sprawdza Pan/ testuje DPF-y klientów??? Pytam gdyz dla zwykłego uzytkownika jedynym miarodajnym testem jest jazda z podpiętym kompem i monitorowanie cisnienia w trakcie jazdy. Mój DPF przechodził testy ksiązkowo, a w trakcie jazdy wychodziło szydło z worka, więc jak ktoś mi mówi że jego DPF jest sprawny bo na teście wyszło OK to ja pytam w jaki sposób sprawdzany był filtr...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeśli u pana jest wszystko książkowo to DPF nie osiagnie wysokiej temperatury, bo nie ma z czego.

Test DPF'a robię procedurą przez DIS'a sprawdzając ciśnienie. Na wolnych obrotach nie moze przekroczyć +-35mb, przy 2,5ko +-75mb w zalezności od auta.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

No i tu się nie zgodze gdyz jedyny miarodajny test DPF-a wykonac mozna jedynie w trakcie jazdy. mój DPF przechodził testy jak wspomniałem , a w praktyce okazało sie że był zapchany. błędy nie wyskakiwały, ale nie czekałem na taki obrót sprawy gdyż szkoda mi silnika, turbiny itd...

Proponuje uztkownikom temat:

 

viewtopic.php?f=73&t=179708&start=150

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nie wiem jak Pan to robi :?: Test który wykonuję... DIS pokazuje wyższe wartości niż w podglądzie live i program sam to robi podnosząc obroty. Wszystko robi się automatycznie, co zakończone jest wynikiem i opisem co nalezy wykonac. Nadmienię, że wielokrotnie błędów nie było a po moim teście okazywało się, że DPF jest przytkany.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

niekonstruktywna dyskusja.

 

@knopers1

wytnij w końcu to cholerstwo-widzę, że ciagle się męczysz z tym szajsem:)

 

Pozdrawiam.

PS

wymieniłem przepływomierz-teraz test airmass przechodzi, ale żeby spalanie spadło, to nie zauwazyłem jeszcze...

Opublikowano
niekonstruktywna dyskusja.

 

@knopers1

wytnij w końcu to cholerstwo-widzę, że ciagle się męczysz z tym szajsem:)

 

Pozdrawiam.

PS

wymieniłem przepływomierz-teraz test airmass przechodzi, ale żeby spalanie spadło, to nie zauwazyłem jeszcze...

nie ma problemów z wycięciem tylko póxniej należy usunąć dpf jeszcze programowo ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

No tak panowie... wiec jaka temperature macie przy wypalaniu na dpf-ie. Czytalem ze czasteczki wypalaja sie od 500et stopni. Jak jade na obrotach 2000-3000 tys osiagam 500et stopni. Wiec jade troche na wyzszych aby temperatura wzrosla. Chyba czym wieksza to skuteczniej wypali sie chyba dpf !??

Nie wiem dalej czy to moze nie za malo. Jak u Was panowie?

Dpfa nie wywalal bo samochod pojdzie predzej cuy pozniej na sprzedaz, wiec musze sobie radzic dopoki nie znajde jakiejs dobrej okazji...Kolega wyzej wspominal cos o 700-800 stopni. Tyle to nie mam nawet na kacie. A gdzie dopiero do dpfa...

Mam 700 na kacie a max. 540 na dpfie. A jadac na mniejszych obrotach tak jak wspominacie, temperatura jest mniejsza.

Opublikowano
Przeciez nie przeszkadza to w wypaleniu DPF-a przy 4ko...

Własnie, że przeszkadza, ponieważ DPF za bardzo się schładza.

 

Nowlasnie, a u mnie nie. Na wyzszych obrotach wieksza temperatura, na mniejszych temperatura spada.

Opublikowano

Siemka.

U mnie podczas wypalania było pprawie jak u Ciebie- nawet niższa gdzie pokazywało, że active i enabled ale nie requested in DDe. Natomiast gdy sterownik zmieniał na requested to odrazu rosło aż do 600 paru, ale nigdy powyżej.

Opublikowano

Siemka..:)

Zastanawiam sie czy ta oslona rury o ktorej pisalem w puerwszym poscie ma za zadanie przeniesc wysoka temperature do dpfa. Czasteczki stale zaczynaja wypalac sie od 500 stopni. Tak napisane jest w wiki. Jak mam za mala temperature to moge wiecznie wypalac i nie bedzie skutku.

