Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy mam pytanko. Wymieniam niebawem termostaty w aucie, bo któryś walnął (silnik2.0D M47N2), ale jak poczytałem na forum to już lepiej zmienić oba, bo koszt nie wielki i przy okazji płyn chłodzący. No, ale do rzeczy. Do wymiany termostatu głównego konieczny jest demontaż chłodnicy spalin pozycja nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3597&hg=11&fg=50. Chłodnica ta łączy się z kolektorem wydechowym pozycja nr 1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3329&hg=11&fg=50 no i moje pytanie brzmi, czy między tą chłodnicą a kolektorem jest jakaś uszczelka :roll: ? W realoem nic nie widzę, ale chce się upewnić, bo jak jest to bym zakupił nową do składania :cool2: .
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tam jest albo metalowa uszczelka albo nic niema, jeśli robisz to pierwszy raz to niema potrzeby wymiany tego.
Opublikowano
Dzięki kolego za odpowiedź :cool2: . Robię to pierwszy raz, ale jeśli by była tam jakaś uszczelka to wolę wymienić. Może wypowie się ktoś kto odkręcał już tą chłodncę spalin w tym modelu silnika :roll: .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ktoś odkręcał w 2.0D M47N2 proszę o odpowiedź :D

 

Byłem przy wymianie termostatu głównego i nie wymieniałem żadnej uszczelki przy chłodnicy spalin i kolektorze.

Opublikowano

Dzięki guzior2 za odpowiedź.

 

Mam jeszcze jedno pytanko.Zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić pompy wody. Niby wszystko jest OK, ale mam już przejechane 204000km, a pompa nie była jeszcze wymieniana. Ile wytrzymuje ta pompa?

Ps. Czy to możliwe że w oryginale nie można kupić nowej pompy, tylko po regeneracji fabrycznej. W realom nie widzę żeby można było kupić nową http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3324&hg=11&fg=35 . Czy jeśli w oryginale występuje tylko po regeneracji to trzeba oddać starą?

Opublikowano

Witam ponownie. Dziś planuje zabrać się za wymianę termostatów i płynu (graty kupione w ASO). Mam jeszcze jedno pytanie. Na chłodnicy w dolnej części jest kranik do spuszczania płynu, taki z czerwonym pokrętłem. Wczoraj próbowałem odkręcić go ręcznie i nawe nie drgnął. Czy ktoś z kolegów spuszczał już płyn z chłodnicy przez ten kran? Jak się go odkręca? Powinien iść ręcznie, czy trzeba sobie pomóc jakimś kluczem, odkręca się go normalnie w lewą stronę? Może jest jakiś myk?

Proszę o odpowiedź. PILNE

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie mechanik odkręcał to pokrętło aby spuścić płyn z chłodnicy ale nie pamiętam czy miał problemy z odkręceniem.
Opublikowano
U mnie mechanik odkręcał to pokrętło aby spuścić płyn z chłodnicy ale nie pamiętam czy miał problemy z odkręceniem.

 

Tylko w którą stronę? Jak coś pęknie to się narobi kosztów :roll: ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Tylko w którą stronę? Jak coś pęknie to się narobi kosztów :roll: ?

 

W TIS jest informacja żeby tylko odkręcić tą nakrętkę, tak że pewnie w lewą stronę.

Opublikowano

Dzięki chłopaki. Faktycznie w lewą. U mnie ręką się poszło, ale pomogłem sobie dorobioną blaszką w kształcie literki L. Wkrętakiem nie dało rady, bo słaby dostęp. Termostaty wymieniłem oba, ale okazało się, że uwalony był ten od EGRu, można przez niego dmuchać jak przez rurkę :mrgreen: (auto przed wymianą nagrzewało się maksymalnie do 72 stopni C. Po wymianie 90 stopni C). Co prawda roboty było troszkę, ale przy okazji wymieniłem płyn w układzie chłodzenia. Wszystkie graty kupione w ASO :cool2: .

Pozdrawiam.

Opublikowano

witam

mam pytanie w tej sprawie mianowicie

wymieniłem dwa termostaty w aucie i

aby nagrzać do temperatury 88st potrzeba przejechać 22km dodam iż do 50st nagrzewa się szybko a później to prawie wieczność aby skoczyło o 1st, temperatura na dworze około 2st , jak już nagrzeje to trzyma ale jak dodam gazu nawet na postoju do 3k to temperatura w ciągu kilku sekund spada do około 70st, więc mam pytanie pomimo że termostaty nowe to który będzie popsuty od nowości tzn wadliwy????? może ktoś napisze jak u kogo idzie temperatura szybko idzie jak długo się nagrzewa???

