Skocz do zawartości

[E36] 70Km/h i ostry hałas, ostre drganie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

od tygodnia mam poważny problem z autkiem. Otóż nie mogę za żadne skarby pojechać więcej jak 70 km/h gdyż powyżej tej prędkości auto zaczyna głośno hałasować. Odgłos można byłoby opisać tak jakby się jechało po ostrej tarce (droga polna z charakterystycznymi górkami gęsto rozmieszczonymi) a kierownica zaczyna cholernie mocno drgać jeśli nie szarpać. Koła i felgi sprawdziłem - zero guzów, felgi proste. Dodatkowo dochodzi jeszcze jeden problem który występuje losowo a w trakcie jazdy po kilka razy. Otóż samochód zaczyna "wyć". Pod tym pojęciem rozumiem takie specyficzne wycie jakby silnik/automatyczna skrzynia biegów dostawała za duże obciążenia co do swoich możliwości. Będę wdzięczny za jakieś sugestie, rady i wskazówki.

 

Wszystkie wyżej wymienione problemy dotyczą każdego kierunku jazdy - tj. nie występują tylko przy skręcaniu prawo/ lewo ale także przy jeździe do przodu i do tyłu

 

Pozdrawiam

Opublikowano
piasty przedniej osi i łożyska tył do sprawdzenia, może też dyfer i sb wyć, sprawdź poziomy oleju w obu, tarcze hamulcowe też do weryfikacji
Opublikowano
Z tym drganiem miałem pare lat temu dokładnie identyczny problem 70km/h i od razu zaczyna strasznie telepać kierownicą i odgłos tarki, okazało się że dwie końcówki drążka miały luz, po wymianie problem ustał.
Opublikowano

żadnego huku przy hamowaniu nie ma. Tarcze hamulcowe wymieniane pól roku temu na przedzie i na tyle.

 

Może głupie pytanie, ale gdzie i jak mogę sprawdzić olej w dyferencjale i skrzyni biegów - nie mogę ich zlokalizować?

Opublikowano (edytowane)

obstawiam wybite koncowki drazka tarcze jesli chodzi o bicie kierownicy a co do chuczenia przy hamowaniu niewlasciwe klocki mam tarcze do odsprzedania orginal bosch z serwisu bmw

kontakt na wp [email protected] ze wymienia ktos pol roku temu nie ma nic do zeczy potrafia sie zwichrowac po 600km

Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Opublikowano
żadnego huku przy hamowaniu nie ma. Tarcze hamulcowe wymieniane pól roku temu na przedzie i na tyle.

 

Może głupie pytanie, ale gdzie i jak mogę sprawdzić olej w dyferencjale i skrzyni biegów - nie mogę ich zlokalizować?

 

po prawej stronie dyfra i sb masz śruby (klucz imbusowy + ewentualnie ramie), odkręcasz i sprawdzasz, jeśli zamierzasz uzupełnić poziom to sprawdź jakim olejem są zalane, na sb powinna być tabliczka z info nt. oleju, jeśli chodzi o dyfer to po nr albo w aso

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.