Obzydl mi ten samochod. Jak bym byl pewien ze wlasnie brak tej oslony na tej rurce powoduje znaczny spadek temperatury przy dpfie, wymienil bym ja i sprawdzil czy temperatura wzrosnie...

 

Pojezdzil bym jeszcze ta bmka ale daje mi w kosc, filtr, wiesza sie nastawnik turbiny od czasu do czasu. Jezdze kolo 10 tys. na rok.

Trzeba cos w bezynie zakupic. Mysle nad MB C200 Kompressor, no ale to juz inny temat...

 

Edyt: Czyli ponad 600et stopni na dpfie przy wypalaniu. Wiec mam mniej. Moze tutaj winy szukac? Za niska temperatura nie wypali dpfa i problem zostaje ? Co Ty na to?

Opublikowano

Witam.

Nie wiem jak jest z ta temperaturą dokładnie, jest to kolejny czynnik mający duzy wpływ na wypalanie DPF-fizycznie. Może wyciągnij go, przepal benzyną (niektórym pomogło-mi nie) i wtedy pojeździj i popatrz w DIS-a.

Gdybyś miał zamiar pojeździć jeszcze to radziłbym ci go wyciąć...

Pozdrówka.

 

PS-ja swojej też mam już dośc-co chwilę coś wyskakuje. Już wiem że na spalanie poniżej 10l po mieście nie mam co liczyc bo naczytałem się bzdur i niepotrzebnie wymieniłem przepływkę (czsem tylko był błąd komunikacji) a teraz coraz częściej wchodzi mi błąd nivo czyli kończy się kompresor...i kolejne pewnie ze dwa k pln w d..pe. Już mogłem przytargać 3,5litrową przynajmniej większa duzo frajda z jazdy by była...

Opublikowano

hmm,

z tego co czytam pisza tutaj o temp. przed DPF-em kolo 550-600 C. Na bank nie mam takiej. Dzisiaj zaledwie 520 C wyszarpalem przy 2700/min i kilku dobrych kilosow na autostradzie. Gdy obroty spadaja, spada takze temperatura....

Filtra nie wywale gdyz szukam cos innego! Korci mnie jeszcze wymiana tej rury, no ale nie wiem czy warto. Koszta to 250€ za rure i jeszcze jakas 100wka na sruby uszczelki i wymiane. Nie wiem czy warto. Byc moze temperatura wypalania ma tutaj bardzo duzy wplyw. Tylko nie wiem czy zwiekszy sie jak wymienie ta rure.

 

@johan

ile masz nabitych kilosow na twojej BMC-e??? Moja zaledwie 131 tys, dobily ja chyba moje krodkie odcinki jazdy.

 

Wczoraj jechalem w C350 CGI z 2009r w bezynie... 3,5 litra i 6,2 do setki! Piekna sparawa, moge wyrwac ja za 22500. Przebieg to 30tys, dwa lata gwarancji...

Cholerka, tylko jak widze ze tutaj dzisiaj bezynka po 1,62€ to sie odechciewa takiego sprzetu...

Opublikowano

Czesc-kolega Dasonen w innym temacie napisał, że u niego juz dobre wypalanie zaczeło sie od 500 stopni więc myslę że to nie powinien byc problem-potestuj jeszcze na różnych obciązeniach może???

moje auto ma już 199 tysia-zaraz stuknie 200 więc nie tak źle,jak na klekota choc mogłoby byc lepiej-a ta benzynka to dobra cena widzę jak na ten rocznik auta?

mimo wszystko planuje tym pojeździc jeszcze więc z wywaleniem tego szitu nie miałem problemów.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam . Jestem tutaj nowy. Zauważyłem dzisiaj taką sprawę. Zatankowałem około 30 ltr ON. Podłączyłem ELM 327 + program pistons który mieży tem na katalizatorze. U mnie DPF i Katalizator są w jednej puszce. No i jazda. Temperatura na 4 biegu wzrosła do 580 - 590 stopni. Taka sytuacja trwała około 7 km.

Przypuszczam że w tym momencie wypalił się DPF.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.