Opublikowano
witam

mam pytanie w tej sprawie mianowicie

wymieniłem dwa termostaty w aucie i

aby nagrzać do temperatury 88st potrzeba przejechać 22km dodam iż do 50st nagrzewa się szybko a później to prawie wieczność aby skoczyło o 1st, temperatura na dworze około 2st , jak już nagrzeje to trzyma ale jak dodam gazu nawet na postoju do 3k to temperatura w ciągu kilku sekund spada do około 70st, więc mam pytanie pomimo że termostaty nowe to który będzie popsuty od nowości tzn wadliwy????? może ktoś napisze jak u kogo idzie temperatura szybko idzie jak długo się nagrzewa???

 

Coś jest nie tak :shock: . Może któryś z nowych jest uwalony. Jak wymieniłem oba i autko nagrzewa się na 89 stopni C po około 7km. Wcześniej nie chciało mi złapać więcej jak 72. Uwalony był ten od EGRu, ale wymieniłem oba na nowe z ASO. Autko trzyma po nagrzaniu cały czas 88, 89 stopni C :cool2: . Sprawdź najpierw ten od EGRu. Spuszczasz tylko trochę płynu i go odkręcasz. Jak silnik jest zimy i po wymontowaniu możesz przez niego dmuchnąć to jest uwalony. Przy nowym podczas dmuchania przechodzi tylko niewielka ilość powietrza. U mnie po wyjęciu starego można było przez niego dmuchać jak przez rurkę (jak by był pusty w środku) :mrgreen: .

Opublikowano
jak zakładałem to dmuchałem i właśnie przelatywało trochę powietrza, a to takie pytanie czy jak silnik jest zimny i odpalisz to chłodniczka agr ma temperaturę cieczy jaka jest w silniku czy wyższa? bo muszę któryś na reklamację oddać, ale nie wiem który i wolałbym ten AGR bo mniej pracy przy wymianie jest tylko jak go sprawdzić jak silnik pracuje?
Opublikowano
U mnie szybko dobija temperatura do 70-75 stopni po 8-9 km a dalej się wlecze :cry: , ale jak włocze nawiew na przednią szybę ,obojętnie jak mocno czy słabo to w aucie robi sie łażnia :P a temperatura dobija do 95-96 stopni po 4 km..... dziwne ....termostaty wymieniłem.......erg x 2........... :?:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mnie też czeka wymiana termostatu lub obu.Zobacze jak sie zachowuje temperatura po wymianie term. przy agr(jutro mam mieć oba serwis niemcy-99euro).Widziałem na YouTubie jak gość zmieniał term. AGR i nic nie upuszczał płynu.Podpowiedzcie jak to jest z tym odpowietrzeniem przy wymianie górnego.Jak narazie auto podczas jazdy osiąga 65 stopni max., a cała ta sytuacja wyszła na jaw kiedy zaczełem szukać czemu wyskakuje mi symbol przepełnienia DPF-u.Mam nadzieje ze po wymianie termostatów właczy sie wypalanie filtra a jak nie to cięcie!

Opublikowano

Witam.

Wlansie jestem po wymianie trmostatów. Najpierw wymienilem egr, niestety zadnej zmiany a jesli chodzi o odpowietrzanie nic nie robilem poza dolaniem odrobiny plynu i tyle. Tydzien pozniej kupilem główny i go wymienilem okolo 3 godzin bez pospiechu.odpowietrzenie zadna filozofia, gdzies jest tutaj na forum ale praktycznie nic nie trzeba robic poza dolewaniem plynu. Temperatura wrocila do normy. W tej chwili mam 88-90 stopni, przed wymiana jak doszlo do 70 to byl sukces z reszta podobnie jak u kolegi caly czas mam błąd w inpie particular filter a to pewnie ze nie moze sie dopalic poprzez niska temperature silnika. Jutro podepne sie z kompem pod auto i zobacze czy nadal sie cos pojawia.

Pzdr

..pasja to moje życie..
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam forumowiczów ! czy możecie podać numery obu termostatów do silnika 320D m47n2 ???

 

 

Termostat główny kpl. z uszczelką nr katalogowy -11517805811

Termostat EGR nr katalogowy -11717787870

Oring pod termostat EGR (nie występuje w komplecie z termostatem) nr katalogowy - 11532248435

 

Pozdro ